۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۷

در حالی که فقط چهار شب تا طولانی‌ترین شب سال باقی مانده، منایع آگاه نقل می‌کنند وزارت بازرگانی به اتحادیه های سراسر کشور دستور داده در رابطه با گرانی‌ها در بازار اظهارنظر نکنند.

گروه اقتصادی: در آستانه طولانی ترین شب سال موج گرانی در بازار  خشکبار و میوه  شهروندان را در تهیه و تامین میوه و تنقلات ویژه مراسم سنتی شب یلدا با مشکل مواجه کرده است.

 به گزارش خبر آنلاین در حالی که چهار شب تا طولانی ترین شب سال بیشتر باقی نمانده است، وزارت بازرگانی به اتحادیه ها دستور داده است تا در رابطه با گرانی ها اظهار نظر نکنند. منابع آگاه نقل می کنند مسئولان وزارت بازرگانی برای جلو گیری از ایجاد جو روانی ناشی از گرانی این دستور را به اتحادیه های سرا سر کشور  داده اند تا در آستانه شب یلدا پیرامون موج گرانی ها در بازار صحبتی مطرح نکنند.

معاونان وزیر بازرگانی شرایط بازار در آستانه شب یلدا را در حالی آرام ارزیابی کردند که روز قبل از آن خبر گزاری مهر  از افزایش 30 تا 100 درصدی قیمت میوه و خشکبار در بازار یلدا خبر داد. در مقابل این ادعای خبر گزاری مهر  معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در رابطه با بازار شب یلدا می گوید هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار وجود نیامده است: «  امسال نیز همانند سال گذشته مشکلی در تنظیم بازار شب یلدا به وجود نخواهد آمد چراکه بازار تحت کنترل است و البته نگرانی خاصی در مورد تامین اقلام شب یلدا وجود ندارد. »

محمد صادق مفتح در بخشی از اظهارات خود عنوان کرده است که شب یلدا بحث خاصی در تنظیم بازار وزارت بازرگانی نیست و به همین دلیل برنامه خاصی نیز برای طولانی ترین شب سال در نظر گرفته نشده است : « به اعتقاد وزارت بازرگانی شب یلدا بحث خاصی در مباحث تنظیم بازار به شمار نمی آید و بر این اساس این وزارتخانه طرح ویژه ای برای این موضوع ندارد. »

از سوی دیگر مفتح این موضوع که گفته می شود وزارت بازرگانی از اتحادیه های کشور در خواست کرده است در آستانه شب یلدا در رابطه با گرانی ها اظهار نظر نکند را تکذیب می کند اما رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان با وجود افزایش قیمت این کالا در بازار به تکذیب این موضوع می پردازد: « مردم آجیل شب یلدای بی‌کیفیت نخرند و قیمتها نیز طی این هفته هیچ افزایشی نخواهد یافت.»

به نظر می رسد وزارت بازرگانی به عنوان اصلی ترین متولی تنظیم بازار در آستانه شب یلدا بار دیگر در این زمینه نا موفق عملکرده است و بر خلاف ادعای وزیر بازرگانی مبنی بر اینکه موج ارزانی ها در راه است بازار بار دیگر موجی گرانی ها را تجربه خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =