ایسنا نوشت:

منصور ابراهیم‌زاده از عملکرد بازیکنانش در فینال لیگ قهرمانان آسیا ابراز رضایت کرد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان پس از نایب قهرمانی تیمش در فصل 2010 لیگ قهرمانان آسیا گفت:» قبل از هر چیز به تیم سئونگنام به خاطر قهرمانی‌اش تبریک می‌گویم. من فوتبال را به دو بخش تقسیم می‌کنم؛ بخشی از آن بازی قابل قبولی بود که بازیکنانم ارائه دادند و بخشی دیگر این بود که روی ضربات ایستگاهی و اشتباهاتی که داشتیم گل دریافت کرده و باختیم. این اشتباهات در حالی انجام شد که به بازیکنانم هشدار داده بودم.»

ابراهیم زاده این را می گوید و ادامه می دهد:«در این دیدار شانس‌های زیادی برای گل زدن داشتیم و می‌توانستیم پیروز شویم اما وقتی تیمی در اول بازی گل می‌خورد، باید بیشتر تلاش کند و انرژی زیادتری داشته باشد چرا که اول باید تلاش کند گل خورده را جبران کند و دوم تلاش کند که گل دیگری دریافت نکند. ذوب آهن فرصت داشت اما استفاده نکرد.
در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داریم. باید عزم خود را جزم کرده و اشتباهاتی که در این دیدار داشتیم را برطرف کنیم تا در سال بعد بهتر نتیجه بگیریم. برای من دریافت سه گل در دیدار فینال قابل قبول نیست. آن هم برای تیمی که در 11 بازی قبلی خود، تنها 5 گل خورده بود اما به یک باره در این دیدار سه گل دریافت کرد. باید با همکاران خود بنشینیم و برای این شرایط جدید برنامه‌ریزی کنیم.»

سرمربی ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که بازیکنان خوبی در اختیار داشت، گفت:« همکاران من در باشگاه و مدیریت این تیم و کارخانه حمایت خوبی از ما کردند. از مردم ایران و هم‌وطنان‌مان در ژاپن که به فکر ما بودند و با حمایت خود به ما انرژی می‌دادند، تشکر می‌کنم.»

ابراهیم‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا برد حماسی ذوب‌آهن برابر الهلال عربستان باعث نشده بود تا بازیکنان قانع به رسیدن به فینال باشند، گفت:«بچه‌های ما بازی خوبی ارائه کردند اما همیشه کارهای تاکتیکی ممکن است روی نتایج تاثیرگذار نباشد. شکست الهلال یک تاریخ بود که گذشت. امکان ندارد که بازیکنان ما به آن نتیجه قانع باشند چرا که اگر این طور بود آن‌ها در این دیدار این همه تلاش نمی‌کردند و بازی خوبی را ارائه نمی‌دادند.
بازیکنان ما پس از شکست برابر سئونگنام زیاد گریه کردند اما می‌دانید این گریه برای چه بود؟ برای این بود که می‌توانستند شرایط را برای قهرمانی خود آماده کنند اما نتوانستند قهرمان شوند. آن‌ها خود را از قبل قهرمان نمی‌دانستند. به هر حال زندگی این است و هیچ وقت تمام نمی‌شود. باید تلاش کنیم.»

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این سوال که در دیدار فینال قانون فوتبال اجرا شد یا قانون طبیعت گفت:«در فوتبال می‌گوییم نتیجه‌ی بازی پایان آن معلوم می‌شود. نتیجه آن عددی است که اعلام می‌شود. مسلما ما بازی را سه بر یک باختیم و نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم.
باید معقولانه فکر کنیم و به کار خود ادامه دهیم. در شروع این بازی‌ها هیچ کس به ذوب آهن فکر نمی‌کرد و در آمار قهرمانی هم تیم ما شانس زیادی نداشت. اما هم‌اکنون همه ذوب آهن را می‌شناسند و در مورد ما صحبت می‌کنند. به بازیکنانم خداقوت و خسته نباشید می‌گویم. به غیرت‌شان درود می‌فرستم که سخت تلاش کردند و به این جا رسیدند.»

ابراهیم‌زاده ادامه در پایان گفت:« باید حمله می‌کردیم چرا که باختن در فینال با هر نتیجه‌ای باشد فرقی نمی‌کند. فوتبال این است. باید از فردا شروع کنیم و دوباره خود را برای لیگ ایران و فصل بعد باشگاه‌های آسیا آماده کنیم.»

در پایان این نشست ابراهیم‌زاده هنگام ترک محل نشست خبری به سرمربی سئونگنام تبریک گفت و افزود:« برای سال آینده سخت تلاش می‌کنیم.»

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =