روز گذشته ماکت طاق پیروزی اثر باستانی که توسط داعش در شهر پالمیرا نابود شده بود، در یکی از اصلی ترین میدان های لندن به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چندی پیش معماران ایتالیایی خبر دادند که توسط پرینتر های سه بعدی بسیاری از آثار باستانی شهر باستانی پالمیرا که توسط گروه تروریستی داعش نابود شده است را بازسازی می کنند.

روز گذشته این اتفاق افتاد و ماکت طاق پیروزی که توسط معمار های ایتالیایی ساخته شده است در میدان ترافالگار لندن به نمایش گذاشته شد. قبل از اینکه این اثر باستانی به مکان اصلی خود یعنی پالمیرا فرستاده شود، طاق پیروزی در دبی و نیویورک هم به نمایش گذاشته خواهند شد.

شهردار لندن که بر باور است که این ماکت ارزش نمادی دارد گفت: «ما همچنین می خواهیم اعترض خود را به دیوانگان پوچ گرایی که هیچ چیز نمی دانند و این اثر باستانی را خراب کردند نشان دهیم. این طاق بیش از 2000 سال در آنجا قرار داشت. همه امپراطوری ها مانند یونانی ها، اسکندر کبیر، رومی ها، مسیحی ها و مسلمانان این بخش جهان را فتح کرده بودند. هیچ کس به جز داعش فکر نمی کرد که این اثر باستانی ارزش تخریب را داشته باشد.»

با بازگشت پالمیرا به کنترل دولت سوریه، شاید این طاق به زودی به جای قدیمی خود بازگردد. اما مثل گذشته نخواهد بود.

یک باستان شناس در این باره گفت: اصلا شبیه طاق واقعی نیست. هرچند که خیلی خوب است که این طاق اینجاست و مردم به پالمیرا فکر می کنند. من قبل از اینکه همه این حوادث رخ دهد در پالمیرا بوده ام و دیدن همه این اتفاقات غم انگیز است. اساسا این یک حماقت محض است.

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =