کوروش محمدخانی، راننده جوانی که توانسته جواز رقابت در مسابقات فرمول یک را بدست آورد، می خواهد «نخستین ایرانی» و «نخستین راننده مسلمان» رقابتهای فرمول یک دنیا باشد.

سارا علم بیگی - سابقه حضور محمدخانی جوان در رقابتهای موتور سواری و اتومبیلرانی به زمانی بازمیگردد که حتی پایش از روی موتور به زمین نمی رسید و از پشت فرمان به کلاچ و ترمز؛ اما او از همان سن 9 و 10 سالگی در مشهد توانسته استعداد کم نظیر خود را به نمایش بگذارد و با قهرمانی در رقابتهای مختلف نشان داده که می تواند اتومبیلران قابلی باشد. او پس از طی مراحل مختلف در کشور از سال 2006 برای حضور در برخی دوره های آموزشی به انگلیس رفت و در آکادمی سیلورستون توانست دوره موفقی را پشت سر بگذارد. «مسابقات فرمول فورد بریتانیا» و «مسابقات فرمول بارک رنو» یا همان فرمول دو مقاصد بعدی کوروش محمدخانی از سال 2006 تا کنون بوده اند که او توانسته در این دوره از رقابتها بخوبی بدرخشد و در رقابتهای فرمول دو رنو در سالهای اخیر عنوانهای اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اشت.
شاید اوج افتخار محمدخانی پس از قهرمانی در فرمول بارک رنو، دعوت شدن به عنوان یکی از 20 راننده خوب دنیا در رقابتهای پشتوانه سازی هند بود که پیش از رقابتهای اصلی فرمول یک برگزار می شد و او توانست در این مسابقات نیز عنوان سومی را به خود اختصاص دهد.
** رویای فرمول یک
کوروش محمدخانی حالا نخستین راننده ایرانی است که می تواند در رقابتهای فرمول یک شرکت کند، اما حضور در این رقابتها حداقل پنج میلیون دلار ناقابل هزینه دارد. این رقم حتی از هزینه کرد سالانه باشگاه های استقلال و یا پرسپولیس هم بیشتر است. با این حال او امیدوار است که بتواند این حامی مالی گردن کلفت را پیدا کند و بتواند در رقابتهای فرمول یک شرکت کند. البته او در این رابطه به هر نهاد دولتی که می توانسته سرزده، اما گویا هزینه این رقم از استطاعت این نهادها خارج و یا هزینه کردن در این زمینه در الویتشان نبوده است.
محمدخانی جوان که آرزوهای بزرگی دارد می خواهد به عنوان نخستین راننده ایرانی در رقابتهای فرمول یک شرکت کند. این آرزویی که او می گوید به آن خواهد رسید: «من امیدوارم که اسپانسر مورد نیاز را برای حضور در فرمول یک پیدا کنم. این تنها امید نیست و من مطمئنم که می توانم این کار را بکنم. آروزی من این است که بتوانم به عنوان نخستین راننده ایرانی و نخستین راننده مسلمان در رقابتهای فرمول یک شرکت کنم.»
 

4141

4141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    42 2
    امیدوارم که یه اسپانسر خوب پیدا کنی
  • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    51 4
    اقای هدایتی به جای اینکه 8 تا باشگاه بخره تا معروف بشه بیاد این هزینه را پرداخت کنه تا در تاریخ و قلب یک کشور اسمش نوشته بشه
  • علی FR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    14 3
    الان تیم نداره؟ مثلا تیم رنو یا تویوتا یا هوندا ؟
    • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      7 1
      علی جان تویوتا و هوندا در فرمول یک تیم ندارند.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    43 2
    پس این خودرو سازها به چه دردی می خورند؟
  • على IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    27 7
    دمش گرم
  • بدون نام IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    31 6
    به عنوان یک ایرانی امیدوارم موفق باشد
  • علیا A1 ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    27 4
    لااقل یه بیوگرافی بهتر و کاملتر میذاشتین. مثلا چند سالشه؟!!!
  • بدون نام US ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    27 6
    حالا این همه تو جیب استقلال و پرسپولیس کردند نتیجه اش چی شد؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    32 4
    یک سری به هدایتی بزن شاید قبول کرد
  • رضا IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    14 3
    این خودرو سازان که کشور در انحصاره تولیدات عالی شان هست چرا اقدام نمیکنند شاید با استعداد ایرانی به خط آخر برسن البته اگه موتور وکیربکس و... سالم باشه وچینی نباشه
  • افشین IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    16 4
    یا بره پیش هدایتی یا پیش ایران خودرو یا سایپا.
  • بی نام A1 ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    2 0
    بيا خودم پولشو ميدم
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 0
    میلیارد میلیارد تویه فصل خرج فقط استقلال و پرسپولیس میشه بعد میریم تو جام جهانی همون مرحله گروهی از ۴تا تیم سوم میشیم و با اقتدار بر می گردیم کسی هم جرات نداره بگه بالا چشمت ابرو اون وقت این بنده خدا.... فقط این نیست که کشتی و والیبال و فوتسال فقط په پاداش بخوان بدن بهشون بیچاره شون می کنن