دیتا سنتر یوتا با هزینه 1.9 میلیارد دلار برای جاسوسی روی اطلاعات کاربران اینترنت در حال تکمیل شدن بوده و ماه اکتبر به بهره برداری می رسد.

حکومت و سازمانهای اطلاعاتی امریکا این مرکز را ایجاد می کنند و تمامی تدابیر لازم برای کنترل دیتای کاربران اینترنت در آینده در این مرکز با استقرار کارشناسان NSA انجام می شود.
به زودی جزییات اطلاعات شخصی کاربران در این دیتاسنتر به طور خودکار ذخیره سازی شده و بر اساس آنالیز دیتا بر اساس الگوریتم های تعریف شده، کاربرانی که مظنون تشخیص داده می شوند، به صورت دستی مانیتور و کنترل می شوند.
دره یوتا جایی است که ایمیل ها، عکسها، چت ویدئویی و صوتی کاربران، ویدئو کنفرانسینگ ها، VOIP، جزییات روی شبکه های اجتماعی، اف تی پی ها و ... تحت برنامه PRISM روی این دیتاسنتر متمرکز می شود.
هفته گذشته گاردین انگلیسی و سپس واشنگتن پست فاش ساختند که اف بی آی و آژانس امنیت ملی NSA مکالمات تلفنی کاربران ورایزون را کنترل می کنند و همچنین، دسترسی مقامات اطلاعاتی امریکا به سرورهای مرکزی 9 سایت معروف اپل، فیس بوک، مایکروسافت، گوگل، یاهو، یوتیوب، اسکایپ، AOL و پال تاک باعث شد تا مقامات امریکایی از سیاستهای خود دفاع کنند.
این مرکز جاسوسی که نزدیک بلوفدال واقع شده بیش از 1.9 میلیارد دلار هزینه داشته و بین 100 تا 200 مهندس تمام وقت که باید امریکایی الاصل باشند در آنجا مشغول به کار می شوند.

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali US ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    6 2
    جمهوری خواهها می دونن که اگر دمکراتها همین طوری پیش بروند و موفق باشند حالا حالاها به حکومت نمی رسن و اوا با بودجه های دولت مخالفت کردن تا دولت مجبور بشه از ساعت شغلها بزنه حالا هم دوتا خبر تقریباً جعلی ساختن یکی مربط به مالیات یکی هم این .عمو اگر وقت کردی یه سری به دره یوتا بزن اونجا انقدر از این تاسیسات خصوصی می بینید!همه مشخصاتشون هم روی اینترنت هست .واقعاً این حجم دیتا رو کی می خواد آنلایزکنه؟شدنی نیست ؟احتمالا این دیتا سنتر کلی برای تمام مراکز تحقیقاتی شرکتهای موجود در اینجاست که دیتاهای مهم و پروژه های مهم آمریکا چه خصوصی چه دولتی رو نگه می داره و از دست هکرها و چینی ها در امان هستش این کار جالبیه بجای اینکه هزینه کنند و سکوریتی رو برای مراکز مختلف بخرند همه رو مجمتع کردن در یک جای امن
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    11 3
    مرسي تكنولوژي!!
  • رایموند IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    38 4
    دیگه از آمریکا خسته شدم...اینترنت آمریکایی همینطور... لعنت به این تکنولوژی....واقعا حریم خصوصیم زیر پا می زاره....