کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سال 1396 یکی از چهره های خبرساز در عرصه بین الملل بود و خبر ملاقاتش با ترامپ، دو کشور را در صدر خبرهای جهان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزمایشات موشکی کره شمالی به رغم هشدارهای بین المللی و تحریم های سازمان ملل متوقف نشد تا اینکه متعاقب بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی و سفر خواهر "اون" برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازیها، رسانه ها خبر از ملاقات قریب الوقوع رهبر کره شمالی و ترامپ دادند.

قرار است رهبران آمریکا و کره شمالی در ماه مه دیدار کنند که اگر انجام شود اولین دیدار سران دو کشور خواهد بود.

این در حالی است که رسانه های خبری امروز سه شنبه، از سفر کیم جونگ اون به چین خبر دادند. این سفر در حالی صورت می گیرد، که "اون" در آستانۀ ملاقات با ترامپ است و در سویی دیگر، پکن، از سیاست های ترامپ و آمریکا- مهمترین شریک تجاری خود- دل خوشی ندارد.

نظر شما دربارۀ ملاقات این دو چهره جنجالی چیست؟ آینده روابط دو کشور را چگونه پیش بینی می کنید؟ 

شما کاربران محترم می توانید نظرات خود را به صورت کامنت کوتاه و مختصر در انتهای این خبر درج کنید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    27 1
    این مذاکرات دو کشور را موقتا" ازشرایط جنگی دور میکند اما مشکلات حل نمیشود تا زمانی که کره شمالی همچنان یک دیکتاتوری مخوف اتمی هست
  • بی نام ES ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    17 10
    ترامپ به کیم و به ما نیاز داره تا سلاح بفروشه بیشتر به کره جنوبی و خاورمیانه و موقعیت سیاسی شو تقویت کنه
  • شمس تبریزی A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    5 31
    این ملاقات بیشتر برای به دست آوردن پرستیژ برای هر دو نفره. آمریکا با رژیم کره مشکل داره و نه با سلاح هسته ای. البته در رژیم کره نذاشتند که انقلابشان دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد و ضمنا مقامات تحصیلکرده غرب ندارن که انگلیسی شان خوب باشه و بتوانند 159 صفحه توافق بنویسند و این شانس تغییر رژیم را بسیار کاهش میده. مردم کره مثل ایرانی ها سفر خارجی نمیروند و لذا هوی و هوس کمتری دارند و بنابراین از وسوسه شیطان بزرگ بیشتر در امان هستند. شیطان بزرگ از راه هوی و هوس بی انتهای ملتها در آنها رخنه میکند. مردم کره کریستین امانپور ندارند تا اون در نیویورک مقابلش بنشیند و برای ملت آمریکا به انگلیسی پیام بفرستد. هرجور که به قضیه نگاه کنید احتمال توافق بین کره و آمریکا خیلی خیلی کمه.
    • بی نام CA ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      13 0
      چار كلوم از مادر عروس
    • دانشجو GB ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      11 0
      شما همیشه تحلیل تان اینقدر آبکی است؟؟؟
    • شمس تبریزی A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      0 1
      فعلا که تجربه نشان داده نتایج تحلیل های آبکی بنده درست از آب درآمده. 4 سال تمام کارشناسان نشستن و برجام را تحلیل کردن و نتیجه اش این بود. بنده 4 سال تحلیل آبکی کردم و دیدید که حاصل همان شد که پیشبینی کرده بودم. جهان امروز توسط افراد باهوش اداره نمیشود و لذا برای تحلیل آن نیاز به سواد و دانش بالا نیست. بینی و بین الله هر روز که از عمرم گذشت فهمیدم چیزهایی به نام علوم سیاسی و روابط بین الملل و غیرو اصلا علم به حساب نمی ایند که آدمی برای تحلیل جامعه و دنیا نیاز به دانستن آنها داشته باشه. علم فقط فیزیک و شیمی و پزشکی و مشابه اینهاست است. وقتتان را به آموختن این به اصطلاح علوم انسانی نگذرانید که هم خود را بیچاره میکنید و هم مردمی را که دنبالتان راه افتاده اند.
  • محراب RO ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    1 8
    دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    1 6
    یک روح در دو بدن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    1 6
    یک روح در دو بدن......
  • بی نام RO ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    12 0
    خوب با ادبیات خودمان بگوییم : اون هم جام زهر نوشید
  • ندا A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    5 2
    غیرت و شجاعت و هر دو عاشق میهن
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    1 3
    وقتی کشوری اتمی شود تمام کشورهای اتمی به آن کشور فشار میآورند این فشار باعث ملاقات آن دو شده اگر کره شمالی واقعا بدون کمک دیگران به این تکنولوژی رسیده باشدلاقل سخت امتیاز خواهد داد و مزاکرات به این زودی تمام نمیشود نقش روسیه بسیار مهم است
  • علی IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    2 1
    سیاست هزار پرده تو در تو دارد یکی هم همین قضیه کره شمالی اما اگر تاریخ را نگاه کنیم برخی از این پرده ها کنار میروند روسیه، چین و حتی آمریکا هرسه از یک کشور شکست خورده اند، و آن هم کشوری نیست جز ژاپن پس باید برای مهار ژاپن یک لولو داشته باشند. کره شمالی هرچه داشته باشد در مقابل سلاحهای آمریکا و حتی روسیه و چین در حد یک اسباب بازیست. ولی برای ژاپن خلع سلاح شده بعد از جنگ جهانی، ترسناک است.
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    6 1
    1یکی مرشدترامپ و دیگری بچه مرشدرهبر کره شمالی با بازی هسته ای و موشک پرانی و ایجاد توهم جنگ جهانی سوم. 2 حذف آخرین ته مانده کشورهای کمونیستی به دست ترامپ و چرخش کره شمالی به سوی سرمایه داری و زوال حکومت های کمونیستی در جهان.
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    2 10
    من فهمیدم که دیوانه ها با هم خوب کنار میان......... و مطمئنم که اگر محمود رئیس جمهور بود چون از همین طایفه است....... حتما باهاشون کنار میومد
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    10 0
    جهانی شدنآمریکایی شدن جهان.
  • ایرانمهر RO ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    0 0
    شاخ کره شمالی و بخصوص چین و روسیه با انجام این مذاکره بار دیگه توسط آمریکا شکسته میشه و ترامپ قطعا با امتیاز گیری های بیشمار محبوبیت بیشتری پیدا می کنه و دوباره رئیس جمهور آمریکا میشه و متاسفانه در منطقه ما هم عربها قدرتمند تر و جریح تر میشوند و در کل برای ما وضعیت بویژه اقتصادی خیلی بدتر میشه