وزیر ارشاد در پیامی به جشنواره فیلم کودک همدان تاکید کرد از معاونت سینمایی می‌خواهد که از امروز برای جشنواره بعدی تدارک جدی ببیند تا کمبودها جبران شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، سید محمد حسینی در این پیام آورده است: دفتر سرشت، به جوهر ذات اگر رقم سرنوشت می‌خورد، گاه بهباران رحمت تربیت مرکب تقدیر، نم می‌کشد و به تغییر تن می‌دهد که به شبنم تعلیم، بوته خشکیده دشت تفتیده تعصب نسبت به نسل فردا، جان خواهد گرفت؛ چه رسد به قلقل و غلغله چشمه پرفیض آموزش.

اعجاز هنر امروز بشر، بیش از هر پدیده دگر، در هنر هفتم که مجتمع هفت هنر است، تبلور یافته است. چه معجزه‌ها از این هنر برای تغییر روح و روحیه بشر می‌توان انتظار داشت که البته «اما شاکرا و اما کفورا» گاه در آن سو که خود را خالق این پدیده می‌دانند، کودک و نوجوان را مهبط پلشتی و مظهر شیطان می‌پندارند چونان «طالع نحس» گاه به اسم پرورش ذهن، سحر و جادو خرافه را اشاعه می‌دهند برای اذهان تأثیرپذیر کم‌سالان با فیلم‌هایی از جنس «هری‌پاتر» و گاه برای القاء تیزهوشی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری و زورمندی نونهالان خود برای مدیریت افکار عمومی جهان فیلم‌هایی بسان «تنها در خانه» می‌سازند. یعنی سینما ابزاری برای اجرای منویات حاکمان! و در این سو سینماگران ما در عداد «اما شاکرا» روح لطیف کودکان این مرز و بوم را با پروانه‌ها همنشین می‌سازند. آنچه به کودکان و نوجوانان بیاموزیم «کالنقش فی الحجر» خواهد بود و دریچه‌های باقیات الصالحات را بر روی ما خواهد گشود.

پیامبر اکرم فرمود: «هر کودکی که در طلب دانش و عبادت بزرگ شود، خداوند در قیامت ثواب هفتاد و دو صدیق بدو می‌بخشد» و بی‌تردید به آنان که در این آموختن، کسوت تعلیم دوختن و شمع معرفت افروختن را به تمهید می‌نشینند، اجری کمتر نصیب نمی‌گردد.

شاید درس‌های مکتوب در پشت مقاله‌های فراموشی، پنهان شود اما می‌دانیم که تصاویر آن هم در قالب فیلم، در محاق فراموشی فرو نمی‌رود. کم‌رونقی تولید فیلم‌های کودک و نوجوان به هر دلیلی غیرقابل توجیه و آسیب‌رسان است. کودک نیازمند آموزشی مفرح است و نیز سرگرمی‌هایی دانش‌افزا! چنانچه ما کوتاهی کنیم دیگران درازدستی خواهند کرد. ضمن آن که فیلم‌هایی در این طیف با توفیق اجباری همراه است که امروز فرزندسالاری وجه غالب خانواده‌هاست. از معاونت سینمایی می‌خواهم از امروز برای جشنواره بعدی تدارکی جدی ببیند تا کمبودها و کم‌توجهی‌ها جبران گردد.

از این که در این شهر همه دانایان و در جوار مزار اندیشمند بی‌نظیر دنیای اسلام بوعلی‌سینای بزرگ که نمایش کودکی‌های او رشک‌انگیز نونهالان بود، جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، پایگاهی محکم و جایگاهی ارزشمند یافته است، شادمانم و از صمیم دل و جانم آرزوی توفیق برای یکایک دست‌اندرکاران این رسالت با اصالت دارم.

امیدوارم بیست و چهارمین پله‌های این نردبان را به بام اهداف این جشنواره صعود دهد تا از آنجا به افق روشن آینده این سرزمین از دریچه نگاه این آینده‌سازان بنگریم و دل به فردایی زیبا بسپریم. برای تمامی کودکان و نوجوانان این سرزمین آرزوی سعادت و سلامت دارم برای عزیزان کودک و نوجوان نقش‌آفرین در این جشنواره بهترین‌ها را از درگاه حضرت حق مسئلت می‌نمایم. پیامبر گرامی عظیم‌الشأن اسلام فرمود: «کودکان خویش را دعا کنید که آنان پیشاهنگان شمایند» همه شما را به خداوند منان می‌سپارم. والسلام علیکم و رحمت‌ا... و برکاته.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =