نخستین جلسه شورای معادن استان لرستان در سال ۱۴۰۵ در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با حضور اعضای شورای معادن استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان،  در این نشست، مجموعه‌ای از درخواست‌ها و پرونده‌های مرتبط با حوزه معدن با هدف تسریع در روند فعالیت‌های معدنی، رفع موانع موجود و صیانت از حقوق عمومی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این جلسه، موضوعاتی از جمله درخواست‌های مرتبط با اکتشاف، بهره‌برداری و تمدید پروانه‌های معدنی، بررسی نحوه پرداخت حقوق دولتی معادن، رسیدگی به مسائل و مشکلات ناشی از فعالیت‌های معدنی، بررسی مکاتبات و استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی و قضایی، تعیین تکلیف برخی پرونده‌های مربوط به ادامه یا توقف فعالیت معادن، رفع تداخلات و همچنین درخواست‌های مرتبط با ایجاد واحدهای فرآوری و طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی استان در دستور کار شورا قرار داشت.

اعضای شورای معادن استان در این نشست بر ضرورت اجرای دقیق قوانین و مقررات، حفظ حقوق بیت‌المال، صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی، حمایت از سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید، ایجاد ارزش افزوده از طریق توسعه صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی و نیز بهره‌برداری اصولی از ظرفیت‌های معدنی استان تأکید کردند.

شورای معادن استان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراجع تصمیم‌گیری در حوزه معدن، با بررسی مستمر پرونده‌های معدنی و اتخاذ تصمیمات کارشناسی، نقش مؤثری در ساماندهی فعالیت‌های معدنی، توسعه پایدار، رونق تولید، ایجاد اشتغال و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان ایفا می‌کند.

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =