بارندگی و ترافیک سالهاست که در شهر تهران عجین شده اند. هربار که باران می بارد بزرگراه ها و خیابانها قفل می شوند و مدیریت شهری زیر سوال می رود اما موضوع تا باران بعدی مسکوت می ماند.

زهرا تالانی: این بار با باران دو روزه اتفاق بی سابقه دیگری افتاد و خط 4 متروی تهران 5 متر زیر آب رفت. روابط عمومی شهرداری در اطلاعیه ای اعلام کرد که میانرود مجاور با خط 4 مترو براثر بارش باران شدید طغیان کرد و دیواره این کانال شکست و آب وارد مترو شد. هرچند هنگام آبگرفتگی این خط در سه دقیقه همه مسافران تخلیه شدند اما همچنین اورژانس تهران اعلام کرد که 6 نفر در حادثه مترو مصدوم شدند.

 

جان شهردار در هنگام تخلیه آب مترو به خطر افتاد!
اما مهدی چمران در جلسه شورای شهر پس از بازدید از خط 4 متروی تهران درباره بحرانی باران برای مترو و تهران داشت، بگوید: بارش بی سابقه باران و ریزش تگرگ سبب شد تمامی نهرها و کانال ها به حد اشباع برسد و حتی خیابان ها و بزرگراه های پایتخت نیز دچار مشکل شوند. این حادثه در کانالی موازی با اتوبان کرج رخ داد و به دلیل سست بودن پنل هایی که آب رودخانه و کانال را از مسیر مترو جدا می کرد، فشار آب و گودی ایستگاه مترو سبب شد به جای آنکه آب رودخانه در کانال ادامه مسیر دهد به کارگاه مترو منحرف شود و تا ایستگاه حبیب اللهی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت شهرداری در مهار آب می گوید: تلاش های شبانه روز در این خصوص انجام شد و حتی جان شهردار در هنگام سقوط یک دستگاه جرثقیل به خطر افتاده بود.

در این حادثه بخش جنوبی ایستگاه استاد معین به دلیل گودبرداری برای ادامه این خط دچار آبگرفتگی شد که به دلیل وجود منازل مسکونی در بالای این منطقه منازل تخلیه و شهروندان به هتل هویزه منتقل شدند.


هیاهو نکنید؛کانال آب کنار مترو علت حادثه است

با وجود توضیحات مسئولان شهرداری درباره علت حادثه، برخی سازه ضعیف و ناکارآمد را علت این حادثه عنوان کردند اما محسن هاشمی مدیرعامل سابق متروی تهران در گفت وگو با همشهری آنلاین می گوید: بهتر است رسانه ها به جای هیاهو به دنبال واقعیت باشند چون این موضوع امکان ندارد و ساختمان و تونل‌های خط چهار متروی تهران قطعا موجب بروز این حادثه نشده‌اند بلکه کانال آب همجوار با این خط مترو موجب بروز خسارت شده است.

به کفته او قرار بود این کانال تقویت شود: "اما این اقدام صورت نگرفت و قطعا خسارات بالا خواهد بود. اما امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات در این بخش از مترو حل شود و امکان تردد مردم در آن فراهم آید.

 

نیرو دریایی ارتش، پمپ تخلیه آب از بوشهر به کمک شهرداری می فرستد

هم اکنون ایستگاه های حبیب الله ، استاد معین و آزادی واقع در خط 4 همچنان در حصار برآمده از طغیان آب ناشی از باران قرار دارد و تیم های مدیریت بحران با کمک مسئولان مترو در حال تخلیه آب موجود در ایستگاه های این خط هستند.

با این حال مدیران شهری گفته اند زمان فعالیت مجدد این ایستگاه ها مشخص نیست. چه اینکه برای تخلیه آب، نیاز به مسدود شدن راه های نشت آب و البته استفاده از پمپ های قوی تری برای تحلیه آب و لجنی موجود در ایستگاه هاست.

حتی شنیده شده شهرداری از نیروی دریایی ارتش درخواست پمپ های قوی تخلیه آب کرده است. پمپ هایی که به مراتب سریعتر از پمپ های امدادی آتش نشانی عمل می کنند و البته باید از بنادر جنوبی مانند بوشهر و بندرعباس به تهران آورده شوند.

ضمن اینکه حداقل دو ایستگاه استاد معین و حبیب اللهی نیاز به بازسازی دوباره دارند. چه اینکه ارتفاع آب در این ایستگاه ها بیش از 5 متر بالا امد و تمام تاسیسات را که عمدتا برقی هستند، تخریب کرد.

 

انسداد خیابان حافظ و پل چوبی به دلیل شکسته شدن درختان

در حوادث اخیر تنها مترو نبود که آسیب دید. بلکه شکسته شدن دو اصله درخت در خیابان حافظ روبروی ورزشگاه حیدرنیا سبب مسدود شدن خیابان و ترافیک نیمه سنگین در این منطقه شده است .همچنین در حادثه ای دیگر بر اثر شکسته شدن درخت در محدوده پل چوبی ،پل مسدود شده و ترافیک در خیابان اطراف و میدان سپاه سنگین است .
47232

کد خبر 208384

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    56 7
    یکی بیاد از این آقای معاون عمرانی استاندار تهران که اطلاعیه دادند وشهر دار وشهرداری زحمتکش تهران را محکوم نمودند که به بیت المال لطمه وارد شده سئوال کند که آقای محترم لطفاً بفرمایید محل حادثه کجاست؟
    • بدون نام US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      0 0
      می گم سیل فومن را هم بندازید گردن قالیباف!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    54 8
    به عنوان یک شهروند خدمت شما عرض میکنم که نباید زحمات شهرداری و مترو و غیره را با یک حادثه نادیده گرفت. متاسفانه عده ای در دولت مانند بچه هایی که هیچ کاری بلد نیستند و منتظر بهانه اند یک گوشه ای نشسته اند و منتظرند تا وقتی اتفاقی افتاد سریع به وسط میدان بیایند و بگویند : هان دیدی ما که قبلا گفته بودیم!!! البته در اینگونه حوادث همواره مشخص شده و مشخص میشود که متاسفانه تهران اصلا برای بحرانهای بزرگ آمادگی ندارد و خدا رحم کند به حوادث خیلی بزرگ . به هر حال در اینگونه موارد مانند همه کشورهای پیشرفته دنیا باید طبق شرح وظایف هر بخش و هر فرد چه دولت باشد و چه شهرداری افرادی که قصور کرده اند مشخص و تنبیه گردند.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    20 2
    دست برادران ارتشی درد نکنه،تشکر. راست میگویند،اگر کانال نمی شکست،حتی اگر خیلی بیشتر از این باران می آمد،هیچ اتفاقی نمی افتاد،چون پمپ های موجود در کارگاه ها ، ایستگاه ها و تونل ها برای شرایط عادی طراحی شده،ولی کسی فکر همچین چیزی را نمی کرده!
    • بدون نام US ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      16 5
      بايد فكرش را مي كردند،‌ ما ايراني ها عادت كرده ايم كه حادثه دور ببينيم. وقتي كارگاه مترو كنار رودخانه برپا ميشود، بايد بيشترين طغيانها را در نظر گرفت. حال ممكن است هر پنجاه سال هم طغيان رخ ندهد. مقصر بي روبرگرد اين حادثه شهرداري تهران و همين طور دولت اند، و بايد مسئوليت اين را بر عهده بگيرند.
    • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      13 1
      آقاي بدون نام دومي لطفا بفرمايند وقتي وزارت كشور و استانداري كه مسئول حوادث غير مترقبه هستند در كار خود قصور مي كنند، معلوم است بايد گناه را بياندازند گردن شهرداري چون همين الان هم اولا شهردار عذر خواسته و در حال فعاليت است ولي اطرافيان دولت همچنان در حال محكوم كردن و زير سوال بردن هستند. در ضمن اين ديواره ها مربوط به دوره شهردار قبلي است و به تاييد مردم ساكن اطاف بيش از 10 سال است آنجاست، بنابر اين بايد يقه شهردار 10 سال پيش را بگيريم.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    32 3
    یه سوال برام پیش اومد! به نظر شما اگه معاون استاندار شهردار میشد میرفت خودش از جونش مایه بزاره؟؟ تو روزای سخت میشه آدما رو شناخت!!
    • بدون نام US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      10 26
      لازم نبود شهردار بره اونجا. چنين كارهايي اگر نگيم به قصدعوام فريبي انجام ميشه، بي فايده است.آقاي قاليباف تو دفترش بيشتر ميتونه براي جبران حادثه تاثير گذار باشه، نياز نيست در محل به كار يدي مشغول بشه. يك بازديد از محل كافيه. رسيدگي به اين مساله رو قاطي رقابتهاي جناحي نكنيم. چندين ميليارد دلار خسارت وارد شده به علاوه تاخيرات زماني بسيار زياد. اجازه بديد حداقل اين اتفاق، مسئولين رو براي آينده، هوشيار تر كنه.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      9 2
