ایسنا : نخست وزیر اسبق عراق اظهار داشت:‌ امکان توافق با نوری المالکی در خصوص تقسیم قدرت وجود دارد.

ایاد علاوی، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر فهرست العراقیه در گفت‌وگو با روزنامه‌ی وال استریت ژرنال، بررسی مسائل متعدد از جمله کاهش اختیارات نخست‌وزیر را خواستار شد و نیز بر بررسی مسائل مرزهای داخلی‌ استان‌ها، تقسیم درآمدهای نفتی ودیگر منابع طبیعی میان دولت مرکزی‌، منطقه کردستان عراق و استان‌های دیگر تاکید کرد.

علاوی عنوان داشت: من منتظر پاسخ نوری المالکی، نخست وزیر عراق به پیشنهاد خود هستم که بنا به درخواست مسئولان آمریکایی از جمله ولیام برنز از مسئولان وزارت خارجه آمریکا در زمینه تقسیم قدرت میان من و المالکی مطرح شده است.

وی بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی عراق تاکید کرد و افزود:‌ العراقیه هم‌چنان تلاش می‌کند ائتلافی قوی را برای رقابت با اتحاد ملی تشکیل دهد.

ایاد علاوی عنوان داشت: امکان جلب حمایت شریکانی ازمیان ائتلاف ملی و گروه‌های دیگر جهت تشکیل ائتلاف که می‌تواند فرصت پیروزی المالکی را در پارلمان کاهش دهد وجود دارد.

عدنان السراج، عضو ائتلاف دولت قانون در واکنش به اظهارات علاوی گفته است:‌ پست نخست وزیری غیر قابل بحث است و این پست متعلق به المالکی است.

اتحاد ملی عراق نیز به العراقیه و ائتلاف کردستان عراق ابلاغ کرده است که امکان توافق میان دو طرف در زمینه تقسیم پست ریاست جمهوری و ریاست پارلمان وجود دارد.

اتحاد ملی افزود که این اتحاد منتظر است که ببینند دو فهرست به توافق خواهند رسید یا نه.

کد خبر 98969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =