۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳

فارس: نخست وزیر ترکیه با انتقاد از کشورهای اروپایی از آنان خواست تا به صراحت به درخواست ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا اعلام نظر کنند و آنکارا را بیش از پیش منتظر نگذارند.

به گزارش پایگاه خبری الجزیره قطر، "رجب طیب اردوغان " در جمع شماری از بازرگانان ترکیه خطاب به کشورهای اروپایی تاکید کرد که آنان نباید ترکیه را بیش از این منتظر پاسخ خود برای پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا بگذارند.


رجب طیب اردوغان از اتحادیه اروپا خواست تا موضع خود را شفاف و به صراحت درباره عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا بیان کند و دست از مانع‌تراشی در این خصوص بردارد.
اردوغان که در استانبول و در جمع شماری از بازرگانان سخنرانی می‌کرد خطاب به اروپایی‌ها گفت: اگر دوست ندارید که ترکیه عضو اتحادیه اروپا شود این را صراحتا اعلام کنید... نگذارید ما بیش از این منتظر بمانیم.


ترکیه که میان آسیا و اروپا واقع شده است در سال 2005 مذاکرات رسمی خود را برای پیوستن به اتحادیه اروپا آغاز کرد ولی این مذاکرات با کندی شدیدی دنبال شد.
چند روز گذشته وزیر مشاور دولت اردوغان و مسئول مذاکره با اتحادیه اروپا برای پیوستن کشورش به این اتحادیه تاکید کرد که اروپایی‌ها به دلایل سیاسی مذاکره در این خصوص را رد کرده‌اند.


دولت ترکیه در دوره اخیر با تغییر برخی سیاست‌های خود مثل حمایت بیشتر از مردم فلسطین و مردم محاصره شده غزه و ایستادن مقابل رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن به ایران و سوریه بشدت مورد خشم کشورهای غربی‌ها قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذری IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
    0 0
    شاید تیتر رو اینطوری می زدید بهتر بود یا ایران یا اروپا !