واکنش آیت الله مکارم شیرازی به ممنوعیت روزه‌داری در چین

آیت الله مکارم شیرازی گفت: "دولت چین با کشورهای اسلامی خوب است، ما انتظار نداریم برادران مسلمان ما نتوانند در این کشور روزه بگیرند و بگویند که روزه گرفتن جرم است."

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته خبری مبنی بر جرم بودن روزه داری در چین در رسانه ها منتشر شد. بر مبنای این خبر که متن اصلی آن را می توانید اینجا بخوانید، پلیس چین تجسس هایی را علیه مسلمانان ایگور آغاز کرده تا مانع از روزه گرفتن آنها شود.

آیت الله مکارم  شیرازی در واکنش به این موضوع در سخنانی عنوان کرد: در اخبار نوشته بودند روزه گرفتن مسلمانان در کشور چین جرم است و به زور آنها را وادار می‌کنند تا روزه خود را بخورند، امیدوارم چنین مطلبی دروغ باشد و این مسئله را تکذیب کنند.

وی افزود: دولت چین با کشورهای اسلامی خوب است و در مقابل ابرجنایت کاران مقاومت می‌کند ولی ما انتظار نداریم برادران مسلمان ما نتوانند در این کشور روزه بگیرند و بگویند که روزه گرفتن جرم است.

آیت الله مکارم خطاب به دولت‌مردان چین گفت: بدانید که روزه، ایمان و اسلام مسلمانان این کشور به نفع شماست؛ شما نگاه نکنید به مشتی وهابی تکفیری که آبروی خود را در جهان برده‌اند. مسلمانان انسان‌های سالم و وفادار به کشوری که در آن زندگی می کنند، هستند.

این مرجع تقلید همچنین عنوان کرد: "اگر چنین چیزی در نقاطی از کشور چین هم وجود داشته باشد، ‌امید است جبران شود و مردم در انجام عبادات دینی خود آزاد باشند. باید خدا را شاکر باشیم که در مملکتی هستیم که انجام تکالیف دینی نه تنها آزاد است، بلکه برای قرا گرفتن در مسیر عبادت و بندگی خدا همواره تشویق می‌شویم."

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    8 40
    رفع ممنوعیت روزه در چین باید اولویت کار دولت جدید باشد.
    • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      36 5
      معلوم هست تو چی میگی؟ اولویت دولت جدید همین مشکلات داخل کشوره .
  • مهناز IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    18 1
    به نظرم یک تجدید نظر اساسی در مورد روابطمان با چین داریم تا حالا از حزب کمونیست خوبی ندیدیم انها بدنیال سود خودشان هستند نه دلسوزی برای ما در بسیاری از مواقع دور رو بودن و از پشت خنجر زدنشان را نیز دیده ایم. به انان دل نبندیم .جز انکه کالاهای بی کیفیت و مسموم خود را به ما فروختند و گاه باعث مرگ هموطنان ما شدند انان با هر عقیده معنوی مبارزه می کنند. نتیجه این ارتباط به اصطلاح خوب با کشور ما چه شد توقف تولیدات داخلی و پر کردن ثروت حزب کمونیست از جیب ما ایرانیان زحمت کش انگار برای انان داریم کار می کنیم.
  • خواهر شهید A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 2
    درست مثل ایران که همه در انجام عبادات دینی اشان آزادند!!!!