جهان نگران رشد بی‌رویۀ بدهی چین است.

نگرانی‌ها نسبت به بدهی چین روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، روز یکشنبه، دیوان حساب‌های چین اعلام کرد که با رشد نگرانی‌ها نسبت به افزایش بدهی‌های دومین اقتصاد جهان، این کشور ممیزی و بازرسی فوری مجموع بدهی‌هایش را آغاز خواهد کرد. این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرده است: بنا به درخواست اخیر شورای دولتی دفتر ملی ممیزی در کل کشور ممیزی و بازرسی از حساب‌های دولتی را آغاز خواهد کرد.
طبق اعلام روزنامۀ "مردم" وابسته به حزب کمونیست چین، دیوان حساب‌ها، سایر پروژه‌ها و کارهای خود را برای تمرکز بیشتر بر ممیزی بدهی کشور به حالت تعلیق درآورده تا بازرسان خود را در روزهای آینده به شهرها و روستای کشور بفرستد.
سطح بدهی چین با توجه به کاهش رشد اقتصادی کشور، تهدید بزرگی برای دومین اقتصاد بزرگ جهان است و در صورتی که تدابیری برای افزایش بدهی در نظر گرفته نشود، این تهدید بسیار جدی‌تر خواهد بود.
لازم به یادآوری است که صندوق بین المللی پول به تازگی مجموع اوراق قرضۀ صادرشدۀ توسط مقامات دولت مرکزی و محلی را 45% تولید ناخالص داخلی چین برآورد کرده بود. هرچند که این میزان بدهی تحت حمایت رشد بالای چین در بخش سرمایه‌گذاری است، اما اقتصاددانان و دولت بر این اعتقادند که این سیاست برای طولانی مدت قابل پیگیری نیست و مدل رشد اقتصادی باید به سمت تقاضای مصرف کنندگان داخلی تغییر جهت داده شود.

در اینفوگرافیک ذیل حجم بدهی‌های چین در مقایسه با سایر کشورها را می‌بینید:

بدهی چین

برای مشاهدۀ اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر اینجا کلیک کنید

3952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    8 8
    این مطلب اساساً غلط است - آخر چطور کشوری که تورمش دو ونیم درصد است بدهی هایش روبه افزایش است ؟؟ لطفاً اینقدر فاز منفی در رابطه با چین نفرستید .
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    17 1
    نمی دانم عرفا آدم بدهکار سنگین امکان ورشکستگی اش زیاده چرای آمریکا وچین با این بدهکاری بازم پیشرفته اند علتشو کسی میدونه؟
  • مسعود IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    4 2
    پس ميشود انتظار داشت كه چين به دليل عدم جذب سرمايه گذار خارجي و استقراض چاره اي جز اتخاذ سيستم انقباضي جهت برطرف كردن كسري بودجه خود ندارد.نتيجه اتخاذ چنين سياستي بروز بحران مالي در سطح ملي و در نتيجه كاهش اعتبار اقتصاد منطقه خواهد بود چون ريسك سرمايه گذاري افزايش مي يابد.از ديگر سو امكان اتخاذ سياستي ديگر توسط چين نيز دور از ذهن نيست اما با كدام سرمايه ؟دولت چين با استقراضهاي خود زير ساختهاي توليد را تحكيم كرده ولي بر گشت اين سرمايه گذاريها در كوتاه مدت ناممكن است بنابراين بخشي از ذخاير طلاي خود را به فروش خواهد رساند تا بتواند تعهدات خود را ايفا كند.اتخاذ اين سياست مطلوب است چرا كه مانع از بروز بحرانهاي مالي شبيه يونان شود.
  • بهلول IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    4 0
    من کلا اینو فهمیدم که همه دنیا مشکل دارند.همه جنگ داخلی دارند.تورم داره بیداد میکنه.مردمشون اعتراض دارند.شاخص دردو مرضشون رشد فلان قدری داشته و.... خب همه با هم دستا بیاد بالا تو ایران(همچی آرومه من چقدر خوش بختم و....)والا به خدا
  • داود A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    2 0
    والا ما هم یه دو ماه اجاره بدهی داریم - صاحب خانه هی پیداش میشه.... واقـــعا جای نگرانی داره