در نمونه افراطی دیگری از تعیین مصادیق عقاید مذهبی مسیحی، خانواده‌ای در تگزاس، استفاده از تراشه‌های پیگیری را نشانه‌ای از شیطان و نظارت ضدمسیح می‌دانند و موضوع را به دادگاه کشانده‌اند.

بهنوش خرم‌روز: احتمالا تا به حال اخباری در مورد تراشه‌هایی که مکان افراد را مشخص می‌کنند شنیده‌اید. کاربردهای مختلفی هم برای این نوع تراشه‌ها اعلام شده، از نجات افراد گرفته تا پیدا کردن گمشده‌ها و حتی کنترل موقعیت. از مهم‌ترین چالش‌های اخلاقی که این دسته تراشه‌ها تا به حال به وجود آورده، بحث حریم خصوصی است. اما به تازگی در تگزاس، این تراشه‌ها چالش تازه‌ای را به وجود آورده‌اند.
به گزارش دیسکاوری، داستان از جایی شروع شد که یکی از مدارس تگزاس تصمیم گرفت در دو واحد خود، به دانش‌آموزان نشان‌هایی دارای تراشه‌های شناسایی بدهد تا از این طریق،‌ مسئولین مدرسه بتوانند در هر زمان از روز، بدانند که دانش‌آموز کجاست. اما یکی از دانش‌آموزان و خانواده‌اش، استفاده از این تراشه‌ها و نشان‌ها را نمی‌پذیرند، چرا که معتقدند که این تراشه و نشان، ابزاری شیطانی هستند. بحث حسابی بالا گرفته و به دادگاه فدرال کشیده شده است.
اندریا هرناندز 15 ساله، معتقد است که تراشه پیگیری که در کارت شناسایی دانش‌آموزی او قرار داده شده، نشانه‌ای از شیطان است و به نوعی با وفاداری او به مسیح تعارض دارد. وقتی هرناندز و خانواده‌اش از پذیرفتن این به اصطلاح کارت‌های شناسایی هوشمند خودداری کردند، مدرسه قبول کرد که تراشه را از کارت شناسایی او خارج کند، اما همچنان از او خواستند که نشان را به لباس خود بیاویزد. اما خانواده این کار را هم قبول نکردند، چرا که معتقدند این کار، همچنان به مثابه تسلیم شدن به شیطان است و حتی بدون تراشه هم، نشان شناسایی ارائه شده توسط مدرسه همچنان نشان می‌دهد که او به این گروه تعلق دارد. در نهایت موضوع به دادگاه کشیده شده است.
اغلب مردم، نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را درک می‌کنند و دوست ندارند که کسی تمام روز آن‌ها را تعقیب کند تا بداند کجا هستند. اما در مورد ارتباط فناوری‌های جدید و شیطان، موارد نگرانی کم‌تری دیده می‌شود. اما چرا این خانواده چنین نگرانی دارد؟ جواب به باورهای دسته‌ای از مسیحیان افراطی برمی‌گردد که فناوری‌های نظارتی جدید را در واقع ابزارهای شیطانی می‌دانند که توسط دولت آمریکا در حال اجراست. در جزوه‌ای مرتبط که طی دهه اخیر بسیار بین مردم دست به دست شده، دلیل نگرانی این دسته به این شکل عنوان شده است:

«کتاب مقدس می‌گوید که نشانه‌های شیطان و فناوری‌های همراه با آن توسط ضدمسیح اجرا خواهند شد، نه به عنوان هدف، بلکه به عنوان ابزاری برای مدیریت نظم جدید جهانی که ساخته شده است. نظم جدید جهانی، سیستم پیچیده‌ای برای مدیریت و کنترل خواهد بود،‌ حتی برای کسی که می‌تواند به خوبی نشانه‌ها و شگفتی‌های دروغین پدید آورد. او برای تعقیب حرکت افراد، ابزار، اشیا و معاملات مالی از سیستم پیچیده‌ای استفاده می‌کند که به فرمانروای آینده جهان اجازه می‌دهد همه جهان را اداره کند، سیستم مالی دنیا و مذهب یکسان‌شده‌ای که در کنار هم نظم جدید جهانی را شکل خواهند داد.
برای اغلب مردم  همیشه جای سوال بوده که ضدمسیح چه‌طور خواهد توانست میلیون‌ها انسان را متقاعد کند که نشان یا کد او را دریافت کنند. بدن شما، تنها و تنها شناسه‌ای است که نیاز خواهید داشت. امروزه، فناوری‌های بیومتریک پیشرو، از جمله تشخیص‌گرهای اثر انگشت، ماشین‌های شناسایی دست، تشخیص‌گرهای عنبیه چشم، سیستم‌های شناسایی صدا و موارد فراوان دیگر، همه جا را گرفته‌اند. در دنیایی که پول کاغذی از بین رفته و همه تبادل‌های مالی به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند، امنیت، مولفه‌ای جدی است، هم در اجرای سیستم و هم وادار کردن مردم به اعتماد کردن به آن. در حدود 2000 سال بعد از بیان عیسی مسیح، ما شاهد ظهور دنیای بدون پول نقد و سیستم‌های تعقیب انواع حیوانات از طریق کاشت تراشه در بدن آن‌ها هستیم، نشانه‌هایی از احتمال سیستم نظارت بر مردم تمام دنیا توسط ضدمسیح. برای اولین بار در طول تاریخ، فناوری بالاخره امکان این سیستم باورنکردنی را فراهم کرده است. فناوری که تعقیب مردم روی زمین و نیز اغلب فعالیت‌های آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد، اکنون ساخته شده است


این مدرسه اعلام کرده که قصد ایجاد محدودیت و تعرض به حریم خصوصی دانش‌آموزان را ندارد و قطعا، گرایشی هم به کمک به ظهور ضدمسیح ندارد. بلکه تنها و تنها می‌خواهد مطمئن شود که دانش‌آموزان در طول ساعت‌های روز، در جایی هستند که باید باشند، یعنی درون مدرسه.
البته یک موضوع اقتصادی هم در میان است. در تگزاس، بودجه مدرسه به حضور روزانه دانش‌آموزان در مدرسه وابسته است. بنابراین عدم حضور هر دانش‌آموز در مدرسه به معنای دریافت بودجه کم‌تر برای مدرسه خواهد بود.
در هر حال، خانواده هرناندز شکایتی را به کمک واحد آزادی شهروندی آمریکا تنظیم کرده و به دادگاه فرستاده‌اند. واحد آزادی شهروندی آمریکا، خود، پیگیری افراد را تعرض به حقوق شهروندی افراد می‌داند. مدرسه خواسته که این پرونده به دادگاه فدرال فرستاده شود و به زودی خبرهایی تازه در مورد نتیجه آن اعلام خواهد شد. 
 53272

کد خبر 261592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    5 0
    شیطانی رو نمیدونم! ولی اجبار به این قضیه در جهت خلاف آزادی نیست؟
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    2 0
    عجب دیوانه هایی هستند اینها. خوب اگر شیطان انقدر قدرت داشته باشد که بتواند بر تمام انسان ها مسلط شود این خود ناقض قدرت خداوند است. این دیوانه های میفهمند که چی میگویند؟ خودشان دست به نقض خود میزنند. شیطان در ذهن های همین هاست و نه در تکنولوژی که رفاه را به ارمغان آورده.