گزارش رئیس جمهور و دستگاه‌های دولتی به مردم: موانع تحقق حقوق شهروندی و راهکار رفع آن‌ها چیست؟

گزارش عملکرد سالانه 38 دستگاه اجرایی از جمله 18 وزارتخانه و 31 استان کشور در زمینه حقوق شهروندی به صورت تفکیکی منتشر شد و با هدف شفاف سازی در اختیار عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حقوق شهروندی، روز شنبه مجموعه اسناد و گزارش اولیه حقوق شهروندی در هزار و ٣٣٢ صفحه با تفکیک وزارتخانه ها، معاونت ها و دستگاههای اجرایی و استانداری ها در پورتال حقوق شهروندی به نشانی citizen.gov.ir منتشر شد.

بر اساس این گزارش، مشروح اقدامات و فعالیت های ١٨ وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، نیرو، جهادکشاورزی، ورزش و امور جوانان؛ صنعت، معدن، تجارت، دادگستری؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهت بررسی و ارزیابی همگان در معرض نمایش قرار دارد.

همچنین اقدامات و فعالیت های حقوق شهروندی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انرژی اتمی، حفاظت از محیط زیست، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و معاونت امور مجلس نهاد ریاست جمهوری به صورت مجزا در این گزارش آمده است.

حقوق شهروندی

بانک مرکزی، شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر، شورای عالی مناطق آزاد، مناطق صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان صدا و سیما دیگر دستگاه‌هایی هستند که گزارش حقوق شهروندی آنها منتشر شده است.

همچنین گزارش مجموعه اقدامات و فعالیت های حقوق شهروندی ٣١ استان نیز به صورت تفکیک شده منتشر شده است.

نخستین گزارش سالانه «پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی» که یک گزارش کلی بود، ١4 مرداد امسال همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی همچنین سالروز تحلیف رئیس جمهوری منتشر شد و اکنون گزارش تفکیکی هر یک از دستگاه های اجرایی به صورت مجزا منتشر شده است.

این گزارش در راستای نظارت بر حسن اجرای منشور حقوق شهروندی تهیه شده است و بر اساس بند پنجم بخش ساز و کار اجرای منشور حقوق شهروندی، قرار است رئیس‌جمهور هر سال گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را به ملت ارائه دهد.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =