سیزدهمین نمایشگاه ملی عکس مدرسه طبیعت در ارومیه به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، پوریا قلیچ خانی تسهیلگر و عکاس مدارس طبیعت در پایان سیزدهمین نمایشگاه مدرسه طبیعت که در نگارخانه میلان ارومیه برگزار شد گفت: نمایشگاه عکس مدرسه طبیعت اولین تور نمایشگاه عکس ایران است که به موضوع مدارس طبیعت می پردازند و شهر ارومیه بعنوان سیزدهمین میزبان آن با استقبال خوب هنردوستان همراه بود.
این عکاس مدارس طبیعت خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه ۵۰ تصویر از مدارس مختلف طبیعت برای نمایش عموم، قرار گرفته بود که شاهد استقبال پرشور از سوی هنردوستان و خانواده ها بودیم.
وی افزود: این نمایشگاه تا پایان امسال در سایر استان های کشور نیز برگزار خواهد شد.
این تسهیلگر مدارس طبیعت تصریح کرد: مدارس طبیعت برای اولین بار بعنوان یک طرح پژوهشی در کشورهای اروپایی و آمریکا در سال‌ ۱۹۳۰ مطرح و اکنون در سراسر جهان بعنوان مدرسه ای برای انجام فعالیت های کودکان با الهام از طبیعت ایجاد شده است.
قلیچ خانی گفت: در ایران نیز اولین بار در سال ۱۳۹۳ مدرسه طبیعت در شهر مشهد راه اندازی و هم اکنون ۵۲مدرسه در شهرهای دیگر از جمله تهران، اصفهان، تبریز و رشت و ... ایجاد و امیدواریم در سایر استان ها نیز راه اندازی شود.
وی خاطر نشان کرد: در این مدارس، کودکان بدون داشتن کلاس های معمول مدارس و یا مربی و معلم و مداخله مستقیم، فعالیت های خود را در محیط پیرامون طبیعی و با الهام از طبیعت و بصورت خلاقیت های فردی می آموزند.
قلیچ خانی به تفاوت این مدارس با مدارس عادی اشاره و گفت: در مدارس طبیعت، هیچ سقفی وجود ندارد و کلاس ها و حضور کودکان در یک فضای باز و در کنار برخی گونه های جانوری و پوشش گیاهی برگزار و کودکان اقدام به یادگیری فعالیت هایی چون دویدن، شن بازی، گِل بازی، نقاشی، نجاری و ... می کنند.
این عکاس مدارس طبیعت اضافه کرد: در کشورهایی چون فنلاند، کودکان تا ۹ سالگی در مدارس طبیعت و در یک فضای کاملا باز مهارت می آموزند، اما متاسفانه در سیستم آموزش و پرورش ایران بدون توجه به چنین موضوعی و آموزش صرفا با یک پکیج آماده اجازه فکر کردن به کودک نمی دهند و در نتیجه نمرات دروس مدرسه ملاک باهوشی و ضعیف بودن کودکان می شود.

گفتنی است، پوریا قلیچ خانی اولین عکاس رسمی مدارس طبیعت ایران و تسهیلگر این مدارس است و ارومیه بعنوان سیزدهمین شهر میزبان نمایشگاه آثار عکس این هنرمند بود.

 

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =