براساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی امروز پنجشنبه سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و موجب افت دما، ابرناکی، بارش باران و برف، وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق می شود.

به پیش بینی سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه بارش‌ها در استان سیستان بلوچستان شدیدتر است، در مقابل از شدت بارش‌ها در استان‌های هرمزگان و کرمان کاسته می‌شود و روز جمعه بارش فقط در مناطقی از سیستان و بلوچستان خواهد بود و بتدریج تا اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

 

سیل سه استان کشور را درنوردید
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از جاری شدن سیل در سه استان کشور خبر داد و با اشاره به بارندگی شدید در سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان به ایسنا گفت: از روز گذشته تاکنون سیل و آبگرفتگی ناشی از بارندگی شدید در این استان حادثه ساز شده است.

حسین درخشان با بیان اینکه دو شهر بندرعباس و رودان و همچنین 9 روستا تحت تاثیر سیل و آب گرفتگی قرار گرفتند گفت: تاکنون 130 امدادگر نسبت به اسکان اضطراری 900 نفر اقدام کردند.

او با بیان اینکه 175 نفر توسط امدادگران به مناطق امن منتقل شدند گفت: متاسفانه سه نفر در اثر جاری شدن سیل و آب گرفتگی در این استان‌ها جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از تخلیه آب از 140 واحد مسکونی خبر داد و گفت: امدادگران در قالب 32 تیم امدادی در حال ساماندهی امور هستند.

سرما و برف ادارات زاهدان را تعطیل کرد
سرما و برف شدید در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان ستاد بحران را مجبور کرد امروز پنجشنبه کلیه ادارات، دستگاه های دولتی، بانک، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کند.

بر اساس اعلام ستاد بحران سیستان و بلوچستان، این تصمیم که با موافقت استاندار سیستان و بلوچستان نیز همراه بود اواخر شب گذشته به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

بر این اساس امروز کلیه دستگاه های اجرایی و دولتی تعطیل هستند.

همچنین بارش شدید برف و یخ زدگی معابر کلیه مقاطع تحصیلی زاهدان را در شیفت عصر دیروز تعطیل کرد

عکسها:مهر
28223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    51 3
    تغییر اقلیم دقیقا یعنی همین
  • شسشسشس A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    40 3
    خدایا شکرت
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    32 9
    خدا جون شکرت
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    38 8
    شما ها گه می گوید خشک سالیه .بلد نیستید حفاظت کنید .میگین خشک سالیه .هر چی به شما بدن باز بهانه دارید .مدیریت مملکت کار هر کسی نیست
  • مسعود IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    3 16
    ابرها رو بارور کردند