کمیته طرح صلح عربی روز چهارشنبه نشستی را در سطح وزرای خارجه و به ریاست مصر رئیس کنونی اجلاس سران عرب در قاهره برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کمیته طرح صلح عربی روز چهارشنبه نشستی را در سطح وزرای خارجه و به ریاست مصر رئیس کنونی اجلاس سران عرب در قاهره برگزار کرد تا آخرین تحولات مسأله فلسطین و تشدید تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

«طارق عادل» نماینده دائم مصر در اتحادیه عرب خاطرنشان کرد که این کمیته که با مشارکت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و وزرای خارجه ۱۵ کشور عربی تشکیل جلسه داد، به اظهارات عباس درباره تحولات مسأله فلسطین و تشدید حملات شهرک نشینان یهودی به شهروندان فلسطینی گوش داد.

وی افزود: مصر به عنوان رئیس کنونی اجلاس سران عربی و رئیس کمیته پیگیری طرح صلح عربی کشورهای عضو این کمیته را در جریان تماس‌های برقرار شده از سوی قاهره با دیگر کشورها و اعضای جامعه بین المللی به منظور بررسی مسأله فلسطین قرار خواهد داد.

عادل خاطرنشان کرد که قاهره تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، به حمایت‌های خود از طرف فلسطینی و تحرکات آن برای حل منازعه فلسطین و تحقق آرمان های ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

این نخستین نشست کمیته طرح صلح عربی از زمان برگزاری اجلاس سران عرب در ماه مارس سال گذشته به میزبانی شرم الشیخ مصر است و ۱۵ کشور عربی شامل: مصر، اردن، فلسطین، لبنان، الجزائر، قطر، سودان، مراکش، تونس، بحرین، کویت، عربستان، عراق و امارات متحده عربی در آن شرکت کردند.

جایگاه دولت سوریه همچنان در نشست اتحادیه عرب خالی است و به نظر می‌رسد پس از سخنرانی کوبنده «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه در نشست ژنو۲، برخی از اعضای اتحادیه عرب از بیم آشکار شدن ابعاد تازه‌ای از نقش خود در دامن زدن به بحران سوریه، همچنان از دعوت نمایندگان قانونی ملت سوریه به این نشست بیم دارند.

این در حالی است که یک سال پیش، در ۲۶ آوریل ۲۰۱۳ در نشست سران عرب در دوحه، در اقدامی باورنکردنی، کرسی دولت سوریه غصب شده و با نصب پرچم مخالفان سوری بر روی آن، «معاذ الخطیب» سرکرده وقت مخالفان سوری بر آن تکیه زده بود.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =