در تصاویر زیر بیست فوتبالیستی که مزه حبس را چشیدند را می بینید.

 

 

رنه هیگوئیتا: یکی از سرشناس ترین دروازه بان های تاریخ فوتبال که به خاطر سبک بازی و ظاهر منحصربفردش در یادها ماندگار شده است در اواسط دهه ۹۰ هفت ماه زندانی بود و به همین خاطر جام جهانی ۱۹۹۴ را از دست داد. دروازه بان اسطوره ای کلمبیا که رابطه خوبی با پابلو اسکوبار، رئیس مافیای موادمخدر داشت در سال ۱۹۹۳ به جرم مشارکت در ربودن یک دختر یازده ساله دستگیر شد. هیگوئیتا اجیر شده بود تا ۳۰۰ هزار یوروی اخاذی شده را از یک همبرگرفروشی به دست مجرمان اصلی برساند. دادگاه کشور کلمبیا برای این دروازه بان هفت ماه حبس برید. 

البته زندانی شدن لطمه ای به دوران فوتبال هیگوئیتا نزد چرا که هر چند که این بازیکن در جام جهانی حضور نداشت اما یکی از معروف ترین توپگیری های تاریخ فوتبال که "حرکت عقرب" لقب گرفت، توسط این دروازه بان در سال ۱۹۹۵ ثبت و در تاریخ ماندگار شد.


جوئی بارتون: بارتون در مجموع در دوران فوتبالش به ده ماه حبس محکوم شد هر چند که فقط ۷۷ روز را پشت میله های زندان سپری کرد. این بازیکن در می ۲۰۰۸ به علت نقش داشتن در یک نزاع خیابانی در مرکز شهر لیورپول به شش ماه زندان محکوم شد. بارتون ۲۰ ضربه به صورت یک مرد زد و دندان های یک پسربچه را خورد کرد. وی در ماه ژولای همان سال به علت درگیری فیزیکی با عثمان دابو، هم تیمی اش در تمرینات به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شد.


جرج بست: یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس در سال ۱۹۸۴ با جنجالی که به راه انداخت سه ماه زندانی شد. او جرمهایی مثل رانندگی در حالت غیرعادی، حمله ور شدن به یک افسرپلیس و ناتوانی در پرداخت وام را ثبت کرده بود. بست در سال ۲۰۰۵ در سن ۵۹ سالگی دار فانی را وداع گفت که خیلی ها مرگ زودهنگام وی را به علت مصرف بالای الکل می دانستند.

بابی مور: اسطوره فوتبال انگلیس خاطره خوشی از سال ۱۹۷۰ ندارد. بابی مور به نقش داشتن سرقت یک گردن بند در کلمبیا چهار روز دسگیر شد متهم بود. این ماجرا بازتاب جهانی داشت و حتی نخست وزیر انگلیس برای آزادی وی مداخله کرد. در نهایت بابی مور از زندان پلیس کلمبیا آزاد شد تا به اردوی تیم ملی کشورش در مکزیک برای مسابقات جهانی ملحق شود.

تونی آدامز: آدامز در دسامبر ۱۹۹۰ به علت رانندگی در حالت غیرعادی با سرعتی معادل ۲۷ برابر بالاتر از حد مجاز و تصادف با دیوار به چهار ماه حبس محکوم شد. این بازیکن پس از اتمام دوران حبس خود به آرسنال برگشت، مصرف الکل را کنار گذاشت و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ توپچی ها شد.


رونی والورک: بازیکن اسبق فوتبال انگلیس که در سن ۲۰ سالگی در کنار بکام و اسکولز در یونایتد توپ می زد به علت فروش یک ماشین سرقتی به سه سال حبس محکوم شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ به علت سرقت یک خودرو از یک کمپانی فروش خودرو محکوم شناخته شد.


مارادونا: یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال حاشیه های زیادی را در زندگی شخصی خود پشت سر گذاشت: از استعمال مواد مخدر گرفته تا درگیری با پلیس. در سال ۱۹۹۸ او به علت شلیک به یک خبرنگار به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.


دانکن فرگوسن: فرگوسن که سابقه کتک زدن سارق منزلش و روانه کردن وی به بیمارستان را دارد سابقه کتک کاری با قشرهای مختلف جامعه مثل فروشنده ماهی و راننده تاکسی را دارد. این بازیکن در سال ۱۹۹۴ زمانی که در رنجرز بود با ضربه سر به جان مکستی، مدافع رایث روورز حمله ور شد.فرگوسن در آن بازی اخراج نشد اما توسط دادگاه به اتهام خشونت به سه ماه حبس محکوم شد.


یان رایت: مهاجم اسطوره ای آرسنال پیش از آن که به شهرت برسد، به علت آن که پول بیمه و مالیات دو خودروی خود را نپرداخته بود چهارده روز درزندان چلمسفورد حبس کشید. رایت از آن زمان تصمیم گرفت که خود را وقف فوتبال کند و در نهایت تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آرسنال شد.

ژرمن پننت: این بازیکن در سال ۲۰۰۵ در حالی که به صورت قرضی از آرسنال به بیرمنگام پیوسته بود مرسدس گرانقیمت خود را به علت رانندگی در حالت غیرعادی به تیر چراغ برق کوبید. پس از حادثه ، پنانت در صحبت با افسران پلیس خود را "اشلی کول" معرفی کرد اما پلیس هویت واقعی وی را تشخیص داد و او را به یک ماه زندان محکوم کرد.


عمر اورتیز: دروازه بان مکزیکی با یک باند آدمربایی در شهر لئون همکاری می کرد. این دروازه بان که در سال ۲۰۱۰ به علت دوپینگ از فوتبال محروم شد دو سال بعد به علت همکاری با این باند خلافکاران دستگیر شد.


فردی رینکون: بازیکن کلمبیایی اسبق رئال مادرید و ناپولی در سال ۲۰۰۷ به اتهام پولشویی توسط اینترپل دستگیر شد و ۱۲۳ روز در زندان بود.


برنو: دروازه بان اسبق فوتبال برزیل که در سال ۲۰۱۰ فوتبال را ترک کرد، به علت قتل همسرش در سال ۲۰۱۲ به ۲۲ سال حبس محکوم شد. این بازیکن هر گونه اتهامی را انکار کرد اما شواهد نشان می داد که قتل کار او بوده است.


نزار طرابلسی: بازیکن سابق فوتبال تونس که سابقه حضور در فوتبال َآلمان و باشگاه فورتنا دوسلدورف را هم دارد به اتهام همکاری با گروه تروریستی القاعده و قاچاق اسلحه به ده سال حبس محکوم شد. نقش داشتن در حادثه ۱۱ سپتامبر، حمله به سربازان آمریکایی در یک هواپیمای بلژیکی ، دیدار با اسامه بن لادن در افغانستان و نقش داشتن در حمله تروریستی به سفارت پاریس برخی از اتهاماتی هستند که دادگاه به طرابلسی وارد کرد.

سزار سکاهوانتیکو: ماجرای او از بقیه جالب‌تر بود. این بازیکن پرویی به اتهام مشارکت در سرقت ۸۷ میلیون دلاری از باشگاه فوتبال سینسیانو در سال ۲۰۰۸ به هفت سال حبس محکوم شد.


ادموندو: ادموندوی برزیلی در سال ۱۹۹۹ به علت نقش داشتن در یک حادثه رانندگی که به مرگ سه نفر ختم شد دستگیر شد. مهاجم برزیلی به چهار سال حبس محکوم شد هر چند که فقط یک روز در زندان ماند. او در سال ۲۰۱۱ به علت باز شدن دوباره پرونده دستگیر شد.

لوکاس ویاتری: مهاجم بوکا جونیورز در سال ۲۰۰۸ یک ماه را در زندان سپری کرد. ویاتری و برخی از نزدیکانش با علت سرقت مسلحانه ۵۰۰۰ دلاری از یک فروشگاه دستگیر شدند. این بازیکن در لحظه سرقت یک اسلحه با کالیبر ۴۵ در اختیار داشت و یکی از فروشندگان را به قتل تهدید کرده بود.


برنو: مدافع سابق بایرن مونیخ به علت سوزاندن عمدی خانه شخصی خود در آلمان به سه سال و نه ماه حبس مجکوم شد. دادگاه شهر مونیخ این بازیکن را محکوم شناخت.

لوک مک کورمیک: دروازه بان پلیموث آرگیل در اکتبر ۲۰۰۸ به علت کشتن دو بچه در یک سانحه رانندگی به چهار سال و هفت ماه حبس محکوم شد. این بازیکن در زمان رانندگی حالت غیرمعمول داشت. مک کورمیک پیش از آغاز پروسه دادگاه از باشگاهش اخراج شد اما در زمان خروجش از زندان به فوتبال ادامه داد.


میکی کوئین: کوئین به علت تخلفات متعدد رانندگی در سال ۱۹۸۷ به ۱۴ روز حبس محکوم شد. با این وجود او تا پایان فصل تبدیل به َآقای گل فصل پورتسموث شد.

منبع: وب سایت برنامه نود
17282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    بازیکنای ایرانی چی /
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    2 0
    آق محمد مایلی کهن هم اضافه کنین،نه به عنوان فوتبالیست،بلکه به عنوان مدعی العموم فوتبال جهان و آسیا
  • سام ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 0
    اريك كانتونا يادتون رفت و جديدترين مورد كريم بنزما كه بازداشت بود.
  • احسان از خراسان شمالی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 0
    پس کو عکس مایلی کهن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 2
    در ضمن علی اکبریان کیسه کش که در زندانه یادت رفت
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    2 0
    پس مایلی کهن کو؟
  • بابک DE ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 0
    لطفا مایلی کهن هم اضافه کنید .
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 0
    جالبه، اکثرا از لیگ جزیره