پیشنهاد انسان‌دوستانه 2 نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت و راه اندازی بیمارستانهای مرزی با مشارکت پاکستانی ها، ابتکار عمل دیپلماسی و سیاست خارجی را به دست ایرانی ها داده و موجب برقراری آرامش در مرزها، کنترل مطلوب در مرزها و جلوگیری از گسترش بیمارهای مسری به سیستان وبلوچستان و ایران می شود.

سمت

اظهارنظر

حمیدرضا پشنگ، نماینده مردم خاش و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان:

چنین کاری از سوی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر عمل به توصیه مقام معظم رهبری و پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در اقدامی انساندوستانه وصلح طلبانه سبب می شود تا با ارائه خدمات پرشکی و سلامت به مرزنشینان محروم دو کشور زمینه جلوگیری پناه بردن این عده به اشرار در کشور پاکستان را فراهم کرد.

عبدالعزیز جمشیدزهی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

این طرح مزایای پررنگی دارد و در این زمینه می توان از تجربه ساخت و بهره برداری بیمارستان مشترک ایران و عراق در مرز مهران بهره جست.
وقتی من مسئولیت شبکه بهداشت سراوان را بر عهده داشتم پیشنهاد استفاده از تجربه بیمارستان مشترک در مرز ایران و عراق را در مرز ایران و پاکستان در نقاطی چون سراوان، میرجاوه و پیشین بهره ببریم. نکته اینجاست که خدمات پزشکی در شرق کشور به ویژه در نقاط یادشده بسیار اندک است و این کار می تواند به افزایش شاخص های سلامتی در سیستان و بلوچستان بینجامد.

دکتر حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

این پیشنهاد مناسب است اما عملی نیست زیرا ما همین الان با دولت پاکستان توافقنامه استرداد مجرمین داریم اما دولت پاکستان نمی تواند به عمل کند زیرا دولت مقتدری در پاکستان مستقر نیست. ما نمی توانیم پزشک به سیستان و بلوچستان جذب کنیم. حتی با دادن پیشنهاد دریافتی های بیشتر پزشکان حاضر به کار در سیستان و بلوچستان نیستند چه رسد به بیمارستان هایی در مرز. اگر سازمان ملل متحد یا سازمان پزشکان بدون مرز بیایند شاید بشود کاری کرد اما آنها نیز اگر می خواستند تا به حال اقدام کرده بودند.

محمد قیوم دهقانی، نماینده مجلس:

با توجه به جمعیت قابل توجه شهرهای سیستان و بلوچستان و اعلام آمادگی یکی از خیرین جهت واگذاری یک ساختمان چهار طبقه با زیربنای حدود 700 متر مربع برای استفاده امور بهداشتی و درمانی، تأسیس و تجهیز بیمارستان مرزی در شهر "پیشین "این استان ضروری است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =