با وجودی که وزرای مرتبط با بهداشت و درمان در کابینه دهم و مسئولان سازمانهای بیمه ای کشور می گویند تمام معوقات مراکز بهداشتی و درمانی را پرداخته اند، شاغلان مختلف در بخشهای درمان و سلامت از تنگناهای مالی خود می گویند

اظهارات اشخاص درباره وضعیت اقتصادی درمان و پرداخت معوقات توسط بیمه ها/ جدول

با وجودی که  مسئولان می گویند تمام معوقات مراکز بهداشتی و درمانی را پرداخته اند، شاغلان مختلف در بخشهای درمان و سلامت از تنگناهای مالی خود می گویند که به گفته آنها به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالباتشان از سوی بیمه ها صورت گرفته. در این جدول، بخشی از اظهارات مختلف افراد مسئول در روزهای اخیر، آورده شده است.

صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی

پرداخت مطالبات مراکز درمانی از بیمه خدمات درمانی تقریبا به روز شده و تعهدات این بیمه در بهار سال جاری نیز انجام شده است.

حسن هویدا، رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور

علیرغم مکاتبات عدیده با وزارت رفاه و تأمین اجتماعی پزشکان و مراکز درمانی از 8 ماه پیش وجهی از بیمه ها دریافت نکرده‌اند.

اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق تأمین‌اجتماعی

با وجود عدم ارسال اسناد مربوط به فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری 50 درصد مطالبات دو ماهه اول سال 89 نیز توسط صندوق تأمین‌اجتماعی پرداخت شده است.

رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران

تاخیر بیمه‌ها در پرداخت بدهی داروخانه‌ها باعث شده هرج ومرج داروخانه‌های کشور را فراگیرد. داروخانه‌های سراسر کشور دیگر قادر به خرید دارو نیستند.

رحمت اله حافظی مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی

دریافت زیرمیزی و مطالبات مالی از بیماران در مراکز درمانی صندوق تأمین‌اجتماعی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با معدود پزشکان متخلف که در سیستم درمانی شناسایی شده‌اند برخورد قاطع می شود.

حمید حاج اسماعیلی، عضو اتحادیه پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور

نگاه طلبکارانه و سوداگرانه به بخش درمان باعث شد تا درصد کلانی از نیرو‌های شاغل در بخش درمان از مزایای قانونی خود محروم شدند. با تشدید فشارهای اقتصادی میل به جابجایی شغلی در کادر درمانی افزایش یافته‌است.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی از شرکت‌های بیمه حدود 900 میلیارد تومان است و عدم پرداخت این مطالبات، یکی از موانع اصلی مقابله با پدیده‌هایی نظیر زیرمیزی است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =