در زمان آتش‌سوزی، استرس، گازهای سمی،‌ دود و بسیاری عوامل دیگر، پیدا کردن راه خروج را بسیار دشوار می‌سازند، ‌تا حدی که ممکن است جان فرد به خطر بیافتد. اما این ماسک، با یک پیکان درخشان، ‌راه را به شما نشان می‌دهد.

بهنوش خرم‌روز: هنگامی که حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد، همه به دنبال یافتن راه فرار هستند. اما در آن شرایط، به یاد داشتن مسیرها، کار ساده‌ای نیست. به علاوه، با مختل شدن دید، نمی‌توان به راحتی مسیر خروجی را پیدا کرد و زندگی بسیاری به همین دلیل به خطر می‌افتد. اما این ابداع جدید،‌ شاید بتواند این مشکل را به خوبی حل کند.
به گزارش دیسکاوری، یک نوع ماسک گاز جدید به نام Arrow (به معنای پیکان یا نشانگر جهت) جایزه رد دات را برای طراحی از آن خود کرده است. البته این ابداع هنوز در مرحله مفهومی به سر می‌برد، اما بسیار ارزشمند است.
این ماسک از طریق سیگنال بی‌سیم به شبکه ساختمان و نیز افراد گروه نجات متصل می‌شود. کسی که ماسک را به صورت زده، نخی را می‌کشد تا آن را روشن کرده و فناوری فرکانس رادیویی آن را به کار بیاندازد. این ارتباط بی‌سیم، نزدیک‌ترین و امن‌ترین علامت خروج را تشخیص می‌دهد و با استفاه از لیزری که درون آن کار گذاشته شده، تصویر پیکان درخشانی را روی زمین می‌اندازد که مسیر خروجی را به فردی که ماسک را روی صورت دارد نشان می‌دهد.
از آن‌جا که در میان دود هم می‌توان نور لیزر را دید، حتی وقتی دید خیلی کمی وجود داشته باشد هم فرد گم نمی‌شود. البته در عین حال، ‌این ماسک مانند سایر ماسک‌ها عمل می‌کند: مانع گازهای سمی می‌شود و تنفس را امکان‌پذیر می‌سازد.

53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hafez hosseini EU ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    0 0
    جالب به نظر ميرسه !