مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انگور ارومیه در دهکده ساحلی چی چست برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، چهارمین جشنواره انگور ارومیه با حضور معاون کنسولی وزارت امور خارجه ، میهمانانی از کشورهای همجوار و منطقه اقلیم کردستان عراق و مسئولان استانی و کشوری و خانواده مدیریت شهری شهرداری در دهکده ساحلی چی چست ارومیه آغاز بکار کرد.

جشنواره انگور زمینه ساز جذب گردشگر و سرمایه گذار در استان است
محمد حضرت پور شهردار ارومیه در مراسم افتتاحیه گفت: استان آذربایجان غربی بعنوان یکی از قطب های تولید انگور میتواند از طریق برگزاری جشنواره ها و استفاده از ظرفیت جذب گردشگر، بخشی از مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
وی افزود: در حال حاضر زیرساخت های توسعه صادرات در استان مناسب نیست و توان صادرات محصولات کشاورزی چندان کامل نیست با این حال آذربایجان غربی توان تبدیل به قطب تولید محصولات کشاورزی را دارد.
شهردار ارومیه تصریح کرد: باید زمینه لازم برای صادرات محصولات کشاورزی با همکاری همه ارگان ها ایجاد شود.
حضرت پور گفت: امیدواریم در جشنواره انگور امسال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی وهمچنین سرمایه‌گذاران خارجی باشیم و بتوانیم با استفاده از این ظرفیت اقتصاد استانمان را توسعه بخشیم.

تحولات ارومیه در 6 سال اخیر بی نظیر بوده است
حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه یکی از میهمانان ویژه مراسم که به دعوت روح الله حضرت پور نماینده مجلس در مراسم حاضر بود گفت: تعامل نمایندگان ارومیه و عملکرد ارگان ها باعث شده، این شهر در 6 سال اخیر تحولات بی نظیری داشته باشد.
وی افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی با هدف حمایت از بخش کشاورزی و نمایش توانمندی ها و تولیدات استان باشد.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه تصریح کرد:تمامی مسئولین و دست اندرکاران نظام باید تمام تلاش خودرا برای افزایش امکان صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای خارجی را فراهم سازند.
وی اضافه کرد: در این راستا باید از توانمندی های بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران نیز استفاده کرد.
قشقاوی در پایان گفت: وزارت امورخارجه امکان اعطای مجوز صدور ویزا به شهرستان ارومیه برای سفر شهروندان سایر کشورها بتوانند براحتی به این شهر و استان سفر و سرمایه گذاری کنند.

چهارمین جشنواره انگور ارومیه در حالی از دیروز در دهکده ساحلی چی چست آغاز شده است که در کنار برگزاری آن، جشنواره‌های کوچکی همچون پرواز بادبادک‌ها، غذاهای سنتی درست شده از مشتقات انگور، جشنواره عکس‌های سلفی، جشنواره عکس و جشنواره احترام به والدین و مسابقه که در آن فرزندان به پاس احترام به پدران خود، پای آنان را شستشو می‌دهند، برگزار می‌شود و علاوه بر آن مسابقه خوشنویسی آیات و احادیث مربوط به انگور با قلم زیبا و جشنواره تمثیل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی به زبان ترکی و فارسی در مورد این میوه بهشتی در محل دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه برگزار می‌شود.

همچنین علاوه برخبرنگاران استانی ، خبرنگاری از رسانه های مختلف کشوری و خارجی هم در این جشنواره حضور دارند .

عکاس: آیناز طرفه، مریم ساعی کیا

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =