آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان افسریه با تلاش آتش نشانان 4 ایستگاه مهار و خاموش شد.

در پی تماس همسایگان یک مجتمع مسکونی با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک واحد مسکونی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 20:07 دقیقه یکشنبه شب بی درنگ زنگ ایستگاه های 15، 60، 48 و نجات 11 را به صدا درآورد و نیروهای عملیات به همراه تانکر آب و نردبان 32 متری هیدرولیک به محل حادثه در خیابان افسریه اعزام شدند.
علی سمیعی، مدیر منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی که از دقایق اولیه در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: هنگام رسیدن به محل حادثه از طبقه پنجم یک ساختمان 10 طبقه مسکونی آتش و دود زبانه می کشید.
وی افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه با قطع برق و گاز ساختمان و بکارگیری تجهیزات کامل فردی به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول به جستجو و نجات محبوسین از طبقات بالا پرداختند و موفق شدند 30 نفر از ساکنین را که در میان دود و آتش محبوس شده بودند را نجات دهند و گروه دیگر نیز با استفاده از تجهیزات و لوله های آبرسان، شعله های آتش را در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش و از گسترش آتش به واحدهای مسکونی مجاور و طبقات بالا جلوگیری کردند.
در این حادثه، همچنین مالک منزل مسکونی که یک مرد 42 ساله بود دچار آسیب دیدگی و سوختگی شده بود که قبل از رسیدن آتش نشانان به کمک همسایگان به مراکز درمانی منتقل شده بود.
سمیعی با بیان اینکه علت این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات سازمان پس از تهویه و تخلیه کامل دود از منزل مسکونی و اطمینان از رفع هر گونه خطر، به ماموریت خود پایان دادند.
عکسها: پایگاه خبری 125

45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =