در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از سیارک هزاررنگ و گذر زهره از مقابل خورشید گرفته، تا سفر شاتل فضایی اینترپرایز بر روی رودخانه و گربه پرنده.

سیارک هزار رنگ: این عکس که متعلق به یک فریم از ویدئوی تهیه شده توسط ماموریت داون (به معنی سپیده‌دم) ناسا است، سیارک عظیم وستا را نشان می‌دهد. البته رنگ‌های عکس واقعی نیستند و دلیل این نحوه رنگ‌آمیزی سیارک نشان دادن ارتفاع ناهمواری‌های آن است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

گربه پرنده: پس از اینکه گربه بارت جانسن در تصادف با ماشین کشته شد، این هنرمند اقدام به تاکسیدرمی کردن لاشه وی کرد. اما وی به این کار راضی نشد و پس از مدتی عزاداری، گربه‌اش را به یک quadcopter (بالگردی با چهار پره چرخان) تبدیل کرد. اطلاعات بیشتر در خصوص این ماجرای جالب را اینجا ببینید.
 

نوردهی طولانی: دان پتی یکی از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی است که عکس‌های وی از زمین مورد علاقه فراوان دوستداران فضا است. در این عکس که با نوردهی بالا گرفته شده است، زمین حالتی وحشی و شبیه بازی‌های ویدئویی دارد. برای مشاهده عکس‌های بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

سه‌قلوهای قوس: این تصویر خیره کننده که توسط مارتین پو گرفته شده است، صورت فلکی کمان (قوس) را به همراه سه سحابی مشهور آن، M8، M20 و MGC 6559 نشان می دهد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

پرواز شبانه‌روزی: هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس –که یک هواپیمای خورشیدی دوربرد است- می‌خواهد نخستین هواپیما از نوع خود باشد که دور تا دور زمین را طی می‌کند؛ پروازی که برای سال 2014 / 1393 برنامه‌ریزی شده است. هفته گذشته این هواپیما برای دست‌گرمی پروازی بین اروپا و آفریقا انجام داد که اطلاعات کامل‌تر آن را می‌توانید اینجا بخوانید.
 

سلام بانوی پیر: هفته گذشته شاتل فضایی اینترپرایز در ادامه سفر خود به سمت استراحتگاه دائمی‌اش یعنی موزه اینترپید، سوار بر یک یدک‌کش طول رودخانه هادسون نیویورک را طی کرد. این عکس حین عبور آن از حوالی مجسمه آزادی گرفته شده است.
 

سرگرمی خرس‌ها: این توله خرس قطبی شش ماهه در باغ‌وحش واپرتال آلمان مشغول ورجه ورجه روی سر و کول مادر خود است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

سلام بر ناهید: گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید توجه تمام اخترشناسان و دوستداران نجوم را در هفته گذشته به خود جلب کرد و عکس‌های زیادی از این رویداد در سراسر جهان گرفته شد. برای مشاهده عکس‌های بیشتر اینجا کلیک کنید.

53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Nasim IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    3 5
    aslan xosham nayumad