در تب تند تبلیغات انتخاباتی بسیاری از جناح‌ها و کاندیداهای مستقل در پی برنامه ها و شعارهایی هستند که معطوف به مشکلات مهم و بزرگ مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این میان مسئله سربازی به عنوان امری که همه پسران ایرانی و خانواده هایشان و در صورت تاهل خانواده همسرانشان را درگیر کرده است. به عنوان شعار مهمی در برنامه های همه جناح ها دیده می‌شود.

چندی است سوال ها و خبر هایی پیرامون اینکه "آیا اساساَ قانون خدمت وظیفه عمومی با مجلس در ارتباط است یا نه؟" مطرح شده است.

حقیقت امر این است که این قانون روال خاص خود را دارد و نمودار بالا نحوه تصویب و یا تغییر قوانین مربوط به این حوزه را نشان می دهد.

اما نمایندگان مجلس به عنوان چکیده مردم، می توانند با طرح های بهینه سازی خدمت سربازی، فرصتی را فراهم کنند تا این 2 سال به بهترین سال های عمر یک جوان و خدمت واقعی به مملکت عزیزمان بدل شود.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    45 12
    اگر کسی به این دلیل به نماینده ای رای بده واقعا بیچاره و فریبخورده ست
    • سینا A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      44 1
      شما نماینده ها سربازی رو زیاد نکنید کاهش پیش کش
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    51 5
    بله میتونن هرکاری کنن..چون نماینده هارو مردم انتخاب میکنن و نماینده ها هم خواسته های مردم رو باید عملی کنن..نه خوبه همه ایرانی هستیم در ایران زندگی میکنیم.دلیلی نداره به هم زور بگیم فشار بیارم کمک هم نکنیم...ما که اون 8 سال با کل دنیا قهر بودیم کشوری که بهمون حمله نکرد.الان که دیگه باهمه خوبیم پس الانم کسی با ایران کاری نداره.پس دلیلی نداره هی بگیم خدمت.در ضمن آقازاده ها نرن جنگ و خدمت پست ندن و مردم عادی برن باز مملکت برا عده ای باشه.از همه مهمتر اگه کشوری با ایران جنگ کنه غیرت مردم اجازه نمیده بمونن توخونه هاشون یا فرار کنن و مثل الان میرن سوریه میجنگن.اعلام کنید همه فراری ها میتونن از نوع دفترچه پست کنن و محل قبلی حذف هست.و خدمت رو بکنید کلا6ماه
    • امیر IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      30 1
      علی آقا امروزه تکنولوژی و ارتش مجهز با نیروهای زبده مهم هستن نه چندتا جوون 19 ، 20ساله که به زور از خونواده هاشون جدا کردن و اصلا هدفشون چیز دیگه ای هست . کلا ارتش حرفه ای در دنیا الان در دستور کاره . نه قوانین 100 سال پیش
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    14 2
    لطفا اعلام کنید اولا تمام فراری ها میتونن از اول دفترچه پست کنن و محل قبلی و هرچقدم هم خدمت کردن حذف میشه.از همه مهمتر بگید کلا 6 باشه و یا اختیاری..ما که با کشوری مشکل نداریم.بعد خدمت کم بشه کلی بودجه میمونه برای کارهایی دیگه کشور.لطفا به فکر پسرا و خانواده ها باشید ازدواج و زنشون...الان مجلس تصویب میکنه پس دلیلی نداره حوزه نظام وظیفه که امید پسرا هست با خرید فروش یا اختیاری بودن یا مدت کم خدمت مخالف باشه..دلتون سنگه.واقعا رهبر لایق ستایش هست که به هر مناسبتی عفو میکنه میبخشه..از رهبر عاجزانه تقاضا داریم این کمک رو در حق کلی خانواده بکنن.با سپاس
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    4 2
    با سلام و درود به ایران و ایرانی.خبر آنلاین لطفا مشکل منو که شاید مشکل خیلی ها باشه رو به حوزه بگید و حلش کنید.من سال 90 رفتم سپاه نیروی دریایی شیراز.بعد از 13روز آموزشی اومدم چون بابام سکته کرد.کاری نداشتم باهاش تا به الان.ازتون عاجزانه تقاضایی دارم اعلام کنید ما که سال 90 رفتیم به هردلیلی ول کردیم میتونیم از اول دفترچه اعزام پست کنیم.و مدت خدمتی قبلی و کد خدمتی قبلی هم دیگه حذف بشه و پادگان ها اعلام کنید.الان هرچقد میخام اعزام جدید ثبت کنم یا معافیت متاسفانه میزنه عدم حضور در یگان.آیا واقعا انجام دادن اینکار سخته..شماهم بمناسبت پیروزی انقلاب مثل رهبر عزیز بهمون کمک کنید..این آرزو امید رو به ما بدید.با تشکر.
  • داود درد شیخ RO ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    12 1
    برای به عقب انداختن خدمت سربازی بعلت شرکت در کنکور ارشد چه اقداماتی باید انجام داد؟ با احترام
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      5 10
      سربازی بصورت هیولایی برای جوانان شده. بیایید آینده جوانان را با مدیریتی بهینه بصورتی تغییر دهید که دو سال خدمت جذابیتی برای این نسل فراهم نماید نه اینکه اکثر بفکر فرار از سربازی باشند. با یک مدیریت جدید میتوان از این نیروی جوان و تازه نفس بهره برداری فراوان نمود. بکار گیری سربازان در ادارجات و تشکیلات دولتی و نیمه دولتی مانند شهرداریها استانداریها مترو پایایانه مسافربری راه اهن تشکیلات راه سازی جاده سازی کارخانجات دولتی گمرک دارایی هلال احمر مدد یاران اجتمایی مددکاری خانه های سالمندان ودیگر ارگان های خیریه میتوان از سربازان دیپلم و لیسانس و بالاتر بهترین استفاده را نمود. با تشکر و احترام فراوان
    • بی نام GB ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
      6 5
      دوست عزیز به شما پیشنهاد می کنم برای غقب انداختن سربازی ادامه تحصیل ندهید چون فردا با 30 سال سن و پس از فارغ التحصیل شدن انتظار دارید که معاف بشوید و مثل دوستانتان به عالم و آدم بد و بیراه می گویید که سن ما رفت بالا و حالا کی بریم خدمت و کی برگریدم و کار کنیم و این داستان ادامه دارد .....ار همین الان به فکر آینده باشید.
    • نقی A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      4 0
      شما باید با مراجعه به پلیس 10 به حساب دولت پول واریز کنید تا تمدید بشه. هر چقدر بیشتر پول بدید بیشتر تمدید میشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    15 0
    اره تغیر دادن سال 90 منتها بدترش کردند کاهش معافیت های تحصیلی بالا بردن سن معافی کفالت و...
  • خدایا به فریادمون برس... IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    6 0
    سلام تورو به خدا این مشکل را مطرح کنید معافیت پزشکی برای شنوایی هر دو گوش قبل سال 90 اگر یکی 50درصد کم شنوایی ودیگری25درصد کم شنوایی داشت معاف میشد الان به قول دوست مون بدتر شده الان هر یک از گوش ها باید 50 درصد باشه سوال من اینه الان ما یکی از گوش هامون 60 درصد کم شنوایی داره یکی دیگه 45 درصد چرانمیتونیم معاف بشیم این قانون نظام وظیفه رو معلوم نیست چه کسی طراحی میکنه پدر مارو دراوردن گوش ما کلا 30یا 40 در صد شنوایی داره بریم اونجا بدتر میشه مشکلاتمونو به چه کسی بگیم خدا پدرتوند بیامورزه اینو منتقل کنید....
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    24 2
    حداقل مدت زمانشو کم کنید آخه ۲۱ ماه خیلی زياده، من اردیبهشت اعزامم وقتی فکرشو میکنم ۲۱ ماه از زندگیمو باید تو پادگانا تلف کنم دیونه میشم
  • نقی A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    4 2
    به به. خوش به حال ما پسرهای ایرانی با این روال خاص سربازی.
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    14 0
    علی آقا شما که میگید سرباز باید توی پادگان باشه.ببخشید سرباز میره درس میخونه دور بشه از خونه زندگی نون شب بعد بره گچ و سیمان درست کنه برا بالا دست خودش یا بره جارو بکشه یا پست بده و ...اینو اسلام خدا دین گفته..کدوم یکی از این مسولین یا نزدیکاشون اینطور بودن..در ضمن کسی که بخاد به ایران حمله کنه به پادگان حمله نمیکنه به چیزای مهم حمله میکنه تازه با دوتا موشک نه نیروی پیاده..زمانی نیروی پیاده میفرستن که اون نقطه رو خوب بمباران کردن..بعد سرباز نمیفرستن که.سربازهای میفرستن که دوره رفتن و حقوق و امکاناتی بسیار دارن.نه منو تویی که توی دوران خدمت هستیم با حقوق و امکانات صفر..اونا اصلا امثال منو تورو نمیفرستن جنگ.دوتا دکمه فقط.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 17
    فروش خدمت به غایبین از اشتباهات نماینده ها بود اگر چیزی قانون هست برای همه یکی هست ولی متاسفانه در کشور ما شرایطی هست که چون بعضی از افراد با پارتی بازی خدمت را دور می زنند این فکر در ذهن همه افراد به وجود آمده که ما هم خدمت نمی رویم و بالاخره آخرش یک جوری معاف می شویم جالب هم این هست که همه شکایت می کنند که پول ندارند که ازدواج کنند ولی 30 میلیون دارند برای خرید خدمت بدهند و اینجا باید از این آقایون سوال کرد یعنی شما در فاصله 2 سال 30 میلیون درآمد دارید که خدمت رفتن را حرام شدن عمر می دانید؟هر کسی هم برای خودش بهانه دارد انگار که آن کسانی که خدمت رفتند با میل و رضایت شخصی رفتند و هیچ مشکل شخصی و خانوادگی هم نداشتند برید ببینید چه تعداد سرباز متاهل در پادگانها هست .
    • بی نام RO ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      5 8
      خوب نرن ما گفتیم برن؟ چون کاره اشتباه کردن همه باید کار اشتباه رو ادامه بدیم؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    2 0
    با سلام و عرض ادب لطفا درمورد نتيجه قانون لغوشرط پايان خدمت براي گرفتن گواهينامه گزارش تهيه فرماييد