موتورهای کاستوم پروژه‌هایی سفارشی و دست‌ساز هستند که در سراسر دنیا مورد اقبال افرادی خاص قرار می‌گیرند و نشان از افکار هنرمندانه و توانمندی‌های فنی سازندگان آن‌ها دارند.

به گزارش مشرق، محمدرضا اباذری کارشناس مکانیک ماشین ابزار توانسته با کمترین امکانات ایده خود را محقق نماید و درباره آن می‌گوید:

مشخصات کلی موتور

انجین با حجم ۱۵۰ سی‌سی و گیربکس ۴ سرعته مارک هوندا
رینگ لاستیک عقب دست‌ساز (سایز ۱۳*۱۸۵)
ترمز عقب (دیسکی با کالیپر دو طرفه مربوط به خودروهای پیکان)
دوشاخ و تعلیق جلو دست‌ساز (سیستم الاکلنگی ۳ قسمتی با کمک بالا)
فرمان دست‌ساز
سیستم اگزوز دست‌ساز با منبع صداگیر متوسط
گیربکس تبدیل عرض دست‌ساز (کار این گیربکس به این صورت هست که چون عرض انجین از لاستیک کمتره زنجیر رو با عرض لاستیک هم‌راستا می‌کنه یعنی اختلاف عرض رو جبران می‌کنه. البته این گیربکس با مقیاس ۱ به ۱ هست اما می‌شه اون رو برای دستیابی به قدرت یا سرعت بیشتر تغییر داد)
زین دست‌ساز با فنرهای ضربه‌گیر
سیستم تعلیق عقب دست‌ساز
گلگیر، فلاپ‌ها و باک هم به‌صورت دست‌ساز طراحی و ساخته شده
پدال‌های دنده و ترمز عقب دست‌ساز
سرعت نهایی ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت (البته این سرعتی هست که به خاطر حفظ ایمنی در تست‌های اولیه بیشتر از اون نرفتم)
سیم‌کشی و چراغ‌ها و ... هم به‌صورت یونیورسال

 

24503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا EU ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    10 2
    واقعا آفرین به این مهارت و پشتکار ، دمش گرم ، البته فک کنم یه مقدار روندنش سخت باشه
  • سام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    10 1
    بدون طرح اولیه.و متریال سنگین . خوبه.
  • نیما IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    7 1
    دسش درد نکنه :
  • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 13
    شتر گاو پلنگ
  • ممد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    6 2
    بارک الله
  • محمد US ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    7 1
    دمت گرم عالی شده
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 7
    ببخشید ولی غیر از چندتا قطعه جدا جدا من عکسی از موتور سیکلت ندیدم
  • مینا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    5 1
    آفرین
  • بی نام RO ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    5 1
    عجب موتوری ، دمش گرم