عکسهای ارسالی از سعید آقا علیخانی

 

 

سعید آقا علیخانی ضمن ارسال تصاویر نوشت:

بعلبک از مسیرهایی است که اسرای کربلا از آن گذشته اند.

می گویند والی شهر، امر کرد تا دختران دف‏ها را به دست گرفته و به استقبال آیند، علم‏ها را گشودند، در شیپورها دمیده شد. گویند در مسیر راه کاروان دیری بود. شب هنگام به دیر رسیدند، راهبی مسیحی با دیدن سر بریده از نام صاحب آن پرسید.گفتند: نامش حسین بن علی بن ابی‏طالب، و مادرش فاطمه‏ی زهرا، و جدش محمد مصطفی است. راهب گفت: هلاک و اندوه باد بر شما! و آنچه که در طاعت جناب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم انجام دادید، به راستی که احادیث و اخبار در گفته و معنای خویش، درست درآمدند که وقتی این مرد کشته شود، از آسمان، خون تازه می‏بارد، و این امر جز در کشتن پیامبر و یا وصی پیامبری نمی‏شود. سپس راهب گفت: می‏خواهم این سر مطهر را به اندک زمانی به من بدهید، بعد آن را به شما برمی‏گردانم. خولی گفت: من آن را نزد یزید بن معاویه می‏گشایم تا از او جایزه بگیرم.راهب گفت: جایزه‏ی تو چه قدر است؟ گفت: کیسه‏ای که شامل ده هزار درهم است. راهب گفت: من آن کیسه را به تو عطا می‏کنم. کیسه داد و سر را به دیر برد و با آن مناجات ها کرد.این دیر که بعدها به مسجدی با نام مسجد راس الحسین مشهور شده اکنون محل زیارت عاشقان اهل بیت (ع) است.

 

===

شما هم می توانید مطالب، عکسها و فیلم های تولیدی خود را برای ما به آدرس shoma@khabaronline.ir ارسال کرده تا آنرا با نام خودتان منتشر کنیم. لطفا فیلم ها بیشتر از 5 مگابایت نباشد و ترجیحا در فرمت اف.ال.وی .flv ارسال کنید. همچنین عرض هر عکس حداکثر 500 بوده و حجم عکس بیشتر از 100 کیلوبایت نباشد. مطالب خود را نیز در قالب مایکروسافت ورد به صورت ضمیمه ارسال کنید.

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید کرج IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    33 9
    چرا به اونجا درست حسابی نمی رسند از لحاظ تاریخی برای ما مهم هستش
  • سیدمحمد US ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    12 0
    کاش شیعیان این زمین را خریداری می کردند و مسجد و زیارتگاهی در آن بنا می کردند البته اگر مسئولین میراث فرهنگی لبنان اجازه دهد
  • ميلاد آقاعلي IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    5 1
    آدم اين چيزا رو ميبينه دلش ميگيره