تیتر سه وبلاگ‌ها

  • آثار مخرب دادوستدهای برخی نمایندگان مجلس

    آثار مخرب دادوستدهای برخی نمایندگان مجلس

    در مورد این ‌که گفته می ‌شود ممنوعیت بیش از سه دوره متوالی نمایندگی خلاف قانون اساسی است، باید بگویم که خیر؛ زمانی مجلس تصویب کرد هر کس که می‌خواهد نماینده شود باید حداقل فوق‌لیسانی داشته باشد. این مصوبه مصداق بارز ایجاد محدودیت بود.

  • چه‌طور کشورهای غربی را به التماس بیاندازیم؟

    چه‌طور کشورهای غربی را به التماس بیاندازیم؟

    سخت بودن یا نبودن سال ۹۸ بستگی به تلاشمان دارد و اینکه در مواجهه با سختی‌ها چه رویکردی را در پیش بگیریم. تصور می‌کنم اگر قوه مجریه مانند سفر به عراق تحرکات جدی و تلاش‌های موثری را در این زمینه داشته باشد به سهولت می‌تواند تحریم‌های آمریکا را از پیش رو بردارد و سال ۹۸ را به سال مثبتی تبدیل کند. البته این موضوع به معنای این نیست که سختی نخواهیم داشت. اما زمانی که ملت مشاهده کند کشور در حال فائق آمدن بر سختی‌ها است؛ روحیه نشاط و مثبتی پیدا می‌کند.

  • انتقاد از خود یا اصرار بر خطا؟

    انتقاد از خود یا اصرار بر خطا؟

    «انتقاد از خود» در یک روایت عنوان «گفت‌وگویی بی‌پرده»! با آیت‌الله منتظری توسط فرزندشان (سعید) در سال ۱۳۸۵ و در فرازی دیگر «مشتمل بر چهارده پرسش و پاسخ در ارتباط با مسائل سیاسی و اجتماعی پرابهام تاریخ معاصر» عنوان شده است.

  • فتنه ۹۸ و شکست آمریکایی‌ها

    فتنه ۹۸ و شکست آمریکایی‌ها

    عباس سلیمی‌نمین: کسانی که بحث فتنه ۹۸ را به صورت قطعی مطرح می‌کنند باید قرائنی ارایه بدهند تا قطعیت آن را ثابت کند.

  •  چیستی و کیستی امیرانتظام

     چیستی و کیستی امیرانتظام

    عباس سلیمی‌نمین: مگر آقایانی که امیرانتظام تعبیر مجرمانه «خون‌آشام» را در مورد آن‌ها به‌کار می‌برد جرمشان جز آن بود که از اسناد به دست‌آمده از سفارت، جاسوس بودن آقای امیرانتظام را استنباط کردند؟ این‌که فردی سخاوتمندانه هرکسی را که مواضعش به مذاق وی خوش نمی‌آید وقیحانه «خون‌آشام» می‌خواند آیا خود دلالت بر احساس برخورداری از پشتیبانی بیرونی‌اش نمی‌کند؟

  • رسانه ملی؛ میلی به مصالح ملی

    مدیریت جمعی و چرخشی بر پایه به‌رسمیت شناختن آرای گوناگون در کنار برکات فراوانش زمینه‌ها و بسترهای برخی واگرایی‌ها را نیز به مثابه آفت فراهم می سازد، به ویژه در جوامعی که تمرین چشمگیر و سابقه مشارکت گسترده آحاد ملت در سرنوشت خود را ندارند. در چنین شرایطی به جایگاه فوق‌العاده ارزش‌های والای معنوی -که هم‌چون چتری فراگیر از قابلیت تقویت هم‌گرایی و گردهم آوردن صاحبان سلایق مختلف برخوردارند- بیشتر واقف می‌شویم.