طرح با من بخوان به همت جامعه یاوری فرهنگی برای 2000 دانش آموز کلاس اول در 11مدرسه زاهدان آغاز به کار کرد و نخستین دوره کارگاه های آموزشی در 15 و 16 آذرماه 1394 با حضور 80 نفر از آموزگاران، مدیران و مسئولین آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این کارگاه های آموزشی سپیده آرمین کارشناس موسسه و مسئول طرح با من بخوان در زاهدان و زابل به همراه مهتاب مقدم، فرشته دباغ، سارا یوسف پور، کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کارگاهی دو روزه را با موضوع آشنایی با ادبیات کودک، شناخت کتاب های با کیفیت و عناصر داستان و شیوه های بلند خوانی برای کودک با هدف تقویت مهار ت های دیداری، شنیداری، گفتاری و نوشتاری، عادت به مطالعه و... برگزار کردند.

در کنار این کارگاه ها که همزمان برای دو گروه از آموزگاران برگزار می شد، کارشناسان کارگاه های آموزش آواورزی و الفباورزی را برای تقویت مهارت های پایه سواد دانش آموزان کلاس اول برگزار می کردند. در کارگاه های آواورزی و الفبا ورزی آموزگاران با شیوه های خلاق و نوین آموزش درست خواندن و شنیدن آشنا شدند.

این طرح با توجه به پایین بودن سطح سواد کودکان و دو زبانه بودن آن ها بسیار مورد استقبال آموزگاران قرار گرفت. آواورزی و الفباورزی به معلمان روش هایی را آموزش داد تا با ایجاد فضایی همراه با داستان و شعر خوانی و درست ادا کردن واژه ها کودکان را با فارسی معیار آشنا کنند.

به گزارش روابط عمومی جامعه یاوری فرهنگی؛ در پایان این کارگاه ها، کیسه های کتاب های با کیفیت همراه با دستنامه ها و بسته های آموزشی آواورزی و الفباورزی به آموزگاران هر کلاس اهدا شد تا در اختیار دانش آموزان بگذارند.

در روز آخر کارگاه ها نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از کارگاه ها بازدید و با ابراز خشنودی از این طرح، خواهان تداوم برنامه با من بخوان در استان سیستان و بلوچستان شد.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    باسلام طرح بامن بخوان طرح وایده بسیار خوبی بودبالاخص برای دانش اموزان دوزبانه وگوشه گیر این طرح باعث شد که بچه ها باروحیه ای شاددرکلاس حضور داشته باشند.وازقصه گویی لذت ببرند و همچنین الفباورزی که یادگیری دانش اموزان راچندبرابرکرد.باساختن عروسک وبازی باکاغذ برای انها شادی بخش بودباتشکراز خانم ارمین وخانم مقدم که بسیار زیبا این طرح رابه ماارائه دادندوباتشکراز بنیانگذاران این طرح.زهراریگی اموزگار پایه اول اززاهدان