واحدمرکزی خبر: رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا روز جمعه به کره شمالی درباره انجام اقدامات تحریک امیز در حالیکه کیم جونگ ایل رهبر این کشور اماده می شود تا قدرت را به جوانترین پسرش واگذار کند هشدار داد.

 رابرت گیتس هشدار داد که ممکن است فرایند انتقال قدرت از رهبر کره شمالی به پسرش با اقدامات تهاجمی یا تحریک امیز از سوی این کشور همراه باشد . گیتس تاکید کرد که امریکا به دفاع از متحدش کره جنوبی در برابر تهدیدات و اقدامات تحریک امیز کره شمالی پایبند است. گیتس در یک کنفرانس خبری با همتای کره جنوبی خود پس از دیدار با یکدیگر در واشنگتن گفت هیچگونه اقدام تحریک امیزی را ازسوی کره شمالی تحمل نخواهند کرد.

گیتس تاکید کرد که پیامدهای انتقال قدرت در کره شمالی هنوز نامعلوم است. وی گفت تمام نشانه ها حاکی از ان است که کیم جونگ اون جوانترین پسر کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی جانشین او خواهد بود. این درحالی است که مقامات امریکایی می گویند برغم تحولات اخیر در کره شمالی که یک فرایند انتقال قدرت به نظر می رسد و مشخص شدن جانشین کیم جونگ ایل رهبر این کشور بعید به نظر می رسد کیم جونگ ایل تا زمانیکه زنده است کنترل خود را بر این کشور ازدست بدهد.

پس از سالها گمانه زنی سرانجام کیم جونگ اون کوچکترین پسر رهبر کره شمالی در نشست اخیر حزب حاکم کره شمالی به سمتهای بلندپایه در ارتش و حزب کمونیست منصوب شد تا زمینه انتقال قدرت به او فراهم شود. اما با وجود این تحولات مقامات امریکایی می گویند بعید است در حال حاضر تغییری در کره شمالی بوجود اید و کیم جونگ ایل تا زمانیکه زنده است قدرت را در کره شمالی در کنترل خواهد داشت و اجازه نخواهد داد قدرتش کاهش یابد. یک مقام امریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت کیم جونگ ایل جانشینش را تعیین کرده اما بعید است قدرت را تا زمان مرگش رها کند.

برای مقامات امریکایی قدرت در کره شمالی همچنان در دستان یک مرد است و ان کیم جونگ ایل رهبر کنونی این کشور است.

علاوه بر کیم جونگ اون دو نفر دیگر نیز در کره شمالی قدرت فزاینده ای پیدا کرده اند که این دو نفر خواهر کیم جونگ ایل و همسرش می باشند.

با توجه به تحولات اخیر در کره شمالی دیدارهای مقامات امریکا و کره جنوبی برای ارزیابی تحولات کره شمالی افزایش یافته است.

لئون پانتا رییس سازمان جاسوسی امریکا سیا به تازگی در سئول با مقامات کره جنوبی درباره تحولات اخیر در کره شمالی گفتگو کرد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد لئون پانتا رییس سیا با لی میونگ باک رییس جمهور ، کیم سونگ هوان مشاور امنیت ملی و کیم تای یونگ وزیر دفاع کره جنوبی گفتگو کرد.

پانتا در این دیدارها تحولات اخیر کره شمالی از جمله وضع سلامتی کیم جونگ ایل رهبر این کشور و انتخاب های جدید در کادر رهبری حزب کمونیست حاکم کره شمالی و فرایند انتقال قدرت به کوچکترین پسر کیم جونگ ایل را بررسی کرد.

این سفر چند روز پس از نشست مهم حزب کمونیست کره شمالی صورت گرفت. حزب حاکم کمونیست کره شمالی اخیرا نشستی مهم را برگزار کرد که که احتمالا راه را برای انتخاب جانشین کیم جونگ ایل رهبر کنونی کره شمالی هموار خواهد کرد. کنفرانس حزب کارگران کره / حزب حاکم کمونیست کره شمالی / در پیونگ یانگ برگزار شد و طی ان اعضای کادر رهبری حزب کمونیست این کشور انتخاب شدند.

در این کنفرانس که خبرگزاری رسمی کره شمالی انرا تاریخی توصیف کرد ترکیب جدید کمیته مرکزی حزب کمونیست کره شمالی تعیین و زمینه انتخاب جایگزین کیم جونگ ایل و انتقال قدرت به جونگ اون کوچکترین پسرش که به درجه ژنرالی منصوب شد فراهم گردید. گفته می شود از اوت دو هزار و هشت که کیم جونگ ایل دچار سکته مغزی شد روند انتقال قدرت را تسریع کرده است.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =