پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) وابسته به وزارت علوم برترین دانشگاه های ایران در حوزه های مختلف آموزشی در سال 91 را اعلام کرد.

محمد حسین نجاتی: توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) وزارت علوم برای اولین بار برترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در کشور را به تفکیک علوم پزشکی، صنعتی، جامع و هنر اعلام کرد و از بررسی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی طی چند ماه آینده نیز خبر داد. بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های و مراکز تحقیقاتی که هر ساله توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) صورت می گیرد، دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، دانشگاه هنر و پژوهشگاه دانش های بنیادی در صدر گروه های خود قرار گرفتند. نکته تعجب برانگیز در این رتبه بندی حضور دانشگاه پیام نور در لیست 10 دانشگاه برتر جامعه در کشور است که کیفیت آموزش در این دانشگاه بارها مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است. به طوریکه روزگذشته یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از توسعه کمی و بی رویه در دانشگاه پیام نور عنوان کرده بود: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور یک استاد به 250 دانشجو است.جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در این زمینه گفت : رتبه بندی سال 1391 بر اساس روش شناسی سال های قبل انجام شده است، اما در شکل ارائه اطلاعات و تنظیم جدول ها از رده بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور استفاده به عمل آمده است. در این رده بندی دانشگاه های هنر، صنعتی، جامع و پژوهشگاه ها به تفکیک رتبه بندی شده و رتبه و امتیازات هریک از دانشگاه ها در قالب جدول های ارائه شده معنی پیدا می کند.


دانشگاه علوم پزشکی تهران، رتبه اول دانشگاه های علوم پزشکی

رئیس مرکز منطقه ای ادامه داد: در بین 34 دانشگاه علوم پزشکی کشور که در رتبه بندی سال 1391 شرکت کرده بودند، دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان و مشهد به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

10 دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور در سال 91

1 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز 

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران 
10  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد

 

دانشگاه تهران، صدرنشین دانشگاه های جامع کشور
از مجموع 51 دانشگاه جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در رتبه بندی سال 1391 شرکت کرده اند، دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد و شهید بهشتی موفق به کسب رتبه های اول تا پنجم شده اند.


10 دانشگاه برتر جامع در سال 91

دانشگاه تهران 
2  دانشگاه تربیت مدرس 
دانشگاه شیراز 
دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه شهید بهشتی 
دانشگاه تبریز 
دانشگاه اصفهان 
دانشگاه پیام نور 
دانشگاه شهید با هنر کرمان 
10  دانشگاه گیلان


 جایگاه اول دانشگاه صنعتی شریف در بین 17 دانشگاه صنعتی

در رتبه بندی سال 1391 که 17 دانشگاه صنعتی حضور داشتند، دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم جای گرفته اند.

10 دانشگاه برتر صنعتی در سال 91

دانشگاه صنعتی شریف 
دانشگاه صنعتی امیر کبیر(پلی تکنیک تهران) 
3 دانشگاه علم و صنعت ایران 
دانشگاه صنعتی اصفهان 
5   دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
دانشگاه صنعتی شاهرود 
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 
دانشگاه صنعتی شیراز 
دانشگاه صنعتی ارومیه 
10 دانشگاه صنعتی کرمانشاه


 پژوهشگاه دانش های بنیادی، صدرنشین پژوهشگاه ها

مهراد در ادامه با بیان اینکه پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز جدا از دانشگاه ها رتبه بندی شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع 11 مؤسسه پژوهشی در این رتبه بندی شرکت کردند که پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه مواد و انرژی و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به ترتیب دارای رتبه های اول تا پنجم هستند.

او می گوید:در طول سال 1391 تا کنون دانشگاه ها و پژوهشگاه های شرکت کننده در رتبه بندی ISC به طور جدی همکاری کرده و در ارسال الکترونیکی اطلاعات و انتقال مدارک مستند به این سازمان از هیچ کوششی فروگذار نکردند. رابطان دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نقش ارزنده ای ایفا کرده و در زمان های مناسب نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کردند که جای قدردانی مخصوص دارد.


10 پژوهشگاه و مرکز تحقیقات صنعتی برتر در سال 91

1  پژوهشگاه دانشهای بنیادی 
2 پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران 
3 پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری 
4 پژوهشگاه مواد و انرژی 
سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران 
موسسه پژوهش حکمت و فلسفه 
پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران 
پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ 
پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی 
10 پژوهشگاه هوا فضا


 
 25 دانشگاه برتر ایران در سال های 1389 و 1390 بر اساس اطلاعات وزارت علوم:

25 دانشگاه برتر ایران در سال 1389 
25 دانشگاه برتر ایران در سال 1390
دانشگاه تهران  دانشگاه تهران
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران  دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه صنعتی شریف  دانشگاه صنعتی امیر کبیر(پلی تکنیک تهران)
دانشگاه صنعتی امیر کبیر(پلی تکنیک تهران)  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

دانشگاه علم و صنعت ایران  دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه تربیت مدرس  دانشگاه علم و صنعت ایران
7  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی  دانشگاه شیراز
دانشگاه شیراز  دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  دانشگاه فردوسی مشهد
10  دانشگاه صنعتی اصفهان  دانشگاه شهید بهشتی
11  دانشگاه فردوسی مشهد  دانشگاه تبریز
12  دانشگاه تبریز  دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
13  دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
14  دانشگاه شهید بهشتی  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
15  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز  دانشگاه اصفهان
16  دانشگاه اصفهان  دانشگاه مازندران
17  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان
18 دانشگاه مازندران  دانشگاه ارومیه
19  دانشگاه بوعلی سینا  دانشگاه شهید چمران اهواز
20 دانشگاه علوم پزشکی مشهد  دانشگاه بوعلی سینا
21  پژوهشگاه دانشهای بنیادی  دانشگاه شهید با هنر کرمان
22  دانشگاه شهید با هنر کرمان  دانشگاه کاشان
23  دانشگاه گیلان  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
24  دانشگاه رازی  دانشگاه گیلان
25  دانشگاه خوارزمی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد

45238

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 242
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    فقط شریف
    • حمید IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      یکی از مهمترین دلایل بهم خوردن تعادل بازار کار در رشته های علوم انسانی همین دانشگاه پیام نور مخصوصا در رشته ای مثل حقوق واقعا این رشته رو خراب کردن و حتی در مقطع فوق لیسانس با دوره هایی بنام فراگیر بدون کنکور و پایان نامه مدرک میدن و این مقطع رو هم خراب کردن
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      شریف سالاره!!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      چون وابسته به وزارت علومه و آمارهای دولت نهم و دهم هم همه میدونند بر چه مبناییه خیلی جدی نگیرید
    • سعید IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      56 24
      آمارها مبنای دقیق علمی نداره و دولت به دلیل وابستگی به بعضی دانشگاه ها خیلی بهشون بها داده! تو رنکینگ جهانی غیر دانشگاه تهران و شریف بقیه جزو 1000 تا هم نیستن
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      93 35
      اونقده مهندس آبكي دادن بيرون كه بيكاري به 21% رسيده ديگه (شريف و اميركبير)
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      41 40
      پس چرا آخه علمی کاربردی توش نیست؟ واقعا که این یه ظلم آشکاراس!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      43 11
      دانشکده های کشاورزی پس چی ؟؟ تو امارتون نمی زارین همین کارارو کردین کشاورزی که بزرگترین رکن تو کشورهای جهان اوله تو کشور ما به بی ارزش ترین چیز تبدیل شده همه چیز سمی و غیر اصولی و این منشعش از همین مارها شروع میشه خدا ازتون نگذره
    • بی نام GB ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      80 25
      منم فکر میکردم شریف خیلی دانشگاه خوبیه، ولی همچین آش دهن سوزی هم نبود.
    • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      32 3
      دلم میسوزه. همه جوونا از بهترین و بدترین دانشگاه ها کنار هم بیکار نشستند. بابا جمع کنید این آمارها رو . جوونا دارن می پوسن . این رنکینگ ها مال کشورهای صنعتی جهان است نه یه کشور که یه عالمه بیکار داره و براش اصلا مدرک دانشگاهی مهم نیست. بدش اینکه استخدامی ها هم همه آزمونی است و هیچ فرقی بین فارغ التحصیل ها نیست مگه کسی که بالاترین نمره رو بیاره. فقط این رنکینک ها برای پژوهشگاه ها و جذب هیات علمی مهمه. البته پژوهشگاه ها هم سواد خیلی مهمه نه مدرک کدوم دانشگاه. بعد هیات علمی هم به مقاله های معتبر نه پولی خیلی خیلی بها میدن بخصوص سایت زیاد خورده باشه.
    • تیکا A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      8 46
      امیدوارم به جز شریف دانشگاه دیگه ای رو تو ایران تجربه کنی تا بدونی که شریف چه جواهری بوده - امیرکبیر در مقابل شریف شبیه دانشگاه آزاد بود در مقابل سراسری
    • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      16 8
      یادش به خیر یه طمانی دانشگاه تبریز دوم بود الان ببینید چندمه!!!! در اثر سوء مدیریت های این قدر تنزل یافته
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      30 10
      قابل توجه منتقدین دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور به راحتی میشه واردش شد اما خارج شدن ازش بسیار سخته امتحاناتش به صورت کشوری برگزار میشه و منبع کتاب درسیه بدون هیچ حذفیاتی، پس استاد درش دخل و تصرف نداره که به دانشجو بر حسب شرایط نمره یا جزوه بده تنها تفاوت پیام نور با آزاد یا دولتی اینه که در پیام نور کلاس ها دو هفته یکبار برگزار میشه در بقیه ی دانشگاه ها کلاس ها هفته ای یکبار پس اگر یه جمع بندی کنیم میبینیم که دانشجوها ضعیف وارد میشن و قوی خارج میشن، دانشجوهای خیلی ضعیف هم همون ترم اول-دوم به علت دشواری کار میرن سراغ یه دانشگاه دیگه
    • یه دوست IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      7 22
      همه میدونن شریف در حد و اندازه تهران نیست چه صنعتی چه غیر صنعتی.
    • امیرعلی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      21 2
      شریف زمانی واقعا شریف بود که بچه هاش برای اینکه توی این دانشگاه درس بخونن این دانشگاه رو انتخاب می کردن،نه مثل الآن که میان شریف که فقط پذیرش بگیرن برای خارج،برای همین وقتی وارد میشن و خیالشون راحت میشه اسمشون رفته توی لیست غربی ها برای فرستادن پذیرش و دعوتنامه،دیگه سست میشن!متاسفانه شریف هم داره میشه مثل قیف برعکس!
    • لیلی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      10 1
      چه دعواااییه اینجا! یک ساعته نشستم دارم این نظرات و میخونم که در مورد دانشگاه آزاد یا پیام نور تصمیم بگیرم به هیچ نتیجه ای نرسیدم ولی کلی خندیدم
  • بی نام EU ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    قابل توجه اونایی که فکر میکنن دانشگاه پیام نور هم مثل دانشگاه آزاد دکه مدرک فروشی داره!!!
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      از فرم صحبت کردنت معلومه کجا درس خوندی!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      "از طرز صحبت کردن(نوشتن)" عزیزم نه از "فرم صحبت کردن"!! البته از فرم صحبت کردن شما هم به نظر میاد شما تو یه دانشگاه فوق العاده درس خوندی!!!
    • امیر IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      85 11
      متاسفم برات که اینطوری فکر میکنی
    • محمد A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      شما عرضه اش رو داشتي قبول ميشدي تو آزاد كه مدرك بخري يه شبه مهندس شي. والا . دستش به گوشت نميرسه ...
    • yones IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      48 8
      البته در جریان باشید کل دانشگاه های پیام نور سراسر کشور به عنوان یه دانشگاه در این رتبه بندی در نظر گرفته شدن مطمنا باید انقد بالا باشه
    • امیر A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      خدا وکیلی یه پیام نوری بیاد به من بگه امتحان اونم تستی و بدون نمره منفی !!! یعنی چی؟!!! من لیسانسم دولتی و ارشدم آزاد بود؛ قبول دارم آزاد سطحش پایین تر از دولتیه ؛ ولی خدایی امتحان تستی بدون نمره منفی خنده دار نیست؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      36 22
      در پاسخ به امير امتحان تستي بدون نمره منفي را از كجا در آوردي برادر؟ والا ما هر چي امتحان داديم شامل سوالات تستي و تشريحي همزمان بود
    • پویا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      28 28
      من نمیدونم چرا ما دانشجوهای دولتی با آزاد و پیام نور در میافتیم. بابا عزیزان در برابر هر دانشجوی دولتی 4 دانشجوی آزاد و بی نهایت دانشجوی پیام نور داریم معلومه تا حرف بزنید میکوبن تو سرتون!!!
    • دانشگاهي IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      11 2
      دانشگاه ازاد باشي ياهر جاي ديگه الان پارتي مهمه اگه دانشگاه ازاد نبود الان بيكار بي سواد داشتيم نه ياسواد بيكار
    • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      9 3
      من هم سراسری خوندم هم آزاد ارشد! (کامپیوتر) بایدبگم چندان فرقی ندارند چون اساتید یکی هستند کلا سطح علمی شون پایین هست!!!
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    من دانش آموخته پيام نور هستم به جرات ميگم سطح آموزش در اين دانشگاه از 90 درصد واحدهاي دانشگاه آزاد و بسياري از دانشگاه هاي به اصطلاح دولتي بالاتر است دليل هم كاملا واضح و روشن است. به علت برگزاري يكپارچه امتحانات پيام نور دانشجو ملزم به مطالعه كامل مراجع درسي معرفي شده است و نمي شود با خواندن يك جزوه 40 50 صفحه اي (چيزي كه حتي در بهترين دانشگاه هاي دولتي روزانه و آزاد رسم است) درسي را پاس كرد اما در اين مدت در جامعه چنان وانمود مي شود انگار دانشجويان پيام نور بي سواد هستند. اين ظلم به دانشجويان اين دانشگاه است. البته بايد تناسب بين تعداد نفرات و امكانات آموزشي ايجاد شود اما رسانه هايي مانند شما حق ندارند به خاطر نا آگاهي و جهل خودشان تلاش عده زيادي دانشجو را فنا كنند كه در اين سال ها كرديد.
    • امیر IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      من دانشجوی عمران دانشگاه ملی ملایر هستم که جزء 20 دانشگاه برتر هم نیست. جهت اطلاعتون عرض کنم جزوه 40 یا 50 صفحه ای که عمدتآ نداریم ولی با مطالعه جزوه، نمره ای بهتر از 6 یا 7 بدست نمیآد ولی منکر زحمات شما دوستان در پیام نور هم نیستم.
    • تی تی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      هرچی صفحات جزوه بیشتر باشه دلیل بر بالا بودن سطح دانشگاه نمیشه که برادر من
    • ناشناس IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      66 18
      من نمیدونم در این گزارش آیا مقاطع تکمیلی در نظر گرفته شده یا نه. ولی برای دوره های تکمیلی ارشد و دکترا در رشته هایی که به امکانات و آزمایشگاه و کارگاه نیاز دارند پیام نور در سطح پایینی هست و قطعا از نظر چاپ مقاله های پژوهشی در مجلات بین المللی در رده پایینی قرار میگیره. با این حساب من به این آمار اعتمادی ندارم.
    • عباس EU ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      پیام نور دقیقا دبیرستان پیشرفته است...هیچ مهارتی کسب نمیشه ...پیام محفوضیات است و بس ...به هیچ عنوان نباید رشته های فنی در این به اصطلاح دانشگاه ارائه بشه...بدرد کسانی میخوره که از همه جا مانده و رانده شده...این دانشگاه شان استادی را پایین آورده...هرکه فوق میگیره و باز بیکار از همه جا مانده میشه میره سر کلاس پیام نور ..البته آزاد هم از این بدتر است ...اگر وزیر علوم میشدم در هر استان تنها یک دانشگاه آزاد و پیام نور اجازه فعالیت نمیدادم...
    • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      54 15
      در جواب عباس از شما هم مي پرسم چرا احساس مسئوليت مي كني كه به دانشجويان پيام نور حمله كني؟ به غير از 4 5 دانشگاه (اونهم با ارفاق) هيچ كدون از دانشگاه هاي ايران هيچ شباهتي به دانشگاه هاي استاندارد دنيا ندارند و مقايسه فقط بين اين دانشگاه هاي غير استاندارد داخل ايرانه نه چيز ديگه اي. صحبت من فقط بر سر اينه كه چرا هميشه در اين چند ساله فقط به دانشگاه پيام نور و مدرك اون و دانشجويان اون حمله شده؟ در مقام مقايسه آيا پيام نو و دانشگاه آزاد و بسياري از دانشگاه هاي دولتي تفاوت چنداني با هم دارند؟
    • تجربه دانشگاه دولتی خوب + پیام نور A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      75 52
      چرا دعوا میکنید عزیزان . من خودم علم و صنعت تهران خوندم و فوق لیسانس با رتبه 350 دانشگاه پیام نور قبول شدم و الان دانشجوی دکتری دانشگاه شیرازم و تقریبا از 7-8 همکلاسی که دارم 3-4 نفر از پیام نورن. من سطح دانشگاه پیام نور رو میدونم قابل مقایسه با دانشگاهای خوبمون نیست ولی سیستمی که دانشجو درس میخونه باعث میشه که پربار در بیان. در مقطع فوق لیسانس پیام نور معمولا منابع رشته ها با دولتی یکی هست فقط تفاوت اینجاست که در پیام نور باید همه کتابا رو خط به خط خودت بخونی و این باعث میشه واسه دکتری قوی بشی و آمار رو اگه دقت کنید میبینید که دانشجوهای پیام نور واسه مقطع دکتری خیلی دارن موفق عمل میکنن.
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      30 10
      در جواب تي تي كار شما مغالطه است. آيا شما هيچ تفاوتي بين كسي كه يك مرجع درسي دانشگاهي استاندارد مثلا 500 صفحه اي را مطالعه مي كند و در نهايت در امتحاني شركت مي كند كه استادش هيچ دخل و تصرفي در آن ندارد با كسي كه يك جزوه محدود را مطالعه مي كند و در امتحاني شركت مي كند كه كاملا در انحصار همان استاد است نمي بينيد؟ صحبت كتب دانشگاهي است نه روزنامه و مجله هاي زرد كه خواندن يا نخواندنش هيچ تاثيري نداشته باشد. البته من قصد ندارم پيام نور را بيخودي بالا ببرم اما در مقام مقايسه با دانشگاه هايي در اين دوره زمونه اصطلاح معتبر را يدك مي كشند پيام نور تفاوت خاصي ندارد. البته برخي واحدهاي پيام نور در شهرهاي بزرگ نه واحدهاي دور افتاده آن
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      22 19
      من مدرس دانشگاه پيام نور هستم واقعا كه دانشگاه ضعيفي است كه دانشجو فقط توقع ميان ترم 6 داره. اكثر دانشجوهاش سطح علمي پاييني دارند البته اين رو هم بگم كه دانشجوهايي با سطح علمي بالا هم داره. ولي تعدادشون بسيار كمه.
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      13 7
      دوستانی که در کیفیت مدرک دانشگاه پیام نور شک دارن و مرتب این دانشگاه رو مورد حجمه انتقاداتشون قرار میدن دانشگاه پیام نور در رتبه ی 22 ایران در سایت وبومتریک
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    پس دانشگاه آزاد كجاست؟
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      53 4
      دانشگاه آزاد را آزاد کنید !!!
    • فرزاد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      53 24
      جالبه قطب رباتیک آسیا (دانشگاه آزاد قزوین) تو این لیست نیست....
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    این چه رده بندی هست که تو دانشگاه های جامع؛دانشگاه مازندران پایین تر از دانشگاه پیام نوره؟:| فکر کنم واسه روحیه دادن به پیام نوری ها این دانشگاه رو چپوندن لای دانشگاه های برتر جامع!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      32 68
      نه عزیزم بخاطر جزوه های برتر و امتحانات جامع از این جزوه های 60-70 صفحه ای است. که رفته پایین تر! تازه برو خدا رو شکر کن بقیه دانشگاه جزوه هاشون 30-40 صفحه ای است وگرنه از اونا هم پایین تر بودیم!!!
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      78 26
      چرا فکر کردی دانشگاه مازندران می تونه جزو معتبر ها باشه؟
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      32 24
      در پاسخ به دوستي كه باز درباره جزوه اظهار فضل كرده است و مثلا تيكه اي پرانده از آنجا كه اين را در جواب كامنت ديگري گفتم اما منتشر نشد باز هم تكرار مي كنم كه مغالطه نكن تفاوت امتحان دادن از روي يك جزوه محدود كه سوالات امتحان هم توسط همان استاد تدريس كننده جزوه طرح مي شود با مطالعه يك كتاب جامع متوسط 500 صفحه اي (من به خاطر درك كم شما ناچارم عدد 30 40 و 500 را مطرح كنم وگرنه منظور بازي با اين عددها آنطور كه شما نوشتيد نيست) و شركت در امتحاني كه استاد شما هيچ نقشي در طراحي سوالات و حتا گاهي تصحيح پاسخ ها ندارد نتيجه يكساني ندارد. شايان ذكر است داريم درباره كتابهاي دانشگاهي حرف مي زنيم نه مجله زرد كه كمتر بودن يا بيشتر بودن اطلاعات آن هيچ نقشي! در افزايش سطح علمي و سواد نداشته باشد.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      4 8
      سلام، هموطن نادیده در پاسخ به دوستی که "درک کم " من را مورد لطف خود قرار داده اند و با قوه تخیل ناشی از درک بالایشان بقیه خواننده های فهیم این کامنت ها را نیز به وجد آورده اند باید عرض کنم یکبار دیگر کامنت قبلی من و هم چنین پاسخ خود را بخوانید. ایراد شما در مورد عدم نظارت استاد بر تصحیح برگه کاملا وارد است(من هم تقصیری ندارم!!) اما خود پاسخ خودر ا داده اید. اعداد جادویی ذکر شده نیز اگرچه مربوط به درک کم این حقیر است اما بد نیست بدانید آمار و ارقام نیز حکایت از همین اعداد دارند.(وگرنه ما نیز تا ده بلتیم! بشماریم!!) در پایان اگر زبان الکن حقیر قادر به بیان درست پاسخم نبوده از شما هموطن نادیده، عذر می خواهم به هر حال ما پیام نوری هستیم دیگه شما به بزرگی خودتون ببخشید!!!
    • بی نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      7 0
      شما گويا قادر نيستي حرفي به جز تكه پراني بزني هر دو كامنت شما فقط تكه پراني بود.
  • حمید IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    42 18
    به نطر اشکالات زیادی داری. سوالات زیادی به ذهن میرسه که....
  • امین A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    من خودم تو پیام نور درس خوندم واقعا جرو برترین هاست .کتاب ها جامع و کامل و تمام یادگیری دانشجو شرکت فعال داره ونمره مفتی نمیشه گرفت چون امتحانات کشوریه و دست استاد نیست و هر چی یاد گرفتم هنور از یادم نرفته چون خودم یاد گرفتم برعکس سایر دانشگاه ها که استاد جزوه ناقص تحویل میده و آخر سر هم با ارفاق نمره میده
    • آموزش عالی A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      44 15
      دوست عزیز دانشجو غیر از درس چه چیزهای دیگری یادگرفتی رابطه ات با استادان چگونه بود.کیفیت استادان را چگونه می بینید فقط یک کتاب برای آزمون کفایت می کند؟ حالا چرا این کتاب ؟ کتاب دیگر ندارید؟کتاب و سرفصل را در دانشگاه های دنیا دانشجو با استاد انتخاب می کند نه دانشگاه .در بین دانشگاه های از راه دور پیام نور باید ارزیابی شود نه دانشگاه های جامع این ارزیابی دارای اشکالات روش شناختی و شاخصی سازی است. موفقیت دانشجو چند بعدی است نه یک بعدی موفق باشید.
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      28 10
      در پاسخ آقاي آموزش عالي اين ايرادهايي كه شما گفتيد درباره اكثر دانشگاه هاي ايران صدق مي كند من امروز واقعا كنجكاو شدم بدانم اين احساس وظيفه براي حمله به دانشگاه پيامو نور از كجا در درون بعضي وجود دارد؟ چرا اين ايرادات را درباره دانشگاه هاي ديگر بيان نمي كنيد؟ ضمن اينكه سالها پيش پيام نور را با عنوان آموزش از راه دور تاسيس كردند اما عملا با توجه به متقاضي زياد و ظرفيت كم دانشگاه ها پيام نور هم مانند بقيه دانشگاه ها عمل مي كند با اين تفاوت كه تعداد جلسات كلاسي كمتر و بيشتر به شكل رفع اشكال است تا تدريس كامل و هيچ ربطي به آموزش از راه دور ندارد اين فقط يك اسم است كه باقي مانده.
    • امین A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      37 27
      چرا ناراحت میشید ؟ با یه نگاه به آمارقبولی در کارشناسی ارشد میبینید که دانشگاههای پیام نور بیشترین درصد قبولی رو دارن.از طرفی به نظر من داشتن یه کتاب جامع که از طرف یه گروه علمی معتبر تهیه شده و خیلی هم کامله بهتر از جزوه یک استاده که متاسفانه اکثرا برای راحتی کار بسیار ساده و خلاصه گویی شده .ولی من قبول دارم انسانی که طالب علمه در هر دانشگاهی میتونه موفق باشه
    • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      8 1
      اکثر کسانی که دانشگاه پیام نور رو مورد انتقاد قرار دادن دانشجویای دانشگاه آزاد بودن که از اینکه در رتبه بندی وزارت علوم جایی نداشتن به شدت خشمگین هستند :)
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    58 51
    موضوع جالبي كه وجود دارد اين است كه اكثر كساني كه در حال تبليغ منفي عليه كل سيستم دانشگاه پيام نور و دانشجويان آن هستند عمدتا دانش آموخته هاي دانشگاه آزاد و غير انتفاعي و ... هستند كه براي بالا نشان دادن سطح علمي خود به پيام نور حمله مي كنند. در پيام نور مثل دانشگاه ها و مراكز ديگر تصميمات اشتباه زيادي گرفته مي شود اما دليل پايين نشان دادن دانشگاه پيام نور نمي شود. جالب است كه حالا كه در اين رتبه بندي حق پيام نور ادا شده ادبيات خبر به گونه اي است كه آن را زير سوال ببرد و اين دانشگاه بر خلاف دانشگاه آزاد كه با داشتن رسانه هاي مختلف و اقدامات تبليغي در حال بالا نشان دادن سطح خود است، عكس العملي نشان نميدهد و از دانشجويانش دفاع نمي كند.
  • پدرام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    همتون سر کارید
    • پیر IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      30 3
      کسایی که در مقطع ارشد یا دکتری درس خونده باشند و یکی دوتا دانشگاه رو مثل دولتی و آزاد و پیام نور امتحان کرده باشن تعصبی ندارن و این دعواها از بچه های کم سن و سال لیسانسه که فکر میکنن دانشگاه ارث اجداد اوناست. خواهشا این بحپا رو بگذارید کنار. ما تو دنیا خیلی خیلی خیالی خیلی عقبیم. دانشگاه اولمون چیه که بخوایم باهم جر و بحث کنیم ؟ این حرفای بچه بازی و اغده ای بازی رو بگذارید کنار و بزرگ بشید دیگه
  • شهاب IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    قطعا سطح علمی دانشجویان پیام نور (نه دانشگاه پیام نور) از دانشجویان دانشگاه آزاد یک سر و گردن بالاتره
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      نخیر بنده خودم لیسانس آزاد تهران جنوب خوندم والان ارشد در دانشگاه امیر کبیر هستم. این طرز نگاه در مورد دانشگاه آزاد درست نیست
    • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      28 13
      آقاي بي نام شرايط شما درباره بسياري از دانشجويان پيام نور هم صدق مي كند. اين طرز نگاه درباره هيچ دانشگاهي درست نيست اما ظلمي كه در بازار كار و جامعه و رسانه ها به دانشجويان پيام نور شده است قابل مقايسه با بقيه دانشگاه ها نيست. نمونه اش همين خبري كه اصل خبر به نفع دانشگاه پيام نور است اما شيوه انعكاس و مثبت منفي هاي فله اي كه حتما يك كاسه اي زير نيم كاسه شان هست نشان دهنده همين ظلم است.
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      24 34
      در جواب ليسانس آزاد جنوب من هم فارغ التحصيل پيام نور هستم و فقط از بين تقريبا 15 نفر هم دوره اي هاي خود من حداقل 10 نفرشان در دوره ارشد وارد دانشگاه هاي معتبري مثل تهران و پلي تكنيك و البته برخي دانشگاه هاي ديگر شدند و از آن جمع يك نفر در سوئد در حال گذراندن دوره phd و يك نفر هم در كانادا در حال گذراندن دوره phd است. هيچ كدام اينها دليل برتري نيست اما من امروز لااقل در اين كامنت دوني ناچيز خبر آنلاين عزمم را جزم كرده ام مقابل حمله به مدرك و دانشجويان پيام نور بايستم. اين دانشگاه به اندازه بقيه دانشگاه ها بي كيفيت است. دليل اين همه حمله فقط به مدرك پيام نور (نه خيل عظيم دانشگاه هاي بي كيفيت ديگر) چيست؟
    • فینقیه US ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      16 7
      اینطور نیست دوست عزیز.بنده لیسانسم رو در رشته مهندسی برق یکی از گمنام ترین دانشگاه های آزاد خوندم ولی در کنکور ارشد مهندسی برق رتبه 200 کشوری رو آوردم.درس خوندن اول از همه به خود فرد و اینکه چقدر برای آینده علمیش ارزش قائل هست برمیگرده نه اسم دانشگاه.در ضمن تعدادی از دانشگاههای آزاد مثل دانشگاه علوم و تحقیقات یا دانشگاه تهران جنوب بسیار قوی بوده و اساتید این دانشگاهها اکثریت جزو هیئت علمی دانشگاههای تهران و شریف و امیرکبیر و تربیت مدرس و ... هستند.این دید بد نسبت به دانشگاه آزاد باید از بین بره و متاسفانه اساتید دانشگاه های دولتی هم چنین دید بدی رو دارند
    • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      6 1
      دوست عزي فينقيه مورد شما درباره بسياري از پيام نوري ها هم صدق مي كند كه در كامنت بالا به نمونه هاي هم دوره اي خودم اشاره كردم (البته صد در صد آماري كه گفتم قابل تعميم نيست و يك مساله موردي است اما مثال مشابه زياد است). من هم با شما موافقم كه بايد در ايران چند دانشگاه را جدا كنيم و بپذيريم كه در باقي دانشگاه ها بيشتر از هر چيزي تلاش شخص دانشجو مي تواند باعث پيشرفت يا پسرفتش باشد نه دانشگاه آزادي بودن نه پيام نوري بودن و نه دانشجوي دانشگاه هاي دولتي متوسط بودن هيچ مزيتي به هم ندارند. فقط بحث محيط دانشگاه ها (از نظر غير علمي اش البته!) و تبليغات رسانه باعث مي شود كه مثلا دانشگاه آزاد از پيام نور جذاب تر باشد. به هر حال تنها حرف من اين است كه نبايد همديگرو زير سوال ببريم.
  • مهدی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    40 51
    جونم به شریف و امیرکبیر که منم یه عضوی ازشون بودم! البته واقعا خودمو امیرکبیری میدونم چون رفقای زیادی اونجا داشتم و زندگی دانشجویی خیلی لذت بخش تر بود تا شریف که همه فقط فکر بیشتر درس خوندن هستن و کارای اجتماعی و فرهنگی دانشجو ها خیلی ضعیفه!
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    42 31
    با چه معیاری؟ علم و صنعت تو رنکینگ دانشگاه های جهان webometric بالاتر از امیرکبیر قرار دارد!!!
    • محمد A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      24 5
      سایت وبومتریک فقط دانشگاهها رو از لحاظ کیفیت وبسایت بررسی می کنه. اگه می خوای بدونی رتبه دانشگاهها چیه باید از توی سایت کیو اس (qs) پیدا کنی که معتبرترین رنکینگ هستش
    • بی نام DE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      15 51
      دانشگاه صنعتی امیرکبیر نخستین دانشگاه ایران در بین 500 دانشگاه ممتاز جهان است.
    • رضا IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      50 9
      جک باحالی بود! دانشگاه امیرکبیر نخستین دانشگاه ایرانی بین 500 دانشگاه برتر جهان! دمت گرم کلی خندیدم
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      11 24
      جعفر مهراد، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر نخستین دانشگاه ایران رتبه 357 در بین 500 دانشگاه ممتاز جهان نشسته است، گفت: بر اساس این شاخص رتبه دانشگاه صنعتی شریف 370، تربیت مدرس 423، تهران 454 و علوم پزشکی تهران 497 است. اینم لینکش برو ببین لطفا اینو بذار ادمین
    • علی حاتمی زاده IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      8 24
      په نه په دانشگاه علم و صنعت از امیرکبیر بهتره!! تو آخرین رده بندی times higher education امیرکبیر رتبه 437 رو بدست آورد که از همه دانشگاه های ایران بهتره. قابل توجه شما ، تو کنکور سراسری رتبه های برتر که معمولا رشته های مکانیک و برق رو انتخاب می کنند بعد از شریف میرن امیرکبیر نه علم و صنعت. البته دانشگاه شما خوبه ولی بهترین نیست.
    • سعید IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      4 20
      اگه یکم اخبارو دنبال کنید یا الان ی سرچی تو اینترنت کنید میبینید که این دوستمون درس میگه
    • رضا A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      1 1
      لابد معیاری داشتن دیگه.... الکی که نگفتن.
  • ناشناس A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    33 18
    دانشگاه ÷یام نور در دوردستها مخصوصاً در مناطق محروم واقشار کم درآمد باعث گسترش علم ودانش گردیده من از کلیه دست اندکاران وزحمتکشان تشکر وقدردانی می کنم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    27 17
    من درحال تحصیل در دانشگاه صنعتی شاهرود هستم، اولاً که دانشگاه صنعتی شاهرود به دانشگاه شاهرود تغییر پیدا کرده ثانیاً این رتبه برای چنین دانشگاهی غیر قابل تصوره، به مراتب خیلی پایین تر از دانشگاه های دیگه است.
    • ناشناس IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      14 0
      رتبه 6 را بین 17 دانشگاه صنعتی که به جز 5 تای اول همگی کمتر از یک دهه از عمرشون میگذره داره پس زیاد جای تعجب نیست. به نظر من رتبه بندی پارسال که کل دانشگاهها رو با هم رتبه بندب کردن منطقی تر بود.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      5 2
      تعداد دانشگاه هایی که عنوان صنعتی دارند کم است، به همین خاطر این رتبه رو پیدا کرده است!
    • arian A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      8 2
      عزیز این چه حرفیه؟ من ارشد دانشگاه شاهرود میخونم و راضیم واقعا...حقش بالاتر از این حرفا هم هست در ضمن متاسفم برای هر کسی که باعث شد این دانشگاه از صنعتی تغییر ماهیت بده
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    27 25
    من دارم لايك ها و ديس لايك هاي كامنتها را چك مي كنم و جالب است كه يكباره در كسري از ثانيه براي دو كامنت كه در دفاع از دانشجويان پيام نور (نه الزاما خود پيام نور) بوده چند ده ديس لايك زده مي شود در حاليكه براي بقيه كامنتها چنين چيزي نيست. عجيب نيست؟ حتما عجيب است
    • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      19 6
      عقل کل یرای اونه که در همین حین که شما مشغول خوندن مطلب هستی کسان دیگه هم لایک یا دیس لایک زدن و با ریفرش شده صفحه شما فکر میکنی که یه دفعه چه تحولاتی رخ داده!
    • دانشجوی پیام نور IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      20 16
      کاری نداره کافیه 1- با مرورگر های مختلف لایک کنی 2- یا اینکه کوکی و کش مرورگرتو پاک کنی ، دوباره می تونی رای بدی 3- تنظیمات مرورگرتو دستکاری کنی. یک پیام نوری هیچ وقت از این حرکات غیر اخلاقی انجام نمیده. برای یک بار هم که شده نظر منو پخش کنید.
    • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      18 4
      در پاسخ به بي نام كه لفظ عقل كل شروع كرده: خوب منو آگاه كردي من فكر كردم فق من من اينترنت دارم و فقط من ميام خبر آنلاين و فقط من لايك و ديس لايك ميزنم. منظور رشد ناگهاني و بر خلاف ريتم كلي و بيش از حد ديس لايك هاي برخي كامنتهاي دانشجويان پيام نور بود در حالي كه در كامنتهاي ديگر تغيير چنداني در لايك و ديسلايك ها وجود ندارد. به نظر شما ممكن است در 5 ثانيه 50 ديس لايك براي 2 كامنت ثبت شود در حالي كه بقيه كامنتها هر كدام 2 3 راي داشتند؟
  • حسین A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    66 4
    در سطح جهانی نگاه کنید این دانشگاهها هیچ رتبه ای ندارن
  • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    53 42
    باسلام من خودم دانشجوی دانشگاه پیام نور م شمایی که نظر گذاشتی میگی واسه روحیه دادن به پیام نوری ها رتبه ی پیام نورو بردن بالا نه عزیز شما بیا تو پیام نور درس بخون سختیهای مارو ببین بعد نظر بزار کل کتابوتو 4یا5 جلسه میخونیم 6نمره دست استاده جزوه اصلا معنایی نداره تو پیام نور همون کتابو دانشگاههای دیگه 20جلسه واسش کلاس میزارن پس پیام نور خیلی بالاتر از دانشگاه مازندرانه
  • مهدي IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    46 46
    دانشگاه تبريز رتبه 6 !!!!!! اقا مال اين حرف ها نيست .. اين امار را از كجا در اورديد .. ما كه تو تبريز درس مي خونديم دانشگاه تبريز چندان دانشگاه معتبري هم نبود . دانشگاه هاي ما اكثرا شبيه دبيرستان هايي هستند كه حياطشان بزرگ است و دانش اموزان انها نيز سن بيشتري دارند .... فقط يادمان باشد كه حدود 92 درصد توليدات علمي ما توسط چند دانشگاه تراز اول مملكت كه توي تهران هستند حاصل مي شود و بقيه حكم دست گرمي را دارند .
    • مر A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      33 11
      داداش فکر کنم دانشگاه تبریز خیلی برات سخت گرفتن این همه شاکی شدی! دانشگاه تبریز به این بدی که تو گفتی هم نیست مثل خیلی از دانشگاه های کشور(اصفهان، شیراز،مشهد،کرمان و...) من الان دانشجوی فوق دانشگاه تهرانم لیسانس رو تبریز بودم. خیلی از بچه های فوق، از همین دانشگاه هایی که به نظر شما دبیرستان هستند از دانشگاه تهران قبول میشن. به نظر من دانشگاه های شهرستان حتما لازم نیست به فکر تولید علم باشند. با این وضعیت بودجه همین که این دانشگاه ها(در حد لیسانس) متخصص ماهر تو رشته های مختلف تربیت کنند براشون موفقیت خوبی محسوب میشه.
    • شهریار A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      7 4
      سلام؛ من لیسانسم را دانشگاه اصفهان خوندم. فوق لیسانس اومدم علم و صنعت تهران. ولی ای کاش نمیومدم. دانشگاه اصفهان، خیلی بیشتر از علم و صنعت به دانشجو بها می‌داد، از هر لحاظ. نمی‌گم دانشگاه‌های تهران بد هستن ولی آقا مهدی گل، کم لطفی می‌فرمایند. یکی از دوستان دوران لیسانسم، فوق لیسانس رفت دانشگاه تهران. اون هم معتقده (دست کم در گروه خودشون) به دانشجو کمتر بها می‌دن. من احساس می‌کنم تهرانی‌ها (و بعضاً کسانی که به تهران رفته‌اند) دچار خودبزرگ‌بینی شدن.
  • مجید A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    72 51
    اینای که از دانشگاه ازاد بد میگن برن 1ترم درس بخونن ببینن میتونن پاس کنن درسارو یاد نه بعد نظربدن زیاد بودن کسایی که حتی از دانشگاه سراسری تو مقطع ارشد اومدن دانشگاه ازاد و به چشم دیدیم نه تنها چیز بیشتری نمیدونستن بلکه بعضیاشون کمترهم میدونستن
    • نازنین A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      14 5
      باشه شما راست میگی!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      7 11
      شما منکر این میشید که دانشگاه های سراسری بیشتر دانشجوهاشون آی کیو بالاتری دارند!!!راسته که گفتن گربه دستش به بو نمیرسه میگه بو میده..!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    43 23
    تیم بتن دانشگاه آزاد یزد در ایران اوله تیم رباتیک 2 سال پیش قهرمان جهان در ترکیه شد ولی پارتی نداریم
    • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      3 3
      فدات شم دیگه رباتیک که دست دانشگاه ازاد قزوین ماشالله لیگ امدادگر دوسال پیش قزوین اول شد تایلند دوم و یزد با ی تیم دیگر مشترکا سوم....
  • دانشجوی آموزش عالی A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    25 11
    یکی از مشکلات اساسی در این نوع رتبه بندی ها عدم شناخت مفهوم دانشگاه است.دانشگاه را چی معنی می کنیم؟کارکردهای آن چیست؟چه ماموریت هایی برای آن متصور هستیم؟ دانشگاه های جامع کدامند؟ آیا ماموریت دانشگاه پیام نور آموزش از راه دور نیست .دانشگاه مجازی را بگذریم که هنوز با شاخص های آن فاصله دارد.چگونه در لیست جامعه قرار گرفته است.در روش شناختی این موضوع در دنیا کارهای فراوانی صورت گرفته که همکاران مسوول این بخش با آن حتما" آشنا هستند. تنوع دانشگاهی به خوبی در این روش شناسی لحاظ شود .چگونه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از دانشگاه صنعتی مانند سهند جلو زده است. چرا ملاک های امتیاز دهی را برای اطلاع دوستان علاقه مند درج نمی کنید؟ .....
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      40 2
      چقدر سوال میپرسی!تواحتمالا غرضی نیستی!!!!راستشو بگو
    • محمدحسن IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      20 1
      آیا به نظر شما دانشگاه یک موجود زنده س؟
    • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      4 1
      به نظر شما دانشگاه در طول حركت ميكنه يا در عرض؟
    • سپیده IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      0 5
      شما هم به نظرم از آموزش عالی چیزی نمیدونی!! چطور این مقایسه رو انجام میدی! دانشگاه صنعتی سهند به هیچ عنوان قابل مقایسه با صنعتی نوشیروانی بابل نیست. و دانشگاه بابل خیلی از نظر امکاناتی که برای پژوهش قائلند، بالاتر است. و تولید علم در این دانشگاه با سرعت بالایی انجام میگیره...برو اطلاعاتت رو ببر بالا!
  • محسن EU ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    67 68
    پرچم "دانشگاه آزاد اسلامی قزوین "همیشه بالاست اینو یادتون باشه
    • علی A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      22 36
      پرچم بالاست...دانشگاه آزاد قزوین هم باید تو این رده بندی میبود...تو رباتیک که تو دنیا مطرح هستیم...مرکز رشد و واحد های فناور فعال و ...
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      31 12
      بله آوازتون تو کل دنیا پیچیده . صد رحمت به لاس وگاس
    • محمد A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      43 10
      تهران جنوب و علوم تحقيقات هم قوي هستن . تهران جنوب دانشجو ها و اساتيد قوي اي داره . علوم تحقيقات هم امكاناتش كامله.
  • حمیدرضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    84 16
    باید دید در بازار کار کدام موفق ترند. من دانشگاه آزاد درس خومدم و الانم دارم در دانشگاه علم و صنعت فوق لیسانس میخونم . تفاوت داره اما نه آنقدری که میگن و نه آنقدری که از بیرون به نظر میاد.....
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    16 20
    مرکز این پایگاه استنادی جهان اسلام تو شیرازه و رئیسش هم دکتر مهراد، هیات علمی دانشگاه شیراز و خب برای همین دانشگاه شیراز تو این رنکینگ ها بالاتر از فردوسی مشهد و بهشتی و اصفهان قرارگرفته
  • فرزاد A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    19 4
    قابل توجه وزير محترم آموزش و پرورش كه اعلام كرده برا استخدام در آموزش و پرورش فقط از دانشگاه فرهنگيان استخدام ميكنه فكر كنم دانشگاه فرهنگيان از آخر اول باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    25 6
    حق دانشگاه ازاد زارچ خورده شده!!!بابا جمع کنیداین حرفارو هر شهری جمعیتش بیشتره امکانات ورتبه اش هم بیشتره اینایی که جوش میزنن شغل پیدا کردن؟!
  • جواد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    8 28
    سلام وای خدا من دانشگاه مازندران با اون ابهتش کجاست؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      15 1
      شما فقط دانشگاه خودت را نبين با اين ابهتش!!! دانشگاه هاي ديگه را هم ببين بعد مقايسه كن.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    8 26
    فقط دانشکده ی فنی مهندسی باهنر شیراز تمام فارغ التحصیلاش حداکثر بعد از سه ماه جذب بازار کار میشن(در صورت داشتن کارت پایان خدمت)
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    43 14
    چرا هر جا دانشجوي پيام نور كامنتي در جهت دفاع از خودش و دانشگاهش كامنتي گذاشته عده اي كه فارغ التحصيل دانشگاه ديگه اي هستند احساس وظيفه كردند كه درباره دانشگاهي كه نديدند جواب بدند و زير سوال ببرند؟ همه دانشگاه ها در جاي خودشون معتبرند و همه دانشگاه هاي ايران هم داراي ضعف هاي فراواني هستند. مشكل از سيستم آموزش عالي و عدم سرمايه گذاري متوازن در همه دانشگاه ها و عدم ايجاد دانشگاه هاي دولتي سطح بالاست. بسياري از كساني كه وارد پيام نور و يا دانشگاه آزاد شدند حقشان بود و ارد دانشگاه هاي معتبرتري شوند اما ناچار به سمت اين دانشگاه ها رفتند و همين باعث بالا رفتن سطح علمي همين دانشگاه ها هم شد.
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      16 5
      کاملا صحیح و بجا حرفهای چند ساله من و خیلی ها!
    • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      13 1
      احسنت به شما
  • مرتضی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    16 77
    تو شریف توی هر رشته به اندازه تمام دانشگاه های کشور پروفسور داریم: برق: 40 صنایع: 10 مکانیک: 25 م.شیمی و نفت: 25
  • حسین A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    20 4
    دانشجو سطح دانشگاه رو بالا میبره. تو هر دوره دانشجوی خوب و فعال تو هر دانشگاه باشه سطح دانشگاه بالاتر میره مسلمه که عمدتا دانشجوهای خوب تو دانشگاه های سراسری و بخصوص تهران جمع میشن ولی امکان داره تو یه دوره دانشجوهای خوب وفعال تو یه دانشگاه ازاد یا پیام نور وارد شن ولی این دلیل نمیشه دانشگاه پیشرفت کرده چون به نظر من تاثیری که دانشجو رو استاد و دانشگاه میتونه بذاره خیلی بیشتر از تاثیر دانشگاه روی دانشجو هست من خودم تو دوره لیسانس و ارشد تو دانشگاه های سراسری ای درس خوندم که تو لیست بهترینای بالا هست و این موضوع رو واقعا احساس کردم
  • بی نام DE ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    26 35
    فقط پلی تکنیک!!!!
  • saeede IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    32 49
    فقط دانشگاه تهران :)
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      25 36
      فقط علم و صنعت
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      33 11
      پدرمون رو همین علم و صنعت درآورده دیگه مخصوصا استاداش حالا اشاره مستقیم نمیکنم
    • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      16 21
      میشه بچه هایی که منفی میزنند بگن برا چی دانشگاه تهران منفی داره؟!!!!
    • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      9 5
      چون هر رشته بدرد نخوری توش تدریس میشه.
    • saeede IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      2 8
      واقعن منم دلیل منفی زدنو نمی فهمم!
    • من A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      1 8
      فقط شهید باهنر کرمان اون هم ارشد سازه
  • آزاد قزوين A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    22 25
    دانشگاه آزاد قزوين (باراجين) ، چرا نيست؟
  • علی A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    26 1
    دانشگاهی که رتبه زیر 10 آن بعد از فارق التحصیلی مدرس کلاسهای کنکور می شود و با تمام افتخار از رسانه ها تبلیغ کارشون رو می کنند ،معلومه در رنکییگ های بین المللی چه جایگاهی داره؟ دانشگاهی که بزرگ ترین تولید کننده مدرس و استاد دانشگاه شده چه رنکی می شه بهش داد ؟ کدام دانشگاههای ایران دانایی و آگاهی رو با همدیگر به دانشجو می ده ؟ جهان بینی و ارزشهای زندگی بیشتر دانشجوهای ما در ایران چیه ؟ یا فارق التحصیلان ؟ دیدگاه دانشگاهیان ما نسبت به مقوله کار چیه و اساسا از چه دیدگاهی به آن نگاه می کنند ؟ شما قضاوت کنید ، چند درصد فارق التحصیلان دانشگاه های ایرانی از دولتی و آزاد و پیام نور ، وارد نوآوری و کار آفرینی می شن ؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    47 66
    همیشه شریف و تهران و پلی تکنیک شاخ بودن و هستن و خواهند بود و همه آرزومون بوده دانشجوی این دانشگاها باشیم
  • بی نام EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    72 9
    واقعا برای همه متاسفم! مثل بچه های دبستانی "دانشگاه ما بهتره" قشر فرهیخته و دانشجو اسمتونه. هر جا هستید دنبال کسب علم باشید. به کشور خدمت کنید.
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      13 46
      آفرین به شما که فرهیخته ای هرکسی بالاخره رو دانشگاش غیرت داره مخصوصا امیرکبیریاش!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    6 2
    آمار تفکیک دانشکده ها؟ کسی اطلاعی داره؟
  • حمید EU ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    16 10
    این رتبه بندی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام شده و اعتبار جهانی نداره و باید منتظر رتبه بندی انجام شده توسر اسکاپوس و مراجع بین المللی باشیم و زیاد باهم درگیر نشین هر دانشگاهی زورش بیشتر بود اینجا وضعیت بهتری داشت. ضمنآ بنده دانشجوی دانشگاه آزاد هم نیستم که بخوام با این حرفها ازش دفاع کنم و منهم با توجه به حظور در داشنگاه آزاد و هم دولتی کاملآ قبول دارم که اکثر واحدهای دانشگاه آزاد و همچنین پیام نور کارخانه های تولید مدرک و محل تفریح و وقت گذرانی جوانان بیکار هستند و در مورد غیر انتفاعی و علمی کاربردی هم که اصلآ ارزش حرف زدن رو ندارند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    115 6
    من کارشناسی شریفم، فقط میتونم اینو بگم دانشگاه 15 تا 20 درصد قضیه هستش، بقیه رو خود دانشجو رقم میزنه.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      36 1
      حرف حساب جواب نداره,کاملا درسته
    • بی نام KW ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      21 4
      من با حرفتون موافقم اما دانشگاه وامكانات وحال وهواي كلي هم مهمه . من فردوسي درس خوندم .. بعد سالها هر وقت به دانشگاه ميرم واقعا حس خوبي دارم...
  • امين A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    13 10
    سلان دوستان .دانشگاه شيراز هم بعد از تهران فراموش نكنيد واقعا عالي است و رتبه خوبي هم در كشور دارد .
    • مریم A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      5 13
      زنده باد دانشگاه شیراز
  • مجید A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    26 2
    دوستان تقصیر ما نیس زمانی که ارشد امتحان دادیم رتبمون تو رشته برق 2900 اومد و ما هم رفتیم دانشگاه ازاد الان تا 3500 4000 راحت ارشد قبول میشن کلا ما دهه شصتی ها شانس نداریم سال 84 هم تو کنکور سراسری سخت ترین سوالا واس ما بود
  • مجتبی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    13 20
    همه اونایی که برای شریفیا ادا و اطوار میان، کافی رتبه اشون بکشه، بدترین رشته شریفم می زنن قابل توجه بچه دانشگاه تهران و امیر کبیر
    • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      3 4
      بابا جمع کن تو هم. فقط کارشناسی برقش- وگرنه این چند ساله رشته های دیگش با رتبه هایی پر میشن که فکرش رو هم نمی کنی. ارشدش هم به خصوص الکترونیک خیلی ضعیف است. فقط مخابرات شریف .
  • علیرضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    7 8
    پس دانشگاه صنعت نفت ؟؟؟ احتمالا چون زیر نظر وزارت نفت هست نه وزارت علوم نیاوردنش
  • رضا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    22 10
    من نمی دونم چرا بعضی ها که می بینن شریف دیگه رنکی بین رنکینگ دانشگاه های خارج از کشور نداره بازم می گن شریف
  • نوشين IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    8 29
    سطح علمي دانشگاه رو فقط امكانات و اساتيد نميسازن بلكه سطح علمي بچه ها ست كه تعيين كنندس.كسايي كه ميتونن دانشگاه هاي سراسري قبول شن يني يه سروگردن از بقيه هم سناي خودشون بالاترن.درسخون تر و باهوشتر.البته اساتيد خوبم ترجيح ميدن هيئت علمي دانشگاهاي سراسري خوش نام باشن من خودم دانشگاه بوعلي دانشگاه اصفهان درس خوندم امسالم شايد اصفهان يا تبريز يا فردوسي باشم.دراين سالا ادماي زيادي رو ديدم كه با كمي تلاش صنعتي شريف و تهران رفتن و با اطمينان ميگم چيزي كه شريفو شريف كرده دانشجوهاشن.چون همه جا استاد خوبو بد داره دانشگاه مازندرانم جز دانشگاهاي خوبه ايرانه.تو رشته تحصيلي من -اقتصاد-جز دانشگاهاي اوله. به ترتيب شريف تهران علامه مدرس بهشتي اصفهان مشهد شيراز بوعلي تبريز مازندران پيام نورم بنظرم شبيه شوخيه بيشتر
    • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      16 5
      نوشین خدا شفات بده
    • بی نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      27 1
      سما اول تشریف ببرین دیکته یاد بگیرین!!! "يني " "هم سناي " "درسخون" ...
    • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      8 0
      عزیزم ملت مهندسی و به امثال اقتصاد ترجیح میدن که میرن دانشگاه آزاد مهندسی آزاد خیلی بهتر از رشته های درجه 3 و 4 سراسریه!خوبه مردم ما اینو بفهمن که مثلا پزشکی آزاد خیلی بالاتر از پرستاری تو دانشگاه سراسری تهرانه!!!
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    9 1
    آقایون چیزی به نام دانشگاه مفهوم نداره که اونی که باعث رتبه بندی می شه دانشگاه و استادا نیستن.دانشجو هس که اگه بخ.نه میره بالا اگه نخونه نمیره! تو همه دانشگاها هر جور دانشجویی هس حالا درصدشون فرق داره که چقدر خوب می خونن چقدر نمی خونن
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    40 16
    آزاد علوم و تحقیقات
  • محمدحسن IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    18 12
    دانشگاه شیراز تو همه رتبه بندی ها بعد از دانشگاه های شهر تهران بود.یعنی واقعا قطب علمی که میگن اینه.زنده باد شیراز.
  • حسین A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    20 6
    واقعا نظرات بعضی از دوستان جالبه. شما لطفا اول بیا دانشگاه شیراز رو از نزدیک ببین بعدا اونو با دانشگاه مازندران یا... مقایسه کن. من لیسانسم رو بابل گرفتم ارشدم شیراز بودم. جسارته ولی مقایسه این دو دانشگاه خنده داره. الان فقط شریف و تهران و امیرکبیر از شیراز جلوترن
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    6 25
    خواجه نصیر عشق است!
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    36 18
    من یه پیام نوریم که بعد از فارغ التحصیل شدن از تربیت معلم برای تنوع رفتم فراګیر خوندم بعد از ۲ ترم درس خوندن تازه فهمیدم درس خوندن ږ فهمیدن و بکار بردن مطالب یعنی چی حقیقتا تو دانشګاه های دیګه فقط واسه مدرک ګرفتن اما تو پیام نور یاد ګرفتن برات مهم میشه
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      12 12
      عجب!!!!!!!!!!!!
  • خسته DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    27 2
    رتبه و دانشگاه و بهتری و بدتری و جدول و ... تا وقتی به درآمد زایی نرسه به هیچ دردی نمیخوره !!! آزاد بهتره یا دولتی یا غیر انتفاعی یا پیام نور ، اصلا چه فرقی میکنه ؟؟!! مهم اینکه در ماه چقدر درآمد داری ... بنده خدایی رو میشناسم که از دانشگاه آزاد همدان مدرک کارشناسی عمران داره ولی مینیمم ماهی 10 میلیون کار میکنه و بنده خدایی رو هم میشناسم که از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد حقوق داره به زور میتونه ماهی 700 800 در بیاره و همیشه ناراحت و افسرده هست ... منطقی تر فکر و بعد بحث کنیم !!! در ضمن بنده خودم کارشناسی سخت افزار دانشگاه تهران دارم ولی در بازار آزاد کار میکنم ...
  • علی A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    39 4
    چقدر ساده اید من که با مدرک فوق الیسانس مکانیک بیکارم بعد شما بحث بیخود می کنید.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      26 1
      واقعاٌ همین طوره تو آکسفورد و کمبریج هم که درس خونده باشی وقتی نتونی باهاش شغل مناسب پیدا کنی پشیزی ارزش نداره ، بحث بیهوده نکنید سطح علمی تو این مملکت ملاک نیست باید یا پارتی داشته باشی یا کلاٌ دلال بازی کنی وگرنه کلاهت پس معرکه است.
  • آرش A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    22 49
    من ارشد تهران بودم و دکتری هم برای تهران پذیرفته شدم. واقعا دانشگاه تهران حس دانشجو بودن را به آدم میده و بیرون هم همه نام دانشگاه تهران را می شناسند
    • بی نام GB ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      28 4
      آفرین پسرِ گلم. آفرین
    • سعید IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      8 6
      آرزو بر جوانان عیب نیست! کسی که دانشجوی دانشگاه شریف یا تهران و امثال اون باشه عمرا وقت داشته باشه بیاد اینجا کامنت بذاره!!
  • حمید IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    12 18
    ببینید عزیزان این رتبه بندی با توجه به رشته تحصیلی فرق میکنه مثلا دانشگاه علم وصنعت تو فیزیک جزو 20 تا هم نیست یا زنجان تو فیزیک جزو 5تای اوله اینارو هم در نظر بگیرین اگه طرف درسش خوب بود پیام نور نمیرفت هرکی کنکور قبول نمیشه میره ازاد و پیام نور
  • بابك A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    22 6
    عشق است فقط و فقط واحد علي اباد سفلي
  • شریفی A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    5 19
    اییییییییییییییی ول الله شرییییییییییییییییییییف شریفته
  • مهدی A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    15 1
    سلام.بابا چرا این همه تعصب نشون میدید؟ اگه می خواست با این جدولها کشوری پیشرفته هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ فرهنگی و اقتصادی شه که خوب بود ؟ ما همه دانشجو هستیم حالا تو دانشگاه های مختلف هر دانشگاه هم نقاط قوت و ضعف هایی داره ولی مهم خودمون هستیم که بتونیم تو هر شرایطی میل به پیشرفت رو در خودمون زنده نگه داریم.خیلی تعجب کردم که عده ای دانشجو سر اینکه تو کجا درس می خونن با هم بحث بی خود میکنن اصلا همه اول خوب چی شد. کسی اوله که علمش رو بتونه به عمل تبدیل کنه وگرنه هرچی می خوای درس بخون وقتی اثربخش نباشه به درد نمی خوره باید دانشگاه ها رو با معیارهای دیگه و عملی تر مقایسه کنن وگرنه شما 1000 مقاله هم داشته باش ولی وقتی نتونی اینا رو عملی کنی نتیجه میشه که باورش نکردی و فقط یه کار صرفا علمی هست
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    13 14
    عزیزان ملاک سنجش فقط بحثهای آموزشی نیست که میگید پیام نور کتاب 500 صفحه ای میخونه و دولتی 40 صفحه.معیار پژوهشی موثرتره.پیام نور چقدر کار پژوهشی داره؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      17 3
      بقيه دانشگاه ها چقدر كار پژوهشي انجام ميدن و شما از كجا ميدونيد كارهاي پژوهشي پيام نور كمتر از بقيه دانشگاه هاست؟ آماري داريد يا علم غيب داريد؟ يا شما هم مثل بقيه احساس ميكنيد با كوبيدن پيام نور ارزش مدرك خودتان بيشتر مي شود؟
    • دانشگاه پیام نور EU ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      9 1
      سواد دانشجویان رشته های "علوم انسانی" و تا حدودی "علوم تجربی" دانشگاه پیام نور از خیلی از دانشجوهای دانشگاه های سراسری بالاتره به علت منابع یکسان و امتحانات دشوار و کشوری ای که برگزار میشه. متاسفانه به دلیل کمی امکانات رشته های ریاضی فیزیک این دانشگاه پیشرفت کندتری داشتن که انشاالله در آینده جبران خواهد شد
  • محسن IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    15 4
    دانشگاههای صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان در رتبه بندی تایمز در بین 100 دانشگاه برتر آسیا بودن. در رتبه بندی وبومتریکم دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران، فردوسی، شریف، صنعتی اصفهان، امیرکبیر در رتبه های بالا قرار دارند. به نظرم بهتر بود یه رتبه بندی کلی هم انجام میدادند.
    • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      3 3
      هیچ کدوم از دانشگا هایی که گفتی بین المللی حساب نمیشن . دانشگاهی بین المللی است که در اون درس ها به انگلیسی تدریس بشه. و یا دارای دانشجوی خارجی باشه و بپذیره. کدوم از این دانشگاها که گفتی این قابلیت رو دارن؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    9 8
    عزیزان این یه واقعیت برخی از دانشگاه های دولتی به علت بودجه کمی که در دست رس دارند از سطح علمی کمتری برخوردارند دانشگاه هایی هم هستند که باید بهشون برسیم که بشه جلو مهمون آورد. دانشگاه آزاد مطمئنا از سطح پائینی برخورداره
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    10 21
    تربیت مدرس دانشگاه برتر ایران
  • فروهر A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    7 9
    اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان پایین تر از پیام نوره جالبه، توی لیستی ک دانشگاه ولی عصر اصلن نیست من خودم دانشگاه ازاد کرمان معماری میخونم ک ب یقین از دانشگاه باهنر خودمون سر تره ،
  • سپهر A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 6
    یادش بخیر اون روزهایی که از فرط خوشحالی قبول شدن در دانشگاه شمسی پور تو پوست خودم نمی گنجیدم.حالا چی که وزارت علوم زمین دانشگاهمون را از چنگمون در اورده و ما دانشجویان آلاخون والاخون شدیم.(دانشگاه شهید شمسی پور بهترین دانشگاه فنی کشور می باشد که مهندس قرضی هم دوره ای در آنجا تحصیل می کرده اند.)
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    6 11
    80 در صد کار تربیت دانشجو با استاد های خوبه دانشگاهی که استاد نداره مفت نمی ارزه اگه قرار بود طرف با خودخوانی چیزی یاد بگیره که اونوقت جرا دانشگاها ایجاد می شدن این آمار طوری دستکاری شده که پیام نور بیاد بالا و از انتقادات نسبت به گسترش کیلویی این دانشگاه کم بشه
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      14 5
      وضعيت پيام نور از نظر داشتن استاد و هيات علمي در حد بقيه دانشگاه هاي ايرانه. چرا فقط به پيام نور حمله مي كنيد؟ دلتون براي دانشجوهاش ميسوزه يا فكر ميكني با حمله به پيام نور ارزش مدرك خودت بيشتر ميشه؟
  • چی پا تی A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    10 2
    چرا سر دانشگاه دعوا میکنید .... من تو دانشگاه کف بازار درس خوندم الان وضعم از خیلی از دکتر مهندسا بهتره خیلی هم بیشتر به درد کشورم خوردم البته با جون کندن و بدبختی و رنج طاقت فرسا چیزی که جوونای امروز باهاش غریبن
  • اوا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    19 33
    چرا فکرمیکنین بیام نوری ها دانشجونیستن ؟؟؟ بیام نوری ها بارعلمی شون از همه بالاتره اکثر کسانی که ارشدمیخونن بیام نوریان. بیام نوری ها کل کتابهارو بدون جزوه میخونن.............
    • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      1 15
      "این اکثر دانشجوهایی رو که ارشد میخونن پیام نوری اند" رو رو چه حسابی میگید؟؟؟ ما تو کلاسمون که یکی از دانشگاهای برتر تهرانه حتی یه نفر هم از پیام نور نداریم ولی انصافا شاید 5 -6 نفر از 20 نفر دانشگاه آزادی اند
  • جواد A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    8 6
    امیرکبییییییییییییییییییییییییییییییر :))))
  • مانی EU ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    15 3
    من شریف بودم بعد واسه ارشد رفتم مالزی utm . واقعا دانشگاه شریف نسبت به اونجا و دانشگاه های دیگه که اونجا هستن از هرلحاظ ضعیفه
  • رحمت از داراب فارس A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    9 2
    برین بابا اینقدر لیسانس کیلویی و کشکی دادن بیرون 5 ساله بیکار هستم رتبه چه بدرد من میخوره حالا یکی جواب درست بده منتظریم
  • مکانیک ماشین های کشاورزی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    10 2
    اصلا حرفی از کشاورزی نیست یعنی کشاورزی تو ایران به درد نمیخوره!؟ یعنی کشاورزی لازم نداریم!؟ یعنی محصولات خوبی الان میل می کنیم!؟
  • مریم IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    12 11
    من تو دانشگاه سراسری درس خوندم.اما بنا به دلایلی تغییر رشته دادم و در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کردم. درس خوندن تو پیام نور واقعاً سخته،اما نه کمتر از دانشگاه سراسری و آزاد.برتری سراسری و آزاد به اینه که کلاس های منظمی داره و حجم جزوات پدر آدم و در نمیاره. در غیر این صورت پیام نور فقط حفظ کردن و تست زدنه!!! اکثر کتاب ها هم بی محتوا ، حجیم و ترجمه هستن نه تالیف. در مجموع دانشگاه پیام نور رو فقط به اونایی که میخوان رشته های انسانی رو ادامه بدن توصیه میکنم نه این دانشگاه و نه دانشجوهای این دانشگاه نباید توی این رده بندی جایی میداشتند
  • مجید A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 6
    اینکه سطح دانشگاه علمی کاربردی در سطح دانشگاه شریف نیست درسته ولی بعضی از واحدهای علمی کاربردی سطح نسبتا خوبی دارند بطور مثال واحد داده پردازی
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    9 0
    دوستان به نظر من هر کسی هر جایی درس بخونه باید تلاشش رو بکنه و مهم نیست عنوان دانشگاهش چی هست من مطمینم و دیدم بعضی بچه های دانشگاههای شهرستان و یا آزاد اگر در سطح شریف و تهران نباشن چیزی هم کمتر از اونا ندارن
  • حسين IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    9 4
    همه ما سر كار هستيم . رده بندي دانشگاه ها در ايران مثل جدول لاليگا است . همون اول فصل معلوم است كه رئال و بارسا صدر جدول هستند و كلا تيم سوم لاليگا اصلا در حد رئال و بارسا نيست . درسته كه سوم شده اما به خاطر اين سوم شده كه رده سوم وجود داره . دانشگاه هاي ما هم اينطوري است . 2 تا دانشگاه خوب داريم كه اول و دوم هستند و من نمي خواهم اسم ببرم . بقيه هم چون بايد بالاخره يك ليستي اعلام بشود و يك رده بنذي انجام گرفته باشد در ليست هستند و گرنه اصلا دانشگاه حساب نمي ايند !!
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    9 10
    فقط دانشگاه آزاد واحد تهران در هم!!!!
  • نامور IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    27 2
    دانشگاه آزاد په چی.حداقل توی پول گرفتن که اوله اونم نه فقط توی ایران بلکه رتبه جهانی داره
  • محسن IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    12 1
    تو ایران فقط رشته های پزشکی خوبه تو دانشگاه.بقیه دانشجوها دقیقا معلوم نیست قراره چیکاره بشن.تو دانشگاه فقط مباحث تئوری مطرح میشه.و اون چیزی رو که واقعا برای شغل اینده مفیده بیان نمیشه.به خاطره همینه که دیگه به مدرک کار نمیدن،نیگا میکنن ببینن چی بلدی.
  • پیام تاریک IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    70 20
    دانشگاههایی که با کنکور وارد میشن آخرش هیچه!!! وای به حاله پیام نور که اتوبوسی و بی کنکور واردش میشن!!! واقعا جوک جالبیه رتبه 8 !!!!!
  • عليرضا IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 44
    به غير از شريف بقيه در حد تيم ملي تاهيتي هستند ...
    • بی نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      17 5
      شما خودت مثل اینکه عضو تیم ملی تاهیتی بودی که خوب مطلع هستی
    • عليرضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      17 13
      بي نام عزيز من فارغ التحصيل دانشگاه شريف در سال 76 هستم . . . تازه تاهيتي باز هم به جام كنفذراسيونها رسيده بود و گرنه بقيه در حد جزاير كارائيب هم نيستند .
  • بي نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    2 29
    باز هم مثل هميشه شريف برنده مي شه
  • سینا IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    17 7
    سلام... من خودم دانشجو چمران اهواز بودم... یکی از دانشگاه های قدیمی هم هست...ولی علم دانشجو های پیام نور رو بیشتر قبول دارم...و سطح علمی اونارو بالا میدونم... این دوستانی که دارن ضد پیام نور میگن دارن الکی قضاوت میکنن...تا خودتون وارد پیام نور نشید نمیتونید قضاوت کنید...پس لطفا نظر های بی پایه و بی منطق ندید... با تشکر از همه... خوش باشید...
  • تیکا A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    6 10
    در پاسخ به اینکه شریف آش دهن سوزی نبوده : امیدوارم دانشگاه دیگه ای رو تو ایران تجربه کنی تا قدر شریف رو بدونی پ. ن :امیرکبیر در مقابل شریف شبیه دانشگاه آزاد بود در مقابل سراسری پ. ن2 : شریف شبیه یه دهکده بود که کاملا از بیرون مستقل بود فرهنگ خاص خودشو داشت
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    14 0
    در اين رتبه بندي تمام مراكز پيام نور يك دانشگاه واحد به حساب آمده و باعث شده اين دانشگاه از خيلي از دانشگاه هاي ديگر رتبه بالاتري داشته باشد كه البته اين با توجه به سيستم يكپارچه پيام نور طبيعي است. چرا فكر مي كنيد عجيب است؟ چرا كساني كه در دانشگاه هاي ديگر درس خوانده اند فكر مي كنند با حمله به پيام نور اعتبار مدرك خود را بالاتر مي برند. بري چندمين بار ميگم پيام نور از نظر كيفيت به اندازه بقيه دانشگاه هاي دولتي و آزاد متوسط بي كيفيت هستش اما چرا فقط به پيام نور حمله ميشود؟ دانشجويان اين دانشگاه هم اسير بي تدبيري و ساده لوحي هميشگي روساي اين دانشگاه هستند و هم اسير اين هجمه بي سر و تهي كه عليه مدركشان مي شود.
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    11 2
    و يك نكته بسيار جالب در اينجا اينه كه هر جا هر اسمي از هر دانشگاهي غير از دانشگاه آزاد اومده منفي باران شده (حالا شريف باشه يا امير كبير و تهران و يا پيام نور و....) و هر جا هر اسمي از دانشگاه آزاد اومده با لايك هاي فراوان ازش استقبال شده. ضمن اينكه بايد گفت اين رتبه بندي فقط شامل دانشگاههاي زير مجموعه وزارت علوم بوده و دانشگاه آزاد در آن در نظر گرفته نشده سوال اينه كه آيا دانشگاه آزاد از همه دانشگاه ها حتي شريف و امير كبير با كيفيت تره كه اينجوري مثبت ميخوره؟ با تبليغات اينجوري نه هيچ دانشگاهي بالا ميره و نه هيچ دانشگاهي پايين مياد. بايد بپذيريم كه به غير از 5 6 دانشگاه باقي دانشگاههاي ايران مشكلات فراواني دارند و بايد به يك چشم اونها را نقد كرد.
  • يك استاد دانشگاه ( استاد يار ) IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    22 3
    دانشگاه پيام نور : مزايا :1 : دانشگاهي كه در مورد سيستم آموزشي بسيار خوب عمل كرده و دانشجويان را از جزوه نويسي دور كرده است و رفرنس هاي اصلي كه اكثرا هم جزو متناسب ترين رفرنس هاي دانشگاهي هستند. 2 : نمره اي كه دانشجو مي گيرد واقعا سواد او را نشان مي دهد 3 : مناسب براي رشته هاي غير عملي و غير ازمايشگاهي 4 : مناسب براي شاغلين . معايب : 1: امتحاناتي تستي كه واقعا به نظر من يك سيستم اشتباهي است 2 : استاد كم در مقابل دانشجو 3 : ازمايشگاه هاي ضعيف 4 : حس دانشجويي را در دانشجو ايجاد نمي كند ..
  • يك استاد دانشگاه ( استاد يار ) IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    14 6
    دانشگاه ازاد : مزايا : 1 : در مقابل دانشگاه پيام نور داراي ازمايشگاه هاي مجهز تري مي باشد . 2:واقعا جزوه نويسي هم بد نيست اگر استاد خوبي داشته باشيد كه در مراكز اصلي دانشگاه ازاد در شهر هاي بزرگ اساتيد خوب زياد هستند 3 : حس دانشجو بودن را به دانشجو منتقل مي كند 4 : فرصت يادگيري در اين دانشگاه زياد است و مانند پيام نور خود خوان نيست 5 : استاد ها بيشتر با دانشجو ارتباط دارند البته نسبت به پيام نور ...معايب : تمام موارد بالا كه مزيت دانشگاه ازاد در مقابل پيام نور بودند تبديل به معايب دانشگاه ازاد در مقابل سراسري مي شوند به جز قسمت جزوه نويسي كه در هر دو دانشگاه ازاد و سراسري تقريبا مشترك است ...
    • آزیتا ملکی عصری FI ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      0 0
      والا در مورد اون قسمتی که می فرمائید امکانات و تجهیزات سراسری از آزاد بهتره باید بگم آزاد داریم تا آزاد! تا اونجایی که من می دونم بسیاری از دوستان بنده برای بسیاری از کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی خود به دانشگاه علوم و تحقیقات می یان! دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هم سیستم آزاد است اما به جرات از ده دانشگاه برتر ایران در زمینه تولید علمی است! سالیان بیش از هزار و دویست مقاله در این دانشگاه نوشته و ثبت می شود. و تمامی اساتید از دانشگاه شریف می آیند و همه فارغ التحصیلان کانادا آمریکا و اروپا هستند.
  • يك استاد دانشگاه ( استاد يار ) IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    34 1
    تجربه شخصي من از دانشگاه ازاد : حدود 80 درصد دانشجويان اين دانشگاه درس نمي خوانند و 10 درصد هم مي خواهند بخوانند اما نمي توانند 10 درصد باقيمانده واقعا درس مي خوانند و اكثرا هم داراي سواد زيادي هستند و در ارشد و دكتري هم به راحتي در سراسري قبول مي شوند ....
    • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      10 1
      آفرین درست میگی
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      6 1
      منظقی ترین نظری بود که دیدم خودم دانشجوی ازاد هستم و ان شالله با رتبه ای که اوردم در ارشد یکی از دانشگاه های دولتی تهران قبولم
  • يك استاد دانشگاه ( استاد يار ) IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    6 13
    دانشگاه سراسري ( دانشگاه اصلي من ) معايب : 1 جزوه نويسي كه البته به نظر من در درس هايي كه استاد خوب است مي توند مفيد هم باشد 2: دانشگا هاي سراسري شهرستان ها مفهوم واقعي دانشگاه را ندارند . يعني دانشجويان اينجا نيز كم كم دارند خودشان را به بي خيالي مي زنند و جايگاه پ‍ژوهش در شهرستان ها كه به صفر ميل مي كند .... 1 مزايا : هنوز هم فاصله زيادي از دانشگاه هاي پيام نور و ازاد دارند و يكه تاز هستند ... تجربه شخصي من : حدود 70 درصد دانشجويان درس مي خوانند كه 20 درصد انها ضعيف هستند 30 درصد در سطح متوسطي هستند و 20 درصد دانشجويان نيز واقعا عالي هستند و تقريبا با احتمال99.99 درصد در ارشد و دكتري قبول مي شوند و ادامه تحصيل مي دهند
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      4 5
      وای چقد ناز!! شما لطف کن بگو با همین تجربیات رتبه علمی دانشگاهتون بالا بردین؟یا؟
  • محمد A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    6 30
    بی گمان دانشگاه تربیت مدرس بهترین دانشگاهه ایرانه.
  • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    2 10
    عجیبه من همیشه از اخبار میشنیدم دانشکده پزشکی رازی کرمانشاه جز برترین هاست!
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    9 22
    دانشگاه شیراز رو عشقه
    • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      10 14
      چرا منفی دادی به دانشگاه ما؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    8 18
    فقط آزاد قــــــــــــــــــــزوین
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      2 5
      چون حسودیشون میشه
  • جویا A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    9 0
    یکی بگه دانشگاه علامه کجاست؟ مثلا یه زمانی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی خاور میانه بوده !!
    • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      8 0
      اسلامی شد تمام شد
  • محسن IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    8 19
    اوه چه دعوایی هستش اینجا! بابا بجز دانشگاه شریف و دانشگاه تهران بقیه همه تو یک سطح هستند. البته دانشگاه های دولتی مراکز استان ها مثل فردوسی مشهد و صنعتی اصفهان و شیراز و ... هم یک نمه از بقیه بالاترند!
    • تینا IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      14 3
      واسه همین شریف تو ربوکاپ از آزاد قزوین عقب موند!
  • آیسان IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    8 1
    پس علامه طباطبایی کو با این همه تغییرات (تفکیک جنسیتی،اخراج اساتید و...)والبته مدیریت درخشان(!)آقای شریعتی بابدم به این وضع بیفته.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    8 6
    من تو دانشگاه ارومیه درس خوندم امتحان تستی با نمره منفی که حق نداشتی غلطتو پاک کنی با بدترین امکانات بدترین خوابگاهها بدترین غذاها بدترین اساتید بدترین محیط باورتون نمیشه ما بیشتر وقت سال در خوابگاهمون آب نداشتیم و اینکه ما چون فارس بودیم با ما خیلی بد رفتار میشد حتی تو کلاس بعضی اساتید جواب بچه های هم زبونشون برای رفع اشکال ترکی میدادن و ما همیشه باید تو جشن ها اعتراض میکردیم که شاید کمی هم فارسی میگفتن در صورتی که ما رتبه های مثلا خوب بودیم که الان با رتبه ی اون زمان سال 86 بهترین دانشگاهای نزدیک قبول میشدیم نمیدونم نباید فرقی بین ماهایی که این همه درس خوندیم و سختی کشیدیم با بچه های پیام نور باشه چرا هر رشته ای رو تو پیام نور مییارین و راحت به همه مدرک میدین
  • بی نام EU ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    7 0
    پذیرش از طریق فراگیر واقعا اسم دانشگاه پیام نور رو بی ارزش کرده این روش باید سریعا حذف بشه
    • بی نام IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      5 1
      خدا رو شکر حذف شد :)
  • babak A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    11 1
    ازاد قزوین دانشگاه خوبیه چون مدیریت با ثباتی داشته تا حالا:-)
  • دانشجوورودی 92 IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 1
    ممنون بابت لیست - شریف ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    6 6
    دانشگاه شیراز رتبه سوم!!!!! اصلا قابل قبول نیست. دانشگاه شیراز چه از نظر محیط دانشگاه و چه از نظر کارکنانش و امکانات خیلی در سطح پایینی قرار داره.از نظر علمی هم آش دهن سوزی نیست.
  • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    21 12
    من دانشجو پیام نورم بایدم رتبه پیام نور بالا باشه چون که ما داریم غیر از انتشارات پیام نوربعضی کتابای دانشگاه های معتبر رو میخونیم امتحان میدیم بعدش امتحاناتمونم سراسریه کل کشور به قدری سخته که حد نداره ...رشتم کامپیوتره مثلا ما ساختمان گسسته ای که داریم کتاب دانشگاه صنعتی شریف منبعشه که با هزار مکافات پاسش کردم....بایدم از دانشگاه آزاد یا حتی دانشگاه های دولتی دیگه بالاتر باشیم.....نمیخوام توهین کنم ولی خنگ ترین دانشجو پیام نور از بهترین دانشجو آزاد با سواد تره..پس خواهشا آزادو با پیام نور مقایسه نکنید...
    • سعید A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      7 3
      عزیزم موفقیت یک دانشگاه رو با نحوه برگزاری امتحاناتش نمی سنجن, با دستاوردهای دانشجوهاش می سنجن که اونجا درس خوندن. امتحان ریاضی 2 هم میشه انتگرالی داد که کسی نتونه حلش کنه, آیا دلیل بر سطح بالای یک دانشگاهه ؟ برای مثال عرض میکنم, یک سری به سایت های دانشگاه آزاد تهران مرکز - جنوب یا باراجین قزوین بزنید. مثلا روبات دانشگاه آزاد قزوین که مقام آورد یا دانشگاه تهران مرکز که روباتش اول جام خوارزمی دانشگاه امیرکبیر شد و خودروی هیبریدی سورنای تهران مرکز مقام سوم مسابقات صنعتی شریف شد یا نمونه های دیگه که مقام کشوری یا جهانی آوردن. یه چند نمونه از دست آوردهای رشته های فنی دانشگاه پیام نور رو میشه مثال بزنید که دانشجوهاش اینقدر باسوادتر از بقیه هستن ؟ مریخ نورد ساختن ؟
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
      9 3
      اقای سعید بچه های پیام نور هنر کنن بدون استاد این منابع سنگینو مطالعه کنند! ما هم هرروز میرفتیم سر کلاس و خیالمون راحت بود تا اونجایی که استاد درس داده امتحان میگیره به کارای اینچنینی میپرداختیم!! بعلاوه اینکه بچه های پیام نور مخصوصا بچه های فنی مهندسی تمام وقتشونو صرف این میکنند تا درسارو خوب بفهمنند چون اگه بیوفتند با پیش استاد رفتن و امتحان دوباره و دادن تحقیق کارشون راه نمیوفته!! من نمیدونم چرا انقدر به بچه های پیام نور کم لطفی میشه!!هرچند تو ارشد بچه های پیام نور نشون میدن لیاقتشونو!!!
    • سعید A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      9 0
      دانشجو بودن به حفظ کردن نیست, دانشجو ها رو بر اساس نبوغ و نوآوری می سنجن, نه قدرت حافظه. گفتم که, شما هر چی کتاب ریاضی 2 تو بازار هست رو بخونی, بازم اگه بخوان میتونن انتگرالی به شما بدن که نتونی حلش کنی, پس حفظ کردن و امتحان دادن هنری نیست, ماها ( حداقل نسل ما ) که کنکور می داد میرفت دانشگاه با حفظ کردن ناآشنا نیست. جستجوی کوچیکی داشته باشن عزیزان در اینترنت می فهمن که دانشجوهای پیام نور خودشون از دانشگاهشون ناراضی هستن. با وضع نمره دهی و اعلام نمرات و نظم درخشان دانشگاه. من کاری به دانشگاه پیام نور ندارم, بالاخره هر کسی یه جایی درس میخونه, قرار هم نیست همه در سطح هم باشن. ولی اینکه بیایم یه دانشگاهی رو اون چیزی که نیست نشون بدیم, نه تنها درست نیست, بلکه بقیه رو هم به اشتباه میندازه.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      5 6
      بی نام جان, بهتره به جای بهونه آوردن, دلیل واقعیش رو بگی. توی دانشگاهی که باید از راه دور درس بخونی و آزمایشگاه و محیط درست و درمونی نداره, اصولا نمیشه یک دانشجوی واقعی بود و به درد کارمند ها و شاغلین میخوره که برن مدرک بگیرن و پایه حقوقیشون رو ببرن بالا, دیگه بهونه آوردن که کتاب سخته و منابع زیاده نداره. مگه کتاب ها و منابع بقیه دانشگاه ها از کجا میاد ؟ دوست من رفت پبام نور, وسط ترم بودن هنوز نمره های ترم پیششون اعلام نشده بود !!! بهش میگم حالا اگه پیشنیاز درس رو پاس نکرده باشی چیکار میکنی ؟ میگه نمیزارن امتحان بدیم ! فکر کن بخاطر اهمال کاری دانشگاه و ندادن نتایج ترم پیش ! در زمان مقرر, نتونی امتحان بدی !!!
  • کاظم IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    فقط دانشگاه صنعتی بایگ چون 18 تا رشته برتر دنیا رو داره و با داشتن امکانات بالا چندین رتبه تک رقمی داشته و فارق التحصیل هاش همه هر سال بورسیه دانشگاه های اسیای شرقی میشن . این دانشگاه امسال مستقل شده قبلا واحدی از شریف بوده
  • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 3
    سلام من امسال کم درس خوندم فکر کنم پیام نور رشته مکانیک بیارم به نظر شما عزیزان امسال دانشگاه دانشگاه پیام نور برم یا بخونم برای سال بعد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا سریع جواب بدین
    • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      11 8
      دوست عزیز پیام نور درس خوندنش خیلی سخته اگه میتونی بخونی برو
  • مهندس الکترونیک IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 5
    بنظر شما کارشناسی ارشد مخابرات شبانه شهید ستاری خوبه؟به درد بخور هست؟
  • علیرضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 1
    دانشگاه بایگ کجاست منم شنیدم لطفا بگید امسال باید قبلا اسمتو به عنوان دانشگاه خاص کارت می گرفتی؟
  • ارشدی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    لطفا به تفکیک رشته آمار بدید!
  • یه ایرانی A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    13 0
    آخه چقد تعصب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه از دانشگاه خودشون تعریف میکنن، بعضیا هم میگن که کلا دانشگاه های ایران ضعیف هستن، ولی به نظر من ( و البته ادیسون!) تنها چیز مهم کار، هرجا میخوای باشی باش فقط تمام سعی و تلاشتو بکن که کار مثبتی انجام بدی نه درگیر این جزوه ها باش و نه درگیر کتابا و اسم و رسم دانشگاه ها، مهم ترین چیز فقط خوب بودن تویه، کاش یکم مهربون تر بودیم و جای اینکه بخوایم ثابت کنیم من بهترم تلاش میکردیم با کمک همدیگه کشور و حتی جهانمون رو آباد کنیم و یکمم انسانیت به دانشگاهامون اضافه میکردیم. به امید روزهای خوب سازندگی
  • حميد ضا EU ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 1
    شلام به همگي رفقا من فكر ميكنم چيزي كه بيشتر از سطح علمي، دانشگاه هارو متمايز ميكنه جو اموزشيش هست٠ من خودم علوم تحقيقات ،مكانيك ميخونم٠تقريبا ٩٠درصد اساتيد از استاد هاي بنام دانشگاه تهران، اميركبير ،خواجه نصير، علم و صنعت و٠٠٠هستند من خودم با رتبه دو هزار اومدم ٠تفاوت اينجاست كه تو دانشگاه ما اكثرا به فكر پيچوندن كلاسها هستن و الكي ميخوان مدرك بگيرن اما مابقي حقيقتا زحمت ميكشن و نتيجه انهم همانطور كه قابل اثبات هست قبولي در دانشگاه هاي درجه يك ايران و حتي دنياست٠ لذا دوستاني كه ادعاشون ميشه تو دانشگاه هاي تاپ درس ميخونن اما ادب حرف زدن و احترام متقابل رو بلد نيستن نشون ميدن دركشون از تحصيلات مثل خودشون قليل و اندكه٠٠٠ موفق باشيد
  • بروبچه هاي دانشگاه صنعتي اروميه EU ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 6
    دم دانشگاه خودمون گرم ايشالله دفعه بعد جاي دانشگأه شريف ميشينيم
  • شایق A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    2 1
    پس دانشگاه عشق کجاست
  • افشين IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    6 2
    خدمت كسايي كه هي هي به پيام نور حمله ميكنن و اساتيد رو خدا ميببن عرض كنم وقتي تو بالاتر از كارشناسي كه مطالب سنگين تر ميشه جاهايي از منبع درسي كه استاد خوب بلده ميشه مهم جاهايي كه استاد بلد نيست ميشه بي اهميت يعني دانشجو فقط چيزايي رو مطالعه ميكنه كه استاد گفته بعدشم كار عملي هم اگه تئوري رو خوب بلد باشي ميشه راحت كار عملي رو هم ياد گرفت
  • حامد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    9 0
    بچه ها من دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه ازاد تهران جونب هستم.و اینم بگم دانشجوی انصرافی یکی از دانشگاه های سراسری شهرستان واقعیتش چیزی که من میبینم اینه ک این دانشگاه سطحش از خیلی از سراسری های شهرستان بالتره و واقعا سختگیرترن نسبت ب سراسری های شهرستان.ولی این چیزی که من میدونم و فهمیدم اصل کاری خود دانشجوهستش استاد و دانشگاه با زور که نمیتونن درس رو بچپونن تو مخ دانشجو این موجود بنده خداباید خودش بخونه و بخواد یبار یه دکتر بهم یه حرف قشنگی زد و اونم اینه که مهم نیست چی و کجا بخونی مهم اینه که باچه انگیزه و تلاشی بخونی و گفت هرچی میخونی تو هردانشگاهی بخون ولی سعی کن بهترین باشی تو درست
  • کیانوش A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    7 5
    سلام ب عقیده من دانشگاه پیام نور دانشگاهی دارای سطح علمی متوسط رو ب بالاست
  • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام به همگی من دانشگاه پیام نور مهندسی پزشکی شیراز قبول شدم دانشگاه ازاد مرودشتم مهندسی لیزر ثبت نام کردم حالا کدوم انتخاب کنم!!!؟؟؟؟؟
  • حمیده A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    1 0
    من هم پیام نور خوندم و هم علوم تحقیقات یه زمانی فکر میکردم که پیام نور سخت گیرانه ترین سیستم آموزشی داره و فقط ما هستیم که کتاب میخونیم و بقیه دانشگاه ها جزوه 40 . 50 صفحه میخونن اما مرجع امتحانی حال حاضر من هم جزوه است و هم چند تا کتاب چند صد صفحه ای
  • تیارا IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    2 0
    سلام.توروخدا بگین بارتبه 16000 کنکور93پزشکی بین الملل قبول میشم؟؟؟حالا هرجاکه باشه مهم نیست.
  • هرمزگان IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    5 1
    مگه پول علف خرسه بشين درس بخون برو سراسري.حيف نيس پولتو الكي خرج كني
  • نگار A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 3
    اگر به جاي من بوديد بين مهندسي مواد دانشگاه رجايي و عمران تهران جنوب كدام رو انتخاب ميكرديد؟
  • پریسا A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    0 2
    بچه ها به نظرتون دانشگاه فرهنگیان خوبه؟
  • حامد IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    4 2
    بعضیا اینجا یه جور نظر گذاشتن که انگار دانشگاه ها ارث بابا شونه. من خودم توی دانشگاه دولتی در شهرستان درس خوندم. ولی دیگه همه میدونن که داشگاه های سراسری تهران از شهرستانها بهتر هستن و دانشگاه آزاد و پیام نور هم در رتبه های بعدی قرار میگیرن. این همه بحث نداره که. اگه خوب نبودن این همه متقاضی برای ورود بهشون نبود. ضمنا زیاد خودتون رو اذیت نکنید. فردا این که مدرک رو از کجا گرفتید، زیاد فرقی نداره. فقط پارتی باید داشته باشید. والسلام.
  • خودخوان IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    3 3
    پیام نور ورود آسان خروج سخت پیام نور سیستم آموزشی غلط اما سطح علمی بالا پیام نور جزوه نمیدن اما کل کتاب رو امتحان میگیرن بیشتر دانشجوها از پیام نور ناراضی هستن و لی این دانشگاه جز 10 دانشگاه بجامع برتر شده پیام نور خستس میفهمی خسته
  • سوفی GB ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    0 0
    اومدم نظراتو دیدم فقط خواستم اینو بگم که سراسری و ازاد یه تهوهمه فقط .. همه چی نسبیه و خوب و بد بودن به دانشجو خیلی ربط دارد . خیلی وقتا دانشگاه خوبه و دانشجو کار نمیکنه و خیلی وقتا دانشگاه ضعیفه ولی بچهای خیلی فعالی دیده میشه.. نهایتا بسته به شرایطتتون بهترین انتخاب رو خودتون میتونید انجام بدید و به خلاصه اینکه سراسری و ازاد فرق نداره و مهم ارزش افزودهست