دیروز بک هواپیمای آموزشی در قزوین سقوط کرد که در این حادثه کاپیتان و کارآموز آن در دم جان باختند و اجسادشان به اورژانس تحویل داده شد.

رییس‌ آتش‌نشانی شهرستان صنعتی البرز به تشریح جزئیات سقوط هواپیما آموزشی در قزوین پرداخت و گفت: کاپیتان 48 ساله و کارآموز 20 ساله این هواپیما بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند.

افشار درباره جزئیات سقوط هواپیما سسنا 172 متعلق به شرکت هواپیمایی معراج قزوین به ایسنا گفت: این هواپیما در ساعت 12:32 ظهر پنجشنبه در زمین‌های کشاورزی منطقه «دیزج» شهرستان البرز در حوالی «شرکت آرد شمس آذر» به دلیل نامعلومی در حین کاهش ارتفاع برای فرود در فرودگاه سقوط کرد که با توجه به آدرس نامعلوم و صعب‌العبوربودن این منطقه، آتش‌نشانان ایستگاه 3 شهرستان البرز در ساعت 13:20 در صحنه حاضر شدند.

رییس‌ آتش‌نشانی شهرستان صنعتی البرز در مورد وضعیت سرنشینان این حادثه نیز گفت: این هواپیما از نوع آموزشی دو نفره بوده که علی فخری 48 ساله کاپیتان هواپیما و باقر باقری ثالث کارآموز 20 ساله آن بر اثر شدت جراحات وارده بعد از سقوط در دم جان باختند.

به گفته وی این هواپیما از نوع سبک آموزشی دو نفره سسنا بوده که از شرکت خدمات پروازی قزوین برای آموزش به پرواز درآمده بود.

همچنین سید علی شفیعی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین به فارس گفت: آتش‌نشانان قزوینی اجساد 2 سرنشین هواپیمای سسنا 172 را از هواپیمای نیمه سوخته خارج کرده و تحویل اورژانس دادند.

به گفته او ساعت 12 و 32 دقیقه در پی تماس تلفنی یک شهروند مبنی بر مشاهده یک هواپیمای در حال سقوط 3 تیم عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در محل حادثه حاضر شدند. آتش‌نشانان قزوینی پس از حدود 5 دقیقه در محل حاضر شده و توانستند اجساد 2 سرنشین این هواپیما را از هواپیمای نیمه سوخته خارج کنند و تحویل اورژانس دهند.

گفتنی است در طی چندین سال گذشته این سومین مورد از سقوط هواپیما در استان قزوین بوده است. اما تاکنون هواپیمای آموزشی سقوط کرده در استان نداشتیم.
عکسها: مهر

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    41 1
    گفتيد كه مصدوم شدن حالا ميگيد در دم فوت كردن! اطلاع رسانيا ثانيه به ثانيه صورت ميگره.
    • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      5 0
      ظاهرا خطر مصدوم شدن مربوط به ثانیه های اول سقوط بوده و خبر جدید با فاصله چند دقیقه بیانگر فوت شدن افراد مصدوم شده بوده. و دقت گزارش را می رساند.
  • هادی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    18 3
    هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت هواپیمایی معراج نمیباشد بلکه متعلق به آموزشگاه هواپیمایی معراج بوده که فقط تشابه اسمی میباشد که آنهم از شماره ثبت و ریجیستر هواپیما مشخص و در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت دارد لطفا در سایت و خبر ها توضیح دهید تا اذهان عمومی دچار مشکل نشود
  • بدون نام AE ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    2 2
    احتمال خیلی زیاد با کابلهای برق که در تصویرمشاهده میشود برخورد کردند،که اگر پیغام mayday رو مخابره نکردند،این اتفاق به یکباره افتاده،معمولا درمانورهای اضطراری که کاپیتان به دانشجومیده،دانشجو میبایست که به ارتفاع خیلی پایین بیاد تا دریک زمین صاف وامن فرود بیاد ووقتی که کاپیتان میبینه دانشجو تصمیم درست گرفته فرمان به گرفتن ارتفاع میده،که اگرهردوبدشانس باشند به یکی ازاین کابلهای برق گیر کنند،چنین سانهه ایی رخ میده، واگردرحال نشستن درفرودگاه بودند،میبایستی که۵۰۰فوت ازهرانسان،خانه،و شی بالاترباشند،که درزمان فاینال اگرسیستم ای ال س استفاده نکنند،چراغهای پاپی لایت اونهاروهدایت میکنه.مگراینکه متور یا سیستمهای هیدرولیک یا بدنه هواپیما به مشکل خورده،که معمولا کاپیتان به برج مراقبت اطلاع میده
    • بدون نام PH ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      4 1
      اگر به کابل برخورد کرده باشند کابل حتما پاره می شد و کارکنان اتش نشانی یا کارشناسان حتما متوجه قضیه می شدند
    • بدون نام IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      3 1
      دوست عزیز چرا نمیدونی و الکی داستان میسازی؟ تو آموزش یه مبحثی هست به اسم گلاید،یعنی هواپیما رو بدون موتور هدایت کنند،اینجا هم یک موتور رو خاموش میکنند برای آموزش که بنا به دلایلی نتونستند موتور رو برگردونند و به دلیل ارتفاع پایین این اتفاق افتاد بنده تو همون آموزشگاه معراج که در اکباتان هست پروازهامو رفتم و هم کاپیتان و هم دانشجو را از نزدیک میشناختم
  • رضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    3 1
    علت سقوط مربوط به انجام مانوری هست که به نام انجین فایلد معروف هست کاپیتان فخربعد از آیدل کردن موتور و خاموش کردن آن هدایت را به دانشجو سپرده برای انجام مانور گلاید اما پس از انجام مانور به احتمال زیاد موتور دیگه روشن نشده هواپیما استال کرده در ارتفاع پایین که این گونه سوانح در دنیا بسیار اتفاق می افتد . در هر صورت ما هوانوردا از شنیدن پرپر شدن یکی عین خودمون غمگین میشیم . خداوند رحمتشان کند .
  • مهران رجبی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    3 0
    خدا رحمتشان کند وبه خانواده محترمشان صبر عنایت فرماید.
  • بدون نام AE ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    1 2
    تمام آنهایی که از کارشناسی بنده ایراد گرفتند حالا میتونند دلیل سقوط رو ببینند که برخورد به کابل بوده