سخنگوی سازمان آتش نشانی با تشریح حادثه ریزش ساختمان سه طبقه در خیابان دماوند گفت: زن 63 ساله و دو کودک خردسال در این ماجرا جان خود را از دست دادند.

جلال ملکی در این باره گفت: ساعت 18:01 دیروز سه شنبه ریزش ساختمان در خیابان دماوند، خیابان بلال حبشی به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله 5 ایستگاه شامل سه ایستگاه حریق و دو ایستگاه نجات به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی‌ها مشخص شد بخشی از یک ساختمان سه طبقه شش واحدی دچار ریزش شده است. در ضلع شرقی این ساختمان یک گودبرداری صورت گرفته بود که رعایت نکردن نکات ایمنی باعث تخریب 100 درصدی سه واحد شرقی این ساختمان شده بود. 

وی ادامه داد: 5 نفر از ساکنان این ساختمان در زیر آوار گرفتار شده بودند که در همان دقایق اولیه زن و مرد میانسالی زنده از زیر خروارها خاک خارج شده و تحویل امدادگران اورژانس شدند. با توجه به حساسیت موضوع 7 ایستگاه به همراه دو دستگاه جرثقیل، دو دستگاه خودروی نورافشان و 80 آتش نشان در محل حادثه حاضر شده و عملیات امداد و نجات را زیر بارش باران ادامه دادند. پس از جستجوهای بسیار زن 63 ساله و دو کودک 1.5 و 3 ساله از زیر آوار خارج شده که امدادگران اورژانس پس از معاینه آنها اعلام کردند هر سه نفر بر اثر شدت جراحات جان باختند. 
سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: پس از 8 ساعت عملیات آتش نشانان با ایمن سازی محل به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

باز داشت 2 نفر در حادثه ریزش ساختمان/ پرونده در دادسرای جنایی تهران
سرپرست دادسرای جنایی تهران از بازداشت مالک و مهندس ناظر محل گودبرداری در حادثه ریزش ساختمان در خیابان دماوند خبر داد.
قاضی فریدون امیرآبادی اظهار داشت: این حادثه ساعت 18 دیروز سه شنبه در محله تهران نو، خیابان باباطاهر شرقی رخ داد که در جریان آن سه نفر به هویت‌های آرتین طاهری سه ساله، پریا زرکش 1.5 ساله و شهپر شبستری 63 ساله جان خود را از دست دادند. همچنین مادر آرتین نیز دچار صدماتی شده و به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: پس از این حادثه معاون دادستان و سرپرست دادسرای رسالت تهران در محل حادثه حاضر شده و این پرونده به زودی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران ارجاع خواهد شد. شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مخصوص رسیدگی به حوادث گودبرداری می‌باشد.

 

سرپرست دادسرای جنایی تهران خاطرنشان کرد: مالک و مهندس ناظر محل گودبرداری با دستور قضائی بازداشت شده و پس از ارجاع پرونده به دادسرای جنایی تحقیقات در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد.
حال یکی از مجروحان حادثه ریزش ساختمان وخیم است
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران جزئیات عملیات امدادرسانی به مجروحان حادثه ریزش ساختمان 3 طبقه در خیابان دماوند را تشریح کرد.
حسن عباسی اظهار داشت: ساعت 18:01 دیروز ریزش یک ساختمان در خیابان دماوند به اورژانس تهران اعلام شد که بلافاصله 5 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. پس از حضور امدادگران در محل یک زن در زیر آوار خارج شده بود تحویل اورژانس داده شد که امدادگران او را به بیمارستان بعثت منتقل کردند. همچنین پس از ساعتی دو کودک یک و دو ساله به نام های آبتین و پریا از زیر آوار خارج شدند که پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

 

وی ادامه داد: در جریان عملیات آواربرداری همچنین جسد یک زن 63 ساله از زیر خروارها خاک خارج شد که امدادگران پس از تایید مرگ او و پایان عملیات به پایگاه های امدادی بازگشتند. در این حادثه 4 نفر مصدوم شدند که 3 نفر از آنها به صورت سرپایی درمان و یک نفر که حالش وخیم بود به بیمارستان انتقال یافت. دو نفر از مجروحان حادثه از امدادگران آتش نشانی بودند.
عکس ها: مهر
47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CN ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    در چند سال گذشته چندین مورد از این تخلف ها در گود برداری باعث ریزش ساختمانهای مجاور و حوادث تلخ مشابه شده. خبر آنلاین میشه لطفا یه گزارش از نتیجه پرونده اون اتفاقها که ماهها و سالهای گذشته اتفاق افتاده منتشر کنین؟ فکر نمیکنم به هیچ کدوم درست و حسابی رسیدگی شده باشه. مهندس ناظر و مالک زمین، مستقیما مسئول کشته شدن این بیگناها هستن. اگر نظارت دقیق باشه که نیست، واگر پدر مهندس ناظر و مالک رو در بیارن..این اتفاقها دیگه نمیوفته...