بازی فردا با مالدیو نخستین دیدار رسمی کارلوس کروش در کارنامه مربی گری اش در ایران است.

تیم ملی فوتبال ایران فردا در حالی مقابل مالدیو قرار می گیرد که تا اسم این تیم به زبان می آید همه یاد آن 17 گلی که مالدیوی ها از تیم ملی ایران خوردند می افتند.17 گلی که بعید است در تاریخ فوتبال دیگر تکرار شود. ایران تا به حال چهار مرتبه مقابل مالدیو قرار گرفته و در همه مسابقات به پیروزی رسیده است. به ثمررساندن ۳۷ گل و باز نشدن دروازه اش برابر مالدیو نشان از عملکرد خوب ملی پوشان کشورمان بوده است.
اولین بازی دو تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی ۹۸ فرانسه و ۱۲ خرداد سال ۷۶ بود که ایران موفق شد با نتیجه ۱۷ بر صفر حریف خود را شکست دهد. کریم باقری(۷گل)، حمید استیلی(۳گل)،علی دایی و خداداد عزیزی(۲گل)، رضا شاهرودی، مهدی مهدوی‌کیا و مهرداد میناوند گل های ایران را به ثمر رساندند.
در دیدار برگشت که ۲۱ خرداد و در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ایران با نتیجه ۹ بر صفر حریف خود را شکست داد تا در مجموع با به به ثمر رساندن ۲۶ گل راهی مرحله بعد شود. علی دایی، کریم باقری و علیرضا منصوریان هرکدام ۲ گل به ثمررساندند. خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا و رضا شاهرودی هم دیگر گلزنان ایران بودند.
هدایت ایران در مسابقات فوق بر عهده محمد مایلی کهