ایسنا نوشت: درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن و گروه‌های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در منطقه الصولبان در شمال شرق عدن بار دیگر آغاز شد و بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش سایت شبکه خبری المیادین، پس از آرامش شکننده در مناطق مختلف شهر عدن، درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان قرار دارد و گروه‌های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات در شرق پایگاه نیروهای ویژه در منطقه الصولبان در شمال شرق این شهر بار دیگر آغاز شد.

دولت مستعفی یمن از حدود سه سال قبل شهر عدن را به عنوان پایتخت موقت خود انتخاب کرده است.

شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد که تحولات اخیر در عدن نتیجه یورش نیروهای وابسته به کابینه احمد بن دغر، نخست وزیر دولت مستعفی یمن است.

یک منبع در شرکت خطوط هوایی یمن در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی عدن همچنان به دلیل تنش موجود در شهر تعطیل است و تمامی پروازهایی که قرار بود امروز به مقصد این فرودگاه انجام شوند، لغو شده‌اند.

در این درگیری‌های شدید بیش از ۲۰۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت یمن در دولت مستعفی اعلام کرد که ۱۴۴ تن از جمله تعدادی غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

طبق گزارش این وزارتخانه ۱۲ تن کشته و ۱۳۲ تن دیگر زخمی شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز روز یکشنبه اعلام کرده بود که ۵۶ زخمی و چهار کشته از جمله یک زن را در پی درگیری‌ها در عدن تحویل گرفته است.

یک منبع محلی در گفتگو با المیادین اظهار داشت: در این درگیری‌ها ۲۵ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

احمد بن بریک، رئیس جمعیت ملی شورای انتقالی جنوب نیز با اشاره به اسارت ۲۰۰ عضو القاعده و داعش در داخل پایگاه‌های گارد حفاظتی رئیس جمهور گفت: تعداد دیگری از نیروهای گارد حفاظتی رئیس جمهور نیز به همراه آنها بازداشت شدند که به زودی آزاد خواهند شد.

بن بریک در توئیت دیگری نوشت، کارها به طور کامل تحت کنترل هستند و زندگی در داخل شهر عدن به روال عادی خود بازگشته است.

وی تاکید کرد، فعالیت‌های ساکنان جنوب یمن تا برکناری کابینه بن دغر ادامه خواهند یافت.

احمد المیسری، وزیر کشور دولت مستعفی مدعی شد، سناریوی خطرناکی برای استان عدن  طراحی شده بود و تلاش‌هایی برای تکرار جنگ ۱۹۸۶ میلادی وجود داشت، اما آتش این فتنه در عدن خاموش شد و همه چیز به حالت عادی خود بازگشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =