با حضور وزیر راه و شهرسازی، فاز نخست پایانه مرزی رازی خوی افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، همزمان با سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور مسئولین دو کشور ایران و ترکیه، فاز نخست پایانه مرزی رازی خوی در مساحتی بالغ بر ۸هزار مترمربع و با هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی پایانه مرزی رازی خوی از سال ۹۸ آغاز شده و دارای سالن‌های تجاری، مسافری و محوطه‌سازی بوده و با بهره برداری از آن و ۲۴ ساعته شدن تردد در این مرز، زمان تردد مسافر از ۳ ساعت به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش خواهدیافت.

هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در حوزه تجارت ایران و ترکیه

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح این پایانه گفت: با توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه در مرز و حوزه راه هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در حوزه تجارت ایران و ترکیه تحقق خواهدیافت.

معتمدیان اظهار کرد: امیدواریم در فاز دوم شاهد تجاری‌سازی مرز رازی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این مرز باشیم.

مرز رازی خوی باید فعال‌تر شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: ایران باید شاهراه کریدوری منطقه شود که مورد تاکید رییس جمهور نیز هست. در تلاش هستم تا در وزارت راه و شهرسازی زیرساخت‌های این هدف را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در آینده نزدیک پایانه مرزی تجاری نیز در این منطقه راه‌اندازی می شود. جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و همسایه ترکیه ۳۰ میلیارد دلار تجارت را هدف گذاری کرده‌ایم که باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم کنیم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی و کریدوری تاکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های کریدوری در منطقه بهره مندی شویم و اینکار شدنی و به نفع کشور و آینده این کشور است.

وزیر راه و شهرسازی از بانک‌ها و همچنین صاحبان تجارت خواست تا برای سرمایه گذاری در تکمیل کریدورهای کشور مشارکت جدی تری داشته باشند.

وی همچنین از افزایش پروازهای بین ایران و ترکیه خبر داد و افزود: راه اندازی سامانه روشنایی فرودگاه خوی فرصتی مناسب برای تقویت روابط است و در تلاش هستیم تا هرچه سریع تر این فرودگاه بین المللی شود.

عکاس: سینا افشاریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =