جدیدترین مدل فورد موستانگ جی.تی با طراحی عضلانی کاملا جدید، موتوری به قدرت 420 اسب‌بخار و در دو مدل کانورتبل و فست‌بک در چهار قاره جهان رونمایی شده است.

سولماز گرئی: فصل جدید زندگی پرهیاهوترین خودروی سوپرعضلانی یعنی فورد موستانگ، با روی کار آمدن مدل تمام جدید آن آغاز شده است. فناوری‌های بدیع موجود در این مدل به علاوه سطح بالای عملکرد، آن را به خودرویی ورای انتظار تبدیل کرده است. فورد موستانگ جی.تی به طور همزمان در سراسر جهان در شش شهر از چهار قاره مختلف رونمایی شده است.

«فورد موستانگ جی.تی به گونه‌ای بینظیر الهامبخش شور و شوق است.» این جمله‌ای است که راج نایر، نائبرئیس تیم فورد در مورد این خودرو می‌گوید. بدون شک طراحی استثنایی، صدای طنینانگیز و عملکرد چشمگیر خودروهای موستانگ از دلایل اصلی این امر هستند. موستانگ قلب و روح فورد است و موفقیت آن فراتر از دست‌یابی به فروش بیش از 9 میلیون دستگاه و 50 سال سابقه تولید است. این خودرو در بیش از هزاران فیلم ، بازی ویدئویی، برنامه تلویزیونی و کلیپ موسیقی ظاهر شده و محبوب‌ترین خودروی شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است اما این اولین بار است که کمپانی آن را به طور همزمان به بخش‌های کلیدی اروپا و آسیا می‌آورد و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

جی.تی یک تفسیر معاصر از موستانگ است. اگرچه طراحی آن به کلی دگرگون شده اما عناصر کلیدی از جمله هود بلند و طراحی کوتاه عقب حفظ شده‌اند و می‌توان در یک نگاه هر دو مدل کانورتبل و فست‌بک را به عنوان موستانگ تشخیص داد.

موتور 5 لیتری، 8 سیلندر و V شکل، ارتقا یافته و بیش از 420 اسب بخار قدرت و 529 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک مانیفلد ورودی جدید مصرف سوخت و میزان آلایندگی را پائین‌تر می‌آورد.

یک جعبه دنده دستی تعویض دنده‌های لذت بخش را برای عاشقان رانندگی اسپرت به ارمغان می‌آورد در حالی که جعبه دنده اتوماتیک مجددا بررسی شده و به اهرم دنده‌های کوچک جدید روی فرمان مجهز می‌شود.

ارتفاع شاسی از زمین و ارتفاع سقف کمی‌کم تر شده و خودرو تا حدودی عریض تر شده است. شیب زیاد شیشه جلو و عقب از خصوصیات بارز این مدل است. در قسمت عقب شاهد تغییراتی در چراغ‌ها هستیم. رانندگان مدل کانورتبل از یک سقف پارچه‌ای چند لایه به صورت استاندارد بهره مند خواهند شد که نه تنها ظاهری زیبا به جی.تی می‌بخشد بلکه فضای کابین را آرام تر می‌کند. همین سقف پارچه‌ای در مدت زمانی بسیار کم‌تر از قبل جمع می‌شود و در حالت بسته فضای کم‌تری اشغال می‌کند. صندوق عقب نیز مفیدتر از قبل طراحی شده و فضای بار بیشتری ارائه می‌کند.

