دیروز در جلسه بررسی مشکلات مردم شهرک اکباتان، شهردار این منطقه اعلام کرد در صورت صدور حکم قضایی برای قلع و قمع سازه دارالقرآن اکباتان همه باید تکمین کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه بررسی مشکلات مردم شهرک اکباتان واقع در غرب تهران، بار دیگر موضوع سازه دارالقرآن که در فضای سبز این شهرک ساخته شده است، مورد اعتراض شهروندان قرار گرفت.
در این نشست که اسدی شهردار منطقه 5 تهران به همراه اسدالهی شهردار ناحیه 6 این منطقه و با حضور شورایاران برگزار شد، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اعلام کرد به شما قول قطعی می دهم برای سازه دارالقرآن که خواسته اهالی پیگیری شود تا به سرانجام برسد.
همچنین خانم تبریزی دبیر شورایاران این شهرک در ابتدای جلسه، مهمترین خواسته ساکنان اکباتان را تعیین تکلیف سازه دارالقرآن اعلام کرد و در خلال این نشست هم حاضران که نزدیک به 140 نفر بودند، خواسته های دیگر خود را بیان کردند.
اسدی، شهردار منطقه 5 درباره سازه دارالقرآن توضیح داد: تعیین تکلیف برای وضعیت این سازه با شکایت شکات خصوصی و وکلای اهالی اکباتان وارد فرآیند رسیدگی قضایی شده و در نهایت هر آنچه دادگاه تصمیم بگیرد، همه ملزم به رعایت آن هستند.
این سخنان مورد تایید شهروندان حاضر در نشست قرار نگرفت چون آنها با این استدلال که رسیدگی قضایی زمان طولانی می طلبد و ممکن است تمام خواسته های اهالی مبنی بر قلع و قمع این سازه مورد تایید قرار نگیرد، از شهرداری خواستند پیش از صدور حکم، نسبت به رفع نگرانی اهالی در این باره، اقدام کند.
مشکل دیگری که توسط شهروندان اعلام شد، مربوط به سازه پروژه مگامال بود. این پروژه باعث شده تا ترافیک سنگینی از تردد کامیون و کامیونت هایی که ملزومات مورد نیاز را برای پروژه به همراه می آورند در میدان صارمی به وجود آمده است.
اسدی شهردار منطقه در این باره توضیح داد: به زودی دسترسی مجزایی از اتوبان شهید ستاری ایجاد خواهد شد تا کامیونهای پروژه مگامال دیگر در اطراف میدان شهید صارمی تردد نکنند.
انتقال بازار میوه و تره بار خواسته دیگری اهالی بود. آنها اعلام کردند این میدان دارای آلودگی های مختلف ناشی از تردد خودروها است. پیش از این شهردار ناحیه 6 اکباتان قول داده بود پارکینگی در انتهای ایستگاه اتوبوسرانی دایر می شود ولی تاکنون این وعده به مرحله اجرا نرسیده است.
اسدی، شهردار منطقه در پاسخ این گلایه از اهالی خواست تا طرحی ارائه دهند تا میدان میوه و تره بار به مکان دیگری منتقل شود. این نشست پس از حدود 3 سال بحث و رایزنی پایان یافت.

46231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =