هفته ای که امروز و فردا به پایان می رسد، برای ایران پر باران بود. تصاویری که می بینید، گوشه ای از آبگرفتگی ها و سیل هایی که در استان های مختلف ایران روی داده است را نشان می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، بارش باران نه تنها با آب ‌گرفتگی شدید معابر و بروز سیل در خیابانها، زندگی عادی مردم برخی شهرهای گیلان را برای ساعتها فلج کرد بلکه باعث طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی منازل مردم، تخریب تاسیسات زیربنای و مزارع شالیکاری مردم شد. بارش باران همچنین 15 میلیارد ریال به راههای خراسان شمالی خسارت زد.

علی محمد اکبرزاده- روستانشین گیلانی- در این باره به مهر گفت: هرساله سیل خسارات فراوانی به روستاهای استان وارد می کند. بارش شدید باران موجب وقوع سیل شد و روز گذشته آب زیادی وارد منازل بسیاری از مردم در شهرها و روستاها شد و وسایل زندگی آنان را از بین برد. این سیل، مزارع شالیکاری حاشیه رودخانه ها و دامهای برخی اهالی را به کام خود فرو برد و صدمات بسیاری بر مردم وارد کرد.


خسارت  30 میلیارد ریالی سیلاب روز گذشته در گیلان

افشین عزیزی- مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه گیلان- به ایرنا گفت: سیلاب روز گذشته در مناطق مختلف استان تاکنون 30 میلیارد ریال خسارت به بار آورده است. بیشترین مشکلات ناشی از سیلاب در شهرهای شفت ، صومعه سرا ، فومن ، بخشهایی از سنگر، ماسال ، لنگرود و سیاهکل رخ داده که شامل تخریب سردهنه های کشاورزی، آب شستگی راههای روستایی و آب گرفتگی منازل مسکونی است. مسیر فومن به ماسوله که به دلیل شدت سیلاب و ریزش کوه مسدود شده بود به صورت اضطراری بازسازی شده است و روستاییان در این مسیر رفت و آمد می کنند. میزان خسارت نهایی ناشی از سیلاب و ریزش کوه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

حجت شعبانپور-مدیرکل راه و شهرسازی گیلان- نیز گفت: راه ارتباطی منجیل به رودبار ساعت 20 شب گذشته به صورت کامل بازگشایی شد و هم اکنون تردد در آن جریان دارد. در مسیر فومن به ماسوله نیز در سه نقطه ریزش یک طرفه آسفالت را داریم که برای تردد و ایمنی، مسیر بسته شده و هم اکنون چهار دستگاه لودر، دو دستگاه بلدوزر و هفت دستگاه ماشین آلات دیگر در حال بازگشایی مسیر هستند. سیلاب از کوه سرازیر شده و به سمت جاده در حرکت است که به رغم چندین بار بازگشایی این مسیر، همچنان سنگ و تنه درختان از کوه پایین آمده و باعث کندی کار می شود. گروههای راهداری استان همچنان درحالت آماده باش هستند، آب رودخانه در حال فروکش است که کار بازگشایی و پاکسازی را آسان تر خواهد کرد.
بارش باران که از سه شنبه شب در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شد موجب ریزش کوه در جاده قدیم منجیل به رودبار و فومن به ماسوله، سیلاب، تخریب سردهنه ها کشاورزی و برخی از اراضی کشاورزی و آب گرفتگی منازل و خیابانها و معابر شهرها و روستاهای استان شده است.
معاون عمرانی استانداری گیلان نیز گفت: براثر جاری شدن سیلاب روز گذشته در شهرستان فومن یک دانش آموز دختر 13 ساله جان خود را از دست داد.


سیل 15 میلیارد ریال به راههای خراسان شمالی خسارت زد
به گفته علی اصغر بدیعی مقدم- معاون راهداری اداره کل راه و ترابری خراسان شمالی- بارش باران و جاری شدن سیل طی شبانه روز گذشته 15 میلیارد ریال به راههای اصلی در این استان خسارت وارد کرد. سیل به پل محور اصلی جاده آشخانه - کلاله و راههای آسفالته این مسیر شش میلیارد ریال خسارت زده است. همچنین سیل به برخی راههای روستایی شهرستانهای شیروان و مانه و سملقان به میزان حدود 9 میلیارد ریال آسیب رسانده است. بارش باران و وقوع سیل در روز گذشته به مزارع کشاورزان بجنورد و مانه و سملقان نیز خساراتی وارد آورد وموجب از رفتن پل محور اصلی آشخانه به کلاله در مسیر شهرآباد شد.
47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    12 0
    الهی بمیرم .کی به این مردم کمک میکنه .
  • بدون نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    14 0
    تصاویر خیلی غم انگیز بود. و واقعا باید به خسارات دیدگان کمک اساسی کرد. از بین بردن جنگل در شمال، عدم رعایت اصول شهرسازی، عدم اجرای سیل بندهای مناسب، و عدم لایروبی رودخانه های محلی، همه و همه باعث بروز چنین حوادث تلخی میشوند. واگر، به اصلاح انچه جزو دلایل ذکر شد اقدام نشود، باید در آینده به کررات شاهد چنین صحنه های غم انگیزی باشیم.
  • معصومه IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    7 0
    یه دختر17ساله قربانی سیل تو فومن شد...
  • رضا IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    9 0
    ای وای زندگی هموطنان فومنی رو ببین چه داغون کرده. انشالله سریع مشکلات رفع بشن. فومن شهر مجسمه های زیبا و کلوچه های خوشمزه.
  • بدون نام US ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    8 1
    اینم تقصیره قالی بافه؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    9 0
    وای خدا بدادشون برسه با این اوضاع گرونی همین یه قلمشون کم بود خدایا تو هم با این مردم بدبخت چپ افتادی؟ همیشه بلا مال ادم بدبخته شما نگا کن ببین تا حالا خونه چنتا وزیر،وکیل،نماینده و .... رو سیل گرفته ؟
  • گیلانی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    9 0
    بجای ساماندهی و دیواره سازی مناسب رودخانه ها و جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه وجلوگیری از نابودی جنگل های حفاظت شده و رفع معضل بیکاری که منبع هزارتا کار غیر قانونی دیگه در گیلان هست. مسافرا فقط آشغالاشونو در گیلان و مازندران رها میکنن و به جنگل ها آسیب می رسونن و رودخانه ها رو آلوده می کنن و کنار جاده ها تو چادر میخوابن . آب تنظیم شده سد ها رو منحرف میکنن به جاهای دیگه عوضش سیل رو در گیلان رها میکنند ، فقط به فکر انتقال آب خزر هستن میخوان همین یک دریای خزر رو هم با تمام منافع اقتصادی که برای ما داره نابود کنن.
  • رامین SE ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    0 0
    برید در گوگل مپ نگاه کنید درست همان جایی که رود وارد جلگه میشه همه رو تراشیدن ملت و دولت. بعد برید توپوگرافیک شو trrain رو نگاه کنید ببینید با چه تراکمی رود وجود داره. طول قله تا کف رود چقدر کم است بعد رفتن تمام جنگل و درخت رو بریدند. خوب معلومه آب سه سوت همزمان میرسه به پایین رود قبلا از این باراونا میومد ولی اب از اب تکون نمی خورد چون درخت ترمز می گرفت. خاک لخت پرشیب با تراکم زهکشی بالا رو گذاشتی در معرض بارون خوب نتیجه اش می شه این. حالا برو شونصد میلیون بده سیستم ضد سیل بخر...