همه آن چه یک راننده حرفه‌ای احتیاج دارد، درون کابین شبیه به کابین هواپیمای جی.تی محیا شده است. سیستم‌های کنترل و اطلاع‌رسانی ابزارهای بزرگ و واضح را به کار می‌گیرند و از کابین جادار جی.تی نهایت استفاده را به عمل می‌آورند. مهارت به کار گرفته شده در کابین تا به حال در هیچ خودروی موستانگی دیده نشده است.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    جلوشو شبیه بی ام و کرده
    • پوریا IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      34 10
      بی ام و اونیه که آرمش یه دایره با رنگای سفید و آبیه... :|
    • saeed IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      10 35
      دقیقا از بقل مثل بی ام و شده
    • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      6 14
      چی میـگــــــــــــــــــــی. فک کردم بی ام و اونیه که یه دایره راه راهه
    • پارسا A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      3 20
      کاپوت و جلو پنجرش خوب نشده، همچین هم از نظر طراحی شاهکار نیست.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      57 2
      همین ماشین تو آمریکا که درآمد سرانه 50 هزار دلار هست، با قیمت 22 هزار دلار فروخته میشه. قیمت این خودرو در کشورهای همسایه 22 هزار دلار هست، یعنی با دلار 2900 تومانی میشه به طور تقریبی 65 میلیون. در حالیکه ایران خودرو پژو 207 ایرانی را به قیمت 55 میلیون میفروشه. فراموش نکنید که 207 یک خودره از رده خارج شده اروپایی هست که با موتور کم قدرت که با نیروی کار ارزان قیمت داخل کشور و با دستمزد پایین مونتاژ میشه. انحصار صنایع خودرو به منافع مردم به شدت ضربه زده. ضمن اینکه مانع پیشرفت خود خودروساز شده. چون ارتقای محصولات برایشون مزیت نداره و در موردش کاری انجام نمیدهند
    • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      5 56
      اقایی که گفتی 207 یک خودرو از رده خارج با موتور کم بازده هست از نظر قوای محرکه موتور تی یو 5 یکی از بهترین موتور ها بوده با حجم 1598 سی سی و 108 اسب بخار بازده قابل قبولی داره همینطور مصرف سوخت بسیار پایین
    • پارسا IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      30 4
      ماستانگ معمولی، 65 میلیون تومن، با 305 اسب بخار. پژو 207 ایرانی، 50 میلیون تومن، با 108 اسب بی بخار. تازه این 207 که در ایران هست، در حقیقت همون 206 با تغییرات جزیی هست. با 207 اوریجینالی که در اروپا مونتاژ میشد فرق میکنه. همین 207 اروپایی با مدل جدید یعنی 208 جایگزین شده. ولی ایران خودرو که با پژو فرانسه برای تولید محصولات سری 2 شرکت قرارداد داره، به خاطر تحریم ها نتونست مدل اوریجینال 207 رو به ایران بیاره، و با گذشت 2 سال از عرضه 208 هنوز داره 206 و مدل فیس لیفت اون رو عرضه میکنه. توجه دارید که 206 خودروی سال 1999 اروپا بود و با تکنولوژی دهه 90 طراحی شده. تحریم ها که به قول آقایان رو ما تاثیر نداشت.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      2 16
      عزیز من فقط در مورد موتور گفتم که موتور تی یو 5 یه موتور خوبه اگر قبول ندارید 1 سرچ بکنید این موتور از نظر بازدهی و میزان مصرف موتور خوبی هست بخدا که من از 207 بدم میاد من موتور توربو اسکرول دوس دارم من موتور توربو دیزل دوست دارم ولی موتور تی یو 5 موتور خوبی هست
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      5 1
      206 خودرو سال 97 اروپا بوده، اگه 99 بود که باز هم خوب بود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    18 80
    فورد هر سال برا پنجاه سالگی موستانگ یه مدل جدید با تولید محدود میده بیرون :|
    • علی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      31 1
      یعنی هرسال 50 سالش میشه که هرسال برا پنجاه سالگیش یه مدل جدید با تولید محدود بده بیرون .آخه مگه مجبوری اظهار نظر کنی.
    • بی نام FI ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      23 2
      مگه چند بار 50 سالش میشه؟
    • علی A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      14 3
      آخه مجبوری اظهار نظر کنی عزیز دل برادر هر سال برا 50سالگی موستانگ یعنی چی یعنی هر سال 50 ساله میشه یعنی سال بعد 51 ساله نمیشه سال بعدش چی بازهم 50سالشه. بیا عکس ها رو نگاه کن برو .والا
  • محمدرضا A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 18
    فقط پیکان جوانان رو عشق است
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 4
    تلفظ درستش ماستنگ نه موستانگ! یا مثلن لکسوس اشتباهه ..لکسز درسنه
    • بی نام US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      5 2
      مثلن هم اشتباهه درستش مثلا میشابد
  • آرش IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    32 1
    ايران خودرو جان ... يه وقت نكنه از خواب بيدار شي !!!
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    77 0
    خیلی حالم رو گرفتی خبر انلاین! الان با چه رقبتی سوار سمند عضلانی 100 اسب بخاریم بشم !؟
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      55 1
      عضلانی :))))))))))) واسه مسخره کردن حرف نداشت,خیلی باحال بود
  • علی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    33 2
    قابل توجه دلالان و مال مردم خورا....
  • بی نام EU ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    39 1
    چه عجب، از خوشمزگان پرایدی خبری نیست!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    20 1
    از يه خانوم بعيد بود انقدر رمانتيك يه ماشين رو توصيف كنه. كلا خوشمان آمد
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    17 1
    ترو خدا ببین چی سوار میشن. اونوقت ما اگه خیلی هنر و تحمل به خرج بدیم تو این دوره و زمونه...اونم شاید پراید بتونیم سوار شیم. واقعا باید تاسف خورد....اونم با قیمت غیر واقعی
  • اتابک A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 21
    خدایی یه پراید دارم ماه ه ه ه ه مال کمپانیه سایپاست با تولید خیلی محدود
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 2
    طراحیش رو از کوسه گرفتن
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 3
    چند نفره است ؟ 2 یا 4 برای خانواده ایرانی خوب است ؟
  • ارمان GB ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    144 2
    خدا كنه كه يه روزي ايران اينقدر پيشرفت بكنه كه زودي اين عكسها براي ما لود بشه كه بتونيم ببينيم :(
    • پیمان DE ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      53 1
      عالی گفتی
    • دانشجوی دکتری الهیات A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      3 51
      نزنید این حرف رو دوست عزیز .......... مدل مفهومی این کار همین طور که قبلا عرض کردم از کتاب های ما مثل ابن سینا به خصوص اسفار ملاصدرا گرفته شده . باز هم تاکید می کنم مدل مفهومی آن ... بنده یک طرحی در جشنواره خوارزمی داشتم تحت عنوان تلویزیون پرنده ... البته طرح برنده نشد ... اما مطمئنا باید اول می شد. البته طرح بود و باید اجرایی می شد که کل طرح رو از اسفار ملاصدرا گرفتم .
    • دانشجوی دکتری الهیات A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 26
      فلسفه یعنی پیدا کردن راهکاری برای دست یابی به مدل مفهومی تکنولوژی های روز و راهیابی به مدل تطبیقی اجسام دقیق .... طرح این مساله میتواند کمک زیادی به مطالعات تطبیقی این چنینی کند و نهایتا چند قدم علم رو به جلو ببره .
    • منتظر A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      23 0
      جواب دانشجوی الاهیات گیرم پدر تو بود فلضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 29
    تقليد از بي ام و
    • بی نام EU ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      15 2
      آخه چه ربطی به ب ام و داره؟ استیل جدید ماشین های فورد رو داره. به هیچ مدل ب ام و شبیه نیست.
    • امیر IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 2
      چراغ جلوش شبیه ه.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    58 1
    نمایش عکس این ماشینا برای ما پراید سوارها مثه روزه خواری جلوی روزه دارها می مونه
    • بی نام A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      23 1
      پراید سواری انسان را به خدا نزدیک می کنند
  • بی نام US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 15
    جلوش اصلاً ابهت ماستنگ رو نداره
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    خیلی خفنه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 11
    هر سال داره از ابهت میفته قیافش :( تو گوگل 2012 رو با الان مقایسه کنید چه چیزی بود ماستانگ الان چی؟؟؟!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 25
    به 111 سایپا نمیرسه هاهاهااهاهاهاهاهاها
  • شیدا A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    8 2
    منم یه mvm110 دارم 52 اسب بخار . دلشون بسوزه .موستانگ هم شد ماشین ؟!!!!!!
  • میلاد IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 4
    چرا طرح جلوش شبیه مازارتی شده پیشنهاد میکنم فیلم گت وی 2013 رو ببنید تا غرش شلبی موستانگ حس کنید
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      0 8
      شلبي نه شبلي
  • مهیار A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    0 6
    سلام از نمای پشت یه شباهت خاصی به "پورشه" داره ولی هیچ ربطی به "بی ام و" نداره...
بلیط هواپیما
‍‍‍