      چند میلیلرد دلار خسارت را چطور حساب کردید شما!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      8 2
      فقط بلدن همدیگرو زیر سوال ببرن خودشون هیچ کاری تا به حال نکردن
    • بدون نام US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      10 2
      يك شهردار اگر خوب كار كرد، بايد مجددا سمت شهرداري اش،‌ تمديد شود. كاري نكنيد كه هر شهردار تهران، فكر كند كه بايد رييس جمهور شود. دل خوشي از دولت مستقر نداريم،‌ ولي دليل نمي شود كه به خاطر مخالفت با دولت مستقر، خطاي بزرگ رخ داده،‌ناديده گرفته شود.
    • بدون نام US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      6 1
      خيلي مضحكه كه كسي بگه،‌حادثه هاي غير مترقبه‌، غير قابل پيشبيني اند! اگر يك قطار،‌ وسط تونل، گير مي افتاد، ظرف چند دقيقه همه خفه مي شدند. من مخالف جدي سياستهاي دولت مستقر ام، اما مي تونم به اين دليل، پيگير بررسي مقصران اين حادثه،‌ و برآورد خسارت و جريمه مسببين نباشم. شما هم مخالفت با منش و سياستهاي دولت مستقر رو با اين مساله قاطي نكنيد.
  • بدون نام US ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    14 0
    اين كار لطمات زيادي وارد كرده، حال به هر دليل كه اتفاق افتاده است. بايد تا ريال آخر خسارت وارد شده، به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد و مقصرين به شدت جريمه شوند. جلوي اين بي دقتي ها بايد گرفته شود و رقابتهاي سياسي نبايد باعث عدم بررسي و خبررساني چنين حوادثي شود.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    5 15
    نه مدیریت شهری مقصره نه میانرود. مسئول سیلاب تهران فقط و فقط باران و تگرگ است.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    9 4
    قطعا مدیریت شهری مقصر چون روکار می کنه
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    7 7
    اما به نظر من آقای قالیباف بدشانسی هم اورد
    • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      6 0
      توی مدیریت امروز شانس خیلی جایی نداره.
    • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      2 0
      بد شانش جیب ملت باید پول های خسارت را مردم بیچاره بدن
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    17 0
    دلم برای این کشور می سوزه که با یک حادثه اینطور به هم ریخته
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    6 16
    قالباف برای اینکه جبران مافات کنه خوش رو داره فدا میکنه خیلی زیرک
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    17 9
    من لم یشکر مخلوف لم یشکر الخالق بنده اول عرض کنم نه شهرداری چی هستم و نسبتی با ایشان دارم ولی اتفاقی که در ارتباط با آب گرفتگی افتاد واقعا" غیر قابل پیش بینی بود و به نظرم با مدیریت بسیار خوب جناب قالی باف و تلاش همکاران ایشان بخوبی بحران بوجود آمده مدیریت و کمترین مشکلی از لحاظ تردد مردم بوجود آمد ضمن اینکه شهرداری از این موضوع عذ خواهی کرد وظیفه ماست که متقابلا" از ایشان تشکر کنیم
  • مرتضي مفيدي IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    18 0
    بنده در منطقه بلوار فردوس ساكنم.اگر اين سيلاب از كانال بيرون ميزد و يا تخريب ديواره أن در قسمتهاي مسكوني منطقه اتفاق مي افتاد جان و مال هزاران نفر از ساكنين به خطر مي افتاد. سالهاست مردم منطقه5 و بخصوص قسمتهاي بلوار فردوس خ وليعصر خ باقري خ رزغربي و ... سالهاست از شهردار منطقه5 درخواست پوشاندن اين كانال را بدليل بوي بد و حشرات موذي بخصوص در فصل گرما دارندو خب تازگي هم احتمال طغيان آن به مشكلات عديده آن براي ساكنين اطراف آن اضافه شده است. حتما بايد خسارت جاني ويا فوتي پيش بياد تا عبرت بگيريم؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    11 5
    خدایی شهردار کارهای خوبی تو این مدت کرده و نباید با یک نعمت طبیعی که اومده مدیریت اون رو زیر سوال ببریم.کم لطفی نکنید
