در راستای کمک های انسان دوستانه به سیل زدگان پاکستان، یکهزار تن محموله های مورد نیاز سیل زدگان توسط دو کشتی که از بندر عباس و بندر چابهار حرکت کرده بودند روز جمعه به کراچی رسیدند.

به گزارش خبرآنلاین از پاکستان، این دو کشتی از اقلام اهدایی مردم ایران شمال کالاهای مختلف مورد نیاز سیل زدگان پاکستان است. 

از روزهای نخستین واقعه سیل در پاکستان، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مناطق سیل زده حضور پیدا کرد و عملیات امدادی خود شامل اسکان سیل زدگان، تغذیه و درمان اضطراری را آغاز کرد.

جمعیت هلال احمر ایران 21 کمپ امدادی را دایر کرد که در هر کمپ 50 الی 270 خانواده را تحت پوشش قرار داد. این کمپ ها در مناطق مختلف ایالت های سند، پنجاب و بلوچستان برپا شده اند و همچنان مشغول خدمت رسانی به مردم سیل زده در این مناطق هستیم.

دکتر محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرآنلاین گفت: جمعیت هلال احمر ایران علاوه بر کمپ های امدادی 10 درمانگاه، درمان اضطراری دایر کرده است که با حضور پزشکان، پرستاران، درمانگران و ماما ها بود ه است.

در طی عملیات امدادی جمعیت هلال احمر ایران در پاکستان 2108  نفر/روز نیروی انسانی به صورت امدادگر و درمانگر به کار گرفته شده است.

بنابر این گزارش از ابتدای وقوع سیل تا اول اکتبر، 1064 تن کمک های ایران بین مردم سیل زده پاکستان توزیع شده است و روز دوشنبه 3هزار تن محموله کمک های مردمی ایرانی ها به پاکستان رسید.

این 3هزار تن در غالب 150 تریلی و 30 واگن قطار است که به تناسب آسیب پذیری و نیاز نماطق سیل زده در تمام ایالت های مختلف توزیع خواهد شد.

اقلام کمکی ارسال شده شامل مواد غذایی، چادر، البسه، دارو، موکت، اقلام زیستی، ظروف و نیازهای خانوار است که از سوی مردم ایران اهداء شده است.

در همین راستا، یکهزار تن نیز توسط دو کشتی از بندر عباس و بندر چابهار حرکت کردند و روز جمعه به کراچی رسیدند.

این دو کشتی از اقلام اهدایی مردم ایران شامل کالاهای مختلف مورد نیاز سیل زدگان پاکستان است.

دکتر محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات ایران گفت: قرار است به زودی 3 درمانگاه در مناطق سیل زده در 3 ایالت پاکستان احداث شود. این درمانگاه ها شامل تجهیزات کامل پزشکی و پیراپزشکی است که توسط جمعیت هلال احمر ایران احداث خواهد شد و به صورت دائمی به ارائه خدمات ادامه خواهد داد. لازم به ذکر است که این درمانگاه ها پس از احداث تحویل نیروهای محلی پاکستان خواهد شد.

لازم به ذکر است جمعیت هلال احمر ایران پس از مرحله امدادی وارد مرحله بازسازی خواهد شد و بر اساس تفاهم نامه هایی که در آینده نزدیک بین ایران و پاکستان منعقد خواهد شد، عملیات بازسازی را در مناطق سیل زده آغاز خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =