۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

ایسنا نوشت: یکی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا اظهار کرد، در نشست اخیری با رییس اف‌بی‌آی به او اعلام شده که روسیه در اعتراضات راست‌های افراطی سال گذشته در شارلوتزویل دست داشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با سالگرد اعتراضات موسوم به "اتحاد راست" علیه طرح برداشتن مجسمه ژنرال "رابرت لی" از یک میدان محلی که به درگیری‌های خشونت‌آمیز میان تظاهرکنندگان مخالف انجامید و طی حمله خودرویی به معترضان یک نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند، تام گرت، قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی و عضو کمیته امور خارجی و امنیت کشور به شبکه سی‌ان‌ان گفت: ذو ماه گذشته در نشستی درباره شارلوتزویل با رییس اف‌بی‌آی و سایر مقامات دیدار کردم و درباره احتمال مداخله روسیه در وقایع شارلوتزویل پرسیدم.  به من گفته شد که بله، روسیه در این مساله دست داشته است.

گرت افزود، به او گفته شده است که اطلاعات جمع‌آوری شده در این خصوص هنوز طبقه‌بندی نشده است.


این قانونگذار ادامه داد: مسکو به دنبال برانگیختن آمریکایی‌ها علیه آمریکایی‌ها است تا اعتماد را در دموکراسی‌های غربی تضعیف کند.

در همین حال ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به مطرح شدن ادعای دست داشتن مسکو در اعتراضات شارلوتزویل اظهار کرد، چنین ادعاهایی بخشی از کمپین ضد روسیه غرب است.

هم‌زمان صدها تن از فعالان مخالف نژادپرستی و چپگرا در مقابل دانشگاه ویرجینیا در شارلوتزویل تظاهرات صلح‌آمیز برگزار کردند.

به رغم تنش‌های خفیف میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در آغاز برگزاری این تظاهرات، این اعتراض صلح‌آمیز در آرامش ادامه یافت.

فرمانداری شارلوتزویل در توییتر خود نوشت، عده‌ای نیز در منطقه "داون‌تاون مال" این شهر تجمع کرده‌اند.

اعتراضات شارلوتزویل

اعتراضات شارلوتزویل 52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =