بر اثر انفجار یک شهاب سنگ در آسمان روسیه بیش از 1000نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرآنلاین، این حادثه امروز جمعه در روسیه مرکزی رخ داد که باعث افتادن گوی های آتشین به زمین، خرد شدن پنجره ها و آسیب دیدن ساختمان ها شد.
به گفته خبرنگار رویترز در شهرصنعتی چلیابینسک (Chelyabinsk) که در 1500 کیلومتری (950 مایلی) شرق مسکو قرار دارد، مردمی که مشغول کار در این شهر بودند در زمان وقوع این حادثه صدایی شبیه یک انفجار را شنیدند و یک موج انفجاری را احساس کردند.
این شهاب آسمانی در حالی که مشتعل بود سراسر افق را روشن کرد و یک دنباله بلند سفید در پی آن بود که تا فاصله 200 کیلومتری (125 مایلی) یکاترینبورگ (Yekaterinburg) دیده شد. پس از آن صدای دزدگیر اتومبیل ها شنیده شد، پنجره ها درهم شکست و شبکه های تلفن همراه قطع شد.
ویکتور پروکوفیو (Viktor Prokofiev) رزیدنت 36 ساله ای است که ساکن یکاترینبورگ در کوه های اورال می باشد. او در توصیف این حادثه گفت: در زمان وقوع این حادثه هوا کاملاً تاریک بود و من برای رفتن به محل کارم رانندگی می کردم که ناگهان هوا مثل روز روشن شد.
او در ادامه افزود: من احساس کردم با  نور این شهاب سنگ کور خواهم شد.
این حادثه بدون تلفات گزارش شده است.
یک مقام وزارت کشور روسیه در این باره گفت: چنین حوادثی بسیار نادر است. وقایع امروز جمعه ممکن است به یک سیارکی ارتباط داشته باشد که به اندازه استخر شنای المپیک بوده و قرار بوده از فاصله 27 هزارو 520 کیلومتری (17هزار و 100 مایلی) زمین عبور کند،اما این مسئله تایید نشد.
آژانس فضایی رسکوسموس (Roscosmos) روسیه اعلام کرد این شهاب سنگ با سرعت 30 کیلومتر (19 مایل) در ثانیه در حال حرکت بوده و پیش بینی چنین حادثه ای دشوار است.
وزارت کشور روسیه نیز اعلام کرد: انفجار شهاب سنگ منجر به شکستن دیوار صوتی شد.
سازمان حوادث غیر مترقبه روسیه نیز اعلام کرد: به 514 نفر کمک های پزشکی ارائه شد که به دلیل شکستن شیشه ها ناشی از انفجار شهاب سنگ آسیب دیده بودند. همچنین 112 نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند. گروههای جستجو در حال تلاش برای یافتن بقایای شهاب سنگ هستند.
یوری بورنکو (Yuri Burenko) رئیس سازمان حوادث غیر مترقبه چلیابینسک گفت: تاکنون هرگز شاهد انفجار شهاب سنگ در این سطح پایین از آسمان روسیه نبوده ایم.
سازمان حوادث غیر مترقبه روسیه حوادث امروز جمعه را به عنوان "باران شهاب سنگ در شکل گوی های آتشین" توصیف کرد و گفت: پس زمینه سطوح تابش طبیعی بود و این امر مانع وحشت ساکنان شد.
در همین حال مقامات شهر چلیابینسک نیز از مردم خواستند در خانه بمانند، مگر اینکه بخواهند فرزندانشان را از مدارس و کودکستان ها به خانه بیاورند.
 منبع: رویترز/ 15 فوریه 2013
45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    31 1
    خدایا خودت رحم کن!
    • دلال مرکزی A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
      13 2
      از فردا بیمه خسارات بدنی و جانی شهاب سنگ هم به بقیه بیمه ها اضافه میشه!
  • بدون نام IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    10 26
    این شهاب سنگهای عظیم و سیارکها باید توسط آمریکا بوسیله موشک های حتی شده هسته ای قبل از ورود به جو زمین منفجر شوند
  • صادقی IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    10 35
    حفیقتا من که نمیتوانم باور کنم برخورد شهاب سنگ بوده است /چرا تاحالا یک تکه حتی کوچک آن شهاب سنگ پیدا نشده وچرا حتی 1 کشته هم نشان نداده اند /بیشتر شبه یک انفجار بوده که موج انفجاری آن این همه تخریب کرده است /مشکوک میزنه /احتمالا این امواج انفجاری ناشی از یک آزمایش سری ومحرمانه بوده است / بعدها مشخص میشود / امیدوارم چرنوبیل دیکر نباشد / از اطلاع رسانی شما متشکرم
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    4 22
    نمی دانم چی بگم یادمه بچه که بودیم هر وقت مادر بزرگم می خواست نفرین سخت بکند می گفت خدایا از آسمان سنگ بباران و ما می خندیدیم که چه حرف ها مگه از آسمان هم سنگ می باره اما حالا ... هر چه هست مثل این که سنگ باران هم می شویم اگر به فکر نباشیم و کره زمین را از خطر نرهانیم این عوامانه بود اما در وجه علمی اش جای سووال است که با وجود آن همه موشک های پیشرفته سپر دفاعی چی شد که این طور شد؟
    • بدون نام IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
      4 1
      سپر موشکی حداکثر تا ارتفاع 100 کیلومتری کار میکنه
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    4 6
    چرا نتونستن توی رادارهاشون شهاب سنگ رو ببینند که داره به سمت زمین میاد اینا که اینقدر دم از پیشرفت می زنند یعنی روسیه اینقدر بی دفاع و بی عرضه هست؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    6 6
    شاید اون پیش بینی که در مورد برخورد سیارک در پایان 2012 می کردن همین بوده با حجم کمتر و یک ماه ونیم تاخیر
  • منصور IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    7 12
    بچه که بودم یه شب غروب بالای پشت بام روستامون نشسته بودم و بازی میکردم. ناگهان نوری رو در فاصله دور (حدود 100 کیلومتری دیدم) دیدم که در ارتفاع دو سه کیلومتری سطح زمین بشکل افقی داشت می اومد سمت خونه و هرلحظه اندازش بزرگتر میشد. اونقدر سریع نزدیک شد و از بالای سرم گذشت که وقتی سر برگردوندم ببینم کجا رفت اثری ازش نبود. ترسناک و حیرت انگیز. بعدها اهالی روستا همه تایید کردند که به یکباره آسمان روستا روشن شده بود اما نمیدوستند چی بوده... اکسیژن جو زمین در برخورد با شهاب سنگ اونو میسوزنه و بتدریج در طول حرکتش کوچیک و کوچیکتر میکنه و انفجار خاصی در آسمان رخ نخواهد داد. همه این تفسیرها ازین واقعه حکایت ازین داره که اون شی شهاب سنگ نبوده و مسئولین روسیه دارن دروغ میگن
  • نگار IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    خدایا خودت رحم کننننننننننن