مجله خودرو در سایت خود ادعا کرده است خودروی کراس اوور ملی که در سال ۱۳۹۹ به بازار می‌آید حاصل بومی سازی پژو ۲۰۰۸ فرانسه است و مثل پژو ۳۰۱ برگرفته از پلتفرمی است که پس از توافق برجام و در توافق کلان با پژو اجازه تولیدشان در اختیار ایران است و این خودرو چون دیگر نمونه ای که برگرفته از پژو ۳۰۱ بومی سازی شده حاصل مهندسی معکوس یکی از بهترین خودروهای روز اروپاست.

این مجله در مقاله خود درباره این خودرو که تعدادی از تصاویرش را منتشر کرده ، نوشته است:«چندی پیش مدیران بخش توسعه محصول شرکت ایران خودرو در جمع خبرنگاران اعلام کردند که این شرکت برای پلتفرم جدیدش دو پیشرانه اصلی را در نظر گرفته است. بدیهی است که K132 و K125 با این پیشرانه ها به بازار بیایند و مانند سایر خودروسازان، سیاست مشخصات فنی مشابه در کلاس های مختلف نیز در ایران خودرو دیده خواهد شد.

فعلا ایران خودرو برنامه نصب پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC5 تنفس طبیعی را در نسخه های پایه K132 و K125 دارد. این پیشرانه ۱۱۰ تا ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور حدود ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را به چرخ های جلوی این سدان و کراس اوور ملی دارد.

نمونه قوی تر ایران خودرو K125 و K132 به پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربو (TC7 و یا TC7 پلاس) مجهز خواهند بود که قدرتی در بازه ۱۵۰ تا ۱۶۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ تا ۲۴۵ نیوتن متر به دست می آورند. انتقال قدرت این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE به چرخ های جلو انجام می شود و در اصل نسخه فول آپشن این دو محصول با پیشرانه ملی توربو به بازار می آیند.»

۴۱۴۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =