تنیسور تیم ملی ایران به خاطر دوپینگ، دو سال محروم شد.

محمد مهذب‌نیا، تنیسور 28 ساله، طبق مدرک وادا به دلیل استفاده از مواد نیروزا دو یال از تنیس کنار رفت. رقابتهای دیویس کاپ گروه 3  آسیا - اقیانوسیه 12 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد، افسران ستاد مبارزه با دوپینگ از وادا ماموریت داشتند تا از تنیسورهای حاضر در این رقابتها تست بگیرند.

11 تست گرفته شد و نتیجه کار یک تست مثبت بود. هرچند همان موقع شایعه مثبت بودن تست ایرانی ها بود اما مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس این شایعه را رد کرد. حالا با رو شدن نتیجه تست دوم، اطمینان خاطر رئیس فدراسیون هم از ملی پوشانش سلب شد. البته اطمینان او به خاطر منفی بودن تست تنیسورها قبل از شروع دیویس کاپ برمی گردد. هرچند دوپینگی شدن مهذب نیا همه معادلات را بهم ریخت. طوری که دبیر فدراسیون تنیس در این باره می گوید: «ما قبل از دیویس کاپ از ستاد ضد دوپینگ خواستیم تا از ملی پوشان تست بگیرند تا بچه هایمان پاک باشند. نمی خواستیم این اتفاقات در تنیس رخ دهد، تا تنیس پاک پاک باشد.اما...»

وقتی تست مهذب نیا مثبت شد هیج کس باور نمی کرد؛ حتی خودش. او اعتراض کرد و خواست تا نمونه دومش آزمایش شود که نتیجه تست دوم هم، نتیجه نمونه اول را تایید کرد. وجود  «کلاندبوترول» در بدن او تنها روی دوپینگی بودنش صحه گذاشت و بس. ماده ای  که از سال 2010 در فهرست مواد ممنوعه قرار گرفته است. به همین خاطر مهذب‌نیا دو سال از حضور در تنیس محروم شد. یعنی از 24 خرداد 1389تا 23 خرداد 1391. نتایجش هم در دیویس کاپ خود به خود حذف می شود. در حالی که خیلی ها معتقدند با این حساب تیم ایران هم از جمع تیم های حاضر در سید دو دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه سقوط می کند اما شاهرخ کشاورز در این باره می گوید: «ایران سقوط نمی کند. چرا که طبق قانون امتیاز آخرین بازی حذف می شود. ما روز آخر سه بازی انجام دادیم و مهذب نیا تنها یک بار در روزآخر به زمین رفت. از طرفی ما دو بازی آخر را 2 - صفر بردیم و سرداور خواست که بازی سوم انجام نشود اما به خواست خودمان بازی کردیم.دو بند هم دیویس کاپ دارد ؛اگر دو بازیکن یک تیم دوپینگی شوند و بازی ،بازی فینال باشد وقتی امتیاز گرفته می شود تیم سقوط می کند. اما تیم ایران در گروه سوم آسیا - اقیانوسیه بازی کرد و فینال هم نداشتیم. پس این قانون شامل حال تیم ما نمی شود.»

او درباره برخوردی که فدراسیون تنیس با تنیسور خاطی  قول داده بود می گوید: «ما این برخورد را انجام دادیم. ما می توانستیم در جلسه ستاد طوری از مهذب نیا دفاع کنیم که یکسال محروم شود اما فدراسیون از او دفاع نکرد و دوسال محروم شد. برای این که خاطی ها خودشان تنیس را کنار بگذارند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =