رییس مجلس شورای اسلامی در آخرین برنامه سفر خود به استان آذربایجان‌غربی بصورت ویدئوکنفرانس سامانه فاضلاب گلمان و تصفیه خانه آب پلدشت را به بهره‌برداری رساند.

 به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رییس مجلس شورای اسلامی بعد از افتتاح نیروگاه برق سردشت و سامانه تصفیه آب شرب مهاباد، ظهر امروز در آخرین برنامه خود، سامانه فاضلاب گلمان و تصفیه‌خانه پلدشت را با ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رساند.

سامانه فاضلاب گلمان به منظور جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب و رهاسازی پساب تصفیه خانه شهرک به دریاچه ارومیه، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۶۸۴۰متر مکعب در شبانه‌روز و تصفیه خانه آب پلدشت با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با ظرفیت تصفیه ۳۰ لیتر بر ثانیه به بهره‌برداری رسید.

همچنین تصفیه‌خانه آب شرب شهری مهاباد که نخستین تصفیه‌خانه آب شرب شهری به روش DAF در شهر مهاباد است و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (B.O.T) احداث شده، با حضور رییس مجلس و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
این تصفیه‌خانه جمعیت ۲۴۶ هزار نفری را تحت پوشش قرار خواهدداد.
هزینه اجرایی این طرح ۶۲۸ میلیارد ریال بود که ۴۲۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای تصفیه خانه و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت از محل منابع عمومی برای احداث برج آبگیر هزینه شده است.

تصاویر: علی آقایاری

۴۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =