جوراب‌های سقراط که از ترکیب کولار، رشته‌های کربنی و فناوری ضدافتادگی تهیه شده‌اند، هرگز پاره و کهنه نمی‌شوند و خاصیت کشسانی خود را از دست نخواهند داد. این جوراب‌های سخت‌جان از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

محبوبه عمیدی: اگر شما هم از جمله آن افرادی هستید که برای پدر خود در هر مناسبتی جوراب هدیه می‌برند (!)، باید با تولید این جوراب‌های مقاوم که اصلا خیال از بین رفتن ندارند، در مناسبت‌های بعدی به دنبال هدیه دیگری بگردید. این جوراب‌ها که از الیاف بسیارمقاوم کولار (نام تجاری ترکیبی از پاراآرامید سبک و مقاوم با دیگر آرامیدها) و کربن تهیه شده‌اند، هرگز سوراخ نمی‌شوند، خاصیت کشسانی خود را از دست نمی‌دهند و از بین نمی‌روند.

به گزارش گیزمگ، این جوراب‌های ‌سخت‌جان که اولین لباس‌های خانگی هستند که در تولید آنها ترکیب کولار و کربن به‌کار گرفته‌شده، Socrates (سقراط) نام دارند و بنا به گفته سازنده خود بسیارانعطاف‌پذیر، نرم و راحت هستند.

 

بخشی از این جوراب‌ها که انگشت‌های پا را می‌پوشاند از ترکیب کولار و رشته‌های کربنی ساخته شده و قسمت پاشنه را رشته‌های به‌هم‌پیچیده کربن تشکیل داده‌اند. این دو بخش یعنی جلوی جوراب و بخش پاشنه آن نسبت به دیگر قسمت‌ها ساده‌تر پاره می‌شوند و به همین دلیل از مواد مقاوم‌تری ساخته شده‌اند. در سایر بخش‌های این جوراب از پارچه  Lycra freshFX که با فناوری ضدافتادگی (برای حفظ حالت کشسانی آن) تهیه شده، استفاده شده و در نهایت مواد کشسانی که استاندارد نظامی دارند و حتی در شرایط خاصی مانند حرکت در میدان جنگ، خاصیت کشسانی خود را حفظ می‌کنند برای تهیه کش بخش انتهایی جوراب به کار گرفته شده‌اند.

ایده اولیه ساخت این جوراب‌ها را کمرون کارتر 23 ساله که از دانشکده افسری نیروی هوایی آمریکا فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر دارد به عنوان مشاور اقتصادی این نیرو در اروپا خدمت می‌کند، مطرح کرده است. او می‌گوید: «این جوراب‌ها نه‌تنها انعطاف‌پذیر، بلکه سبک، نرم و راحت هستند و به سادگی فرم پای فرد را می‌گیرند».

به نظر می‌رسد این جوراب‌های ماندگار علاقمندان بسیاری داشته باشند. کارتر برای معرفی ایده خود به سراغ سایت Kickstarter رفته و با اینکه هنوز 18 روز به اتمام زمان سرمایه‌گذاری باقی‌مانده بیش از هدف 10هزار دلاری خود سرمایه جمع کرده است. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود او تنها یک‌ماه دیگر این جوراب‌ها را در دو شکل و با رنگ‌های متعدد وارد بازار خواهد کرد.

 53273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    107 1
    یک کاری میکردن که نیاز به شستن هم نداشت محشر می شد
  • mente negro IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    75 3
    واااااااااااااااااااااای...ینی خوراکه آدمای تنبله... سوراخ نمیشه؟ چه آبرویی میخره.....به به...
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    33 0
    حالا ببین قیمتش چقده؟بعد...
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    40 4
    اینکه پاره نمیشه یه وقت ناخنمون نشکنه تو جوراب........
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    36 1
    ما زن و بچه داریم جوراب فروشیم نکنید این کارها رو نون ما اجر میشه خدا رو خوش نمیاد
  • مرد خوش شانس !!! IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    38 8
    در ان جامعه ای که ارزش و احترام مرد به اندازه یک جفت جوراب 2 هزار تومنی است و برای این همه کار و زحمت شبانه روزی و ... مداومش هچ کسی ارزش قائل نیست این جوراب جدید خیلی نعمت بزرگی است چون یک بار هدیه می گیرد و تا اخر عمرش دیگر خبری از کادو و ارزش و احترام و توجه نیست و راحت تر به شغل شریف بیگاری بدون مواجب برای زن و بچه پر ادعا و خرج تراش خودش می پرداز و اخرش هم الفاتحه ...!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      17 1
      عزیزمن اگه قیمتش بالا باشه که دیگه کسی هدیه نمیده اینو به مردها اون موقع یه بند کفش شاید بگیرن
    • پای ثابت IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      12 3
      معلومه پوستتو کندن..بنده خدا زنها و وای بر شما که به زن وبچت میگی پرادعا و خرج تراش ما دستان پدرمونو میبوسیم که هیچوقت کادو ندادن و همیشه همه جوره در خدمتشون آماده هستیم
  • mohammad IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    21 2
    :) كارخانه جوراب ورشكست ميشه...اين جوري مي خواهيد از توليد داخلي حمايت كنيد؟ ولي كاش رنگم عوض مي كرد كه ديگه تكراري نمي شد..
    • علی US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      13 2
      پس شما تولید کننده ایرانی بدترین جنس دنیا رو تولید کن تا کارخونت یه موقع ورشکست نشه !!!!!
  • بدون نام IN ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    25 0
    اگه قرار باشه هیچوقت پاره نشه که اول از همه کارخانه خودش ورشکست میشه!
  • من IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    14 2
    یعنی میشه به جای کفش هم اسفاده کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    2 10
    من خودم از این جورابو رو دیدم . راستش اولین تولیدش رو بعنوان هدیه دادن به من . آخه در هر کشوری برای تبلیغ یکیشو هدیه میدن. الآن سه روزه که اونو پوشیدم و هنوز هم پاره نشده. خیلی عجیبه وقتی اونو می پوشی احساس میکنی جوراب پوشیدی. تازه وقتی اونو می شوری خیلی تمیز میشه.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    4 0
    اي بابا حالا همه اماده ان توليد بشه اونوقتم تو اين اوضاع بازار ايرانو تو دستاي خودش بگيره تازه مطممئن باشيد الان چين توليد انبوه اونو شروع كرده با كيفيت منحصر بفرد اجناس چيني ويژه ايران يارو مخترع اصلي روحشم خبر نداره يا اگرهم بدونه كاري از دستش برنمياد .جوراب فروشهاي محترم شما نگران نباشيد.!!!!!!!!!!!!!!!
  • پاشا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    6 0
    این جوراب فقط به درد جوانانی میخوره که پس از دریافت مدرک کارشناسی و پایان خدمت سربازی دنبال یک شغل مناسب میگردن ...