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    11 1
    امیدوارم پل صدر با این مشکلات مواجه نشود
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    9 6
    ما نفهیمدیم باران نعمت الهی یا زحمت الهی
    • بانام! IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      9 1
      بستگی به لیاقت باران گیرنده! داره
  • بانام! IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    9 1
    حالا اگه تونستیم توی این کشور یک تحلیل مستدل و به دور از سیاسی کاری ارایه کنیم (علامت تاسف)
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    8 0
    کاش مردم محترم ما مقداری هم به همدیگه احترام می زاشتند
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    3 6
    هر کی هرچیزی میخواد بگه شهردار برای محترم حالا بدشانسی اورده
  • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    11 0
    50 سال این بارون بی سابقه بودهو شهردار آمادگی نداشته حالا بیشتر از 70 سال که زلزله هم نیومده پس خدا رحم کنه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    6 3
    حالا هی نمک به زخم قالیباف بپاشید
    • بدون نام US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      7 0
      بحث نمك و زخم نيست. بايد وقوع حوادث غيرمترقبه در اين شهر جدي گرفته شود. بايد همه پاسخگو باشند.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    3 0
    بابا من کارمند با حقوق 450 هزار تومن مسئول دست بردارید دیگه
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    3 0
    خودمان مسئول هستیم
  • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    3 1
    حتات خوداییش فقط این حادثه چند تا مصدوم داشته تا همین جاش هم باید خدا رو شکر کرد
  • جلالی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    6 0
    سلام بنده ساکن میانرودبارها باتلفن 137 اطلاع داده شده است اما کسی اهمیت نداده است واز شهرداری منطقه 5درخواست پوشاندنکنال بدلیل بوی زننده فاضلاب وحشرات موذی بخصوص در تابستان ودرحال حاظر طغیان ان مشگلات زیادی برای اطراف کانال دارد لطفا هرچه زودتر نسبت بپوشاندن ان اقدام نمایند تابلواری شیک دراین محله احداث گردد قبلا از دستور شهردار محترم تشکر وقدردانی مینمایم تابعدازاین اتفاقی نیفتد خداوند بشما توفیق عنایت بفرماید با تشکر
    • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      2 1
      خونه شما چیزی نشد؟ رفتین هتل؟ گفتن رفتین هتل!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    2 3
    آسمان لامروت!!
  • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    0 1
    آقا اینقدر دعوا نکنید همه تقصیرها گردن خلبان است و گرنه هواپیما سالم بود .
  • علی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    2 2
    واقعا مسئول این همه خسارت به بیت المال و به تبع آن تعمیر و ترمیم مترو که مطمئننا به میلیاردها تومان میرسه کیه؟جز این است که مسئول اصلی سهل انگاری فقط و فقط خود شهرداری است!!!!!
  • مهدي IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    اين مطلب را وجداناً حذف نكنيد چون گناه عدم توجه به آن متوجه شما نيز خواهد شد . در باره رويداد اخير مطالبي را از جهاتي بايد متذكر شد ، قضاوت نهايي با خواننده محترم . 1- خاك پشت بند ديواره كانال برداشته شده بود كه باعث سستي ديوار و عدم ايستادگي آن در برابر فشار آب گرديد . اضافه ميكنم كه خود ديواره نيز از استحكام برخوردار نبود و برداشتن خاك كلاً آنرا سست نمود . 2- ورودي تونل دسترسي موقت مترو فاقد در بوده وجود يك در آهني مي توانست از شدت ورود آب به تونل بكاهد آنوقت قطعاً اين اتفاق نمي افتاد . 3- تونل مترو در موقعيت" ايستگاه حبيب الله " داراي خطالقعر مي باشد و از بديهيات و نكات اوليه طراحي و ساخت سازه هاي زير زميني در چنين شرايطي در نظر گرفتن و احداث تونل تخليه آب بصورت ثقلي مي باشد كه انجام نشد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین