با ادامه حضور نوجوانان و جوانان علاقمند، روز سوم نیز مانند دو روز گذشته با انبوه بازدیدکنندگان نشان داد همان طور که مردم در صف خرید سی دی و دی وی دی گیم حضور دارند، از بازی کردن رایگان در غرفه ها نیز خسته نمی شوند.

 

خلاصه رخدادهای نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران را با هم به صورت خلاصه در زیر مرور می کنیم:

کارگاه تخصصی "ساخت بازی رایانه ای در 90 دقیقه" با حضور "سام افشار" برگزار و به بررسی نقاشی دیجیتال رسانه ای نوین در فضای مجازی و دیجیتال پرداخته شد.

کارگاه آموزشی مدل های مدرن قصه گویی در بازی های رایانه ای با حضور متین ایزدی مدیر مرکز رشد بازی سازی برگزار شد. امروزه در بازی سازی برای نوشتن سناریو بازی های رایانه ای از انواع مدل های کلاسیک ،روایت در ادبیات نمایشی که پیشتر در سینما و تئاتر پیاده سازی شده اند استفاده می شود.

شخصیت پردازی در بازی های رایانه ای در قالب کارگاهی در سومین نمایشگاه گیم تهران تشریح شد. کارگاه مدیریت و کارگردانی هنری در بازی های رایانه ای در سومین روز از نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. سهیل دانش اشراقی به عنوان کارشناس و کارگردان هنری به طراحی شخصیت برای بازی های رایانه ای اشاره و اصول شخصیت پردازی برای طراحی کاراکتر را در بازی رایانه ای را تشریح کرد.

داور سومین جشنواره بازی های رایانه ای گفت: آثار و بازی های ارسال شده به این رویداد، فارغ از سبک بازی ها با نگاهی یکسان داوری خواهد شد.«پیام آزادی» در خصوص تولیداتی که برای داوری فرستاده می شوند افزود: بازی هایی که حجم کوچکی دارند نیز می توانند از ایده ،داستان و تکنیک های بسیار خوبی برخوردار باشند بر این اساس نباید در داوری این آثار در مقایسه با دیگر آثار ارایه شده تفاوت خاصی قائل شد.

دانشگاه فنی دختران قم پروژه های تولید شده در هر ترم دانشجویان خود را که در طول سال 30 اثر می شود در نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای به نمایش گذاشت.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نمایشگاه بازی ها از نظر فنی و تولید بازی ها گام موفقی را نسبت به سالها و سنوات گذشته برداشته و طراحی غرفه ها در مقایسه با 2 دوره گذشته بی سابقه بود.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد بازی های رایانه ای، حجت الاسلام مهدی خاموشی افزود: بنیاد بازیها باید از نظر منابع مالی، تجاری سازی و ساده سازی قوانین تقویت شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی_ ورزشی استقلال گفت: مردم با حضور در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با تولیدات بومی از نزدیک آشنا خواهند شد.

نخستین انستیتو ملی بازی سازی امسال در دومین حضور خود در نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای به جذب علاقمندان و نوجونان مستعد در این حرفه می پردازد.

علاقه وافر کودکان و نوجوانان برای رقابت با همسالان خود در محیطی شاد و سالم که در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای فراهم شده، به قدری اوج گرفته که بزرگترها مجبور هستند ساعت ها در گوشه از نمایشگاه به انتظار بنشینند. رقابت کودکان و نوجوانان به بازی های رایانه ای محدود نمی شود و بسیاری از آنها ساعت ها در صف غرفه تیراندازی منتظر می مانند تا بخت خود را در هدف گیری و نشانه رفتن دقیق سیبل امتحان کنند.

استقبال خوب مردم و بازیسازان از نمایشگاه گیم تهران نشان از شکوفایی هنر صنعت گیم در کشور دارد. بی طرف، قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: نمایش توانمندی بازی سازان ایرانی در بخش تولید و همچنین توجه به فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده ها در جهت استفاده از بازی های رایانه ای و کمک به فرزندان برای انتخاب صحیح بازی های رایانه ای از اهداف ما در برگزاری سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای بود.

کارگردان فیلم «گرداله» گفت: بازی های بومی باید بر اساس شاخص های فرهنگی تولید شده و این آثار از هیجان کافی برای کودکان برخوردار باشد.

بازی رایانه ای «نیسان شگفت انگیز» با هدف یادآوری هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) طراحی و در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران عرضه شد.

چهار کارگاه آموزشی در پنجمین روز(شنبه) از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با حضور متخصصان عرصه گیم برگزار می شود. روز شنبه 26 مردادماه از ساعت 11 الی 13 کارگاه « آموزش سیستم ذرات در unity» را امیر محمد رضایی برگزار می کند.«ماجراجویی در دنیای بازی های رایانه ای» دومین کارگاهی است که ساعت 13:15 الی 14:15 با حضور شروین استاد زاده برپا خواهد شد.همچنین آموزش طراحی « UIبه کمکscale form »را عمادآقاجانی ساعت 14:30 الی 15 و کارگاه پیاد سازی AI در unity 3D را امید شهبازی ساعت 15:15 الی 16:45 برگزار می کند.

 

شنبه 26 مرداد روز آخر سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران خواهد بود.

 

منابع تصویری گزارش: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

 

5656

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اردشير A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    5 8
    اگر اين صنعت ساخت بازي هاي رايانه اي را گسترش بدهند خيلي خوب ميشه . اينجوري به جاي خريد بازي هاي بي مصرف و خراب خارجي از بازي هاي ايراني لذت ميبريم.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      6 2
      بازی‌های بی‌مصرف و خراب خارجی؟؟؟؟ تو از کجا بازی می‌خری، عطاری محل‌تون؟ صنعت بازی‌سازی ایران هرچقدر هم که حمایت بشه تا صد سال دیگه هم به سطح اول جهان نخواهد رسید.