حدود ۶۰۰ دانشجوی چاپ مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد شماره 5 تهران به دلیل ریزش سقف آن در روزهای اخیر دچار بلاتکلیفی شده‌اند که وزارت ارشاد درصدد پیدا کردن مکانی مناسب برای آنها است.

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد شماره 5 تهران وابسته به اداره کل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است و جزو تنها مرکز آموزشی کشور است که به صورت خاص در رشته‌های مرتبط با صنعت چاپ فعالیت می‌کند و ارائه دهنده مدرک کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای ترمی 3 گرایش و کاردانی ناپیوسته حرفه‌ای ترمی 3 گرایش است.
روز گذشته مطلع شدیم که سقف دانشکده علمی کاربردی واحد 5 چاپ فرو ریخته است و هنوز پوشش شیروانی این دانشکده به دلیل مشکلات میان این مرکز و سازمان اوقاف ترمیم و مرمت نشده است.
محمدحسن فکری، رئیس مرکز علمی کاربردی واحد 5 تهران درباره مشکلات به وجود آمده برای این مرکز، گفت: واقعیت این است که سقف این دانشکده به دلیل ریزش برف و باران طی روزهای اخیر نم داده است و به نوعی سقف فرو نریخته و تنها گج‌های آن ریخته است و ما اکنون در حال جمع‌آوری وسایل و پیدا کردن مکانی برای انتقال این دانشکده هستیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ملک دانشکده چاپ متعلق به اوقاف است شما تا چه زمان باید این ملک را به صاحبش برگردانید، می‌افزاید: قبلاً هم برای تخلیه دانشکده به اوقاف با مشکلاتی مواجه بودیم منتها ما به دنبال مکانی مناسب برای انتقال آن بودیم ولی مکان مناسبی پیدا نشد و در نهایت سقف دانشکده چاپ به دلیل ریزش برف، نم داد.
فکری در پاسخ به این پرسش که دانشجویان این دانشکده معتقدند که سقف این دانشکده توسط اوقاف کنده شده است، آیا این موضوع حقیقت دارد، ادامه می‌دهد: واقعیت امر بنده از این موضوع بی‌اطلاع هستم چراکه طبقه فوقانی ساختمان دست اوقاف است و از اینکه آنها باعث ریزش سقف شده‌اند یا نه، بی‌اطلاع هستم.
وی بیان می‌کند: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هشدارهای داده شده اوقاف مبنی بر تخلیه ساختمان دانشکده مطلع هستند و به دنبال مکانی مناسب برای دانشجویان می‌گردند.
رئیس مرکز علمی کاربردی واحد 5 تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ثبت‌نام از دانشجویان ترم جدید چگونه صورت می‌گیرد، می‌گوید: انشاءالله اگر تا پایان هفته جاری مکان مناسبی برای این دانشکده پیدا شود، ثبت‌نام‌ها هم آغاز خواهد شد چراکه انتهای ثبت‌نام ترم زمستان است و دانشجویان با مشکل ثبت‌نام، مواجه نخواهند شد.
مرکز علمی کاربردی واحد 5 دارای حدود 600 دانشجو در رشته چاپ است که به دلیل نداشتن مکانی مناسب برای ادامه تحصیل، در بلاتکلیفی به سر می‌برند که امیدواریم دولت تدبیر و امید هر چه زودتر تدابیری را برای رفع مشکلات این دانشجویان بیاندیشد.
منبع: فارس
46282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چاپچی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    14 2
    سلام چقدر خوب که بعد از دو هفته از این اتفاق، موضوع رسانه ای شد. اما کاش از آقای فکری سوال کنید اگر جا پیدا نشد تکلیف چیست؟
  • محمد IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    6 0
    اگر همون شش ماه پىش که اوقاف شش ماه فرصت داد, وزارت ارشاد و دفتر امور چاپ که متصدىان دانشگاه هستند فکرىاساسىکرده بودند الان با اىن فاجعه روبرو نبودىم
  • چاپچی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    3 0
    لطفا این خبر را از وزیر ارشاد و معاونین ایشان پیگیری کنید، هنوز بعد از گذشت سه هفته از این اتفاق، هیپ تغییری در وضعیت بلاتکلیف دانشکده مشاهده نمی شود.