عکس‌های علمی، فناوری و هنری جذاب این هفته را با ما ببینید: از چشمان عنکبوت و خاکستر آتشفشانی گرفته، تا کفش انگشتی مخصوص گلف و برجی ساخته شده از استخوان چانه.

هواگیر جنگ ستاره‌ای
اگر اپیزود نخست مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان را به خاطر داشته باشید، حتما صحنه‌ای را به یاد می‌آورید که قهرمانان فیلم برای شنا کردن زیر آب ابزارهایی شبیه به دستگاه تنفسی غواصان را در دهان خود گذاشتند. این هواگیر زیرآبی با نام A99 Aquata Breather نیز با الهام از همان صحنه خلق شده است و بخش دهانی دستگاه تنفسی غواصان را در زیر آب تشکیل می‌دهد. این ابزار همانند آبشش ماهیان، اکسیژن محلول در آب را جدا می‌کند.

الگوهای پرنده‌ای
دست و پاهای سیاه‌رنگ عنکبوت مانند عظیمی که بر فراز سیم‌های برق عکس بالا می‌بینید، در حقیقت الگوهایی است که از پرواز پرندگان ایجاد شده است.

کفش انگشتی گلف
گلف ورزشی است که در حال حاضر نیز دارای بهترین، بدترین و عجیب‌ترین لباس‌های ورزشی است. بنابراین دیدن این کفش انگشتی که مخصوص گلف‌بازان طراحی شده است، شاید چندان هم باعث تعجب علاقمندان نشود. صرف نظر از شکل عجیب کفش، آخرین یافته‌های دانش پزشکی و فناوری‌های روز در طراحی آن لحاظ شده است.

چشمان عنکبوت
خیلی‌ها از عنکبوت وحشت دارند. اما در مقیاس ماکرو، این حیوانات ظاهری دوست داشتنی و البته ترسناک‌تر پیدا می‌کنند.

گرز
اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) هر ساله فهرستی از اموال مصادره‌ای را به فروش می‌گذارد. در میان تجهیزات غیرقانونی که سال گذشته از رانندگان متخلف مصادره شد، یک گرز هم دیده می‌شود!

جوجه‌تیغی عظیم‌الجثه
آنچه که در عکس بالا می‌بینید، مجسمه‌ای از یک جوجه‌تیغی عظیم الجثه است که ظاهرا ساخت آن سنتی عادی در کشور سوئد به شمار می‌رود.

خاکستر آتشفشانی
این عکس که توسط ماهواره MODIS ناسا گرفته شده است، آتشفشان Vanuatu Archipelago را در حال پراکندن خاکستر و دود از فضا نشان می‌دهد.

برج چانه ظاهرا مردمان کره‌جنوبی نیز عاشق جراحی زیبایی هستند؛ منتها بر خلاف ایرانیان که رکورد بیشترین جراحی زیبایی بینی دنیا را در اختیار دارند، نوع دیگری از جراحی زیبایی را ترجیح می‌دهند. دو ستون شیشه‌ای که در عکس می‌بینید، استخوان‌های چانه تراشیده شده یکی از مراکز جراحی پلاستیک سئول است.

53275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    6 1
    فک کن ایران هم برج بینی می ساختن-واااااای چی می شد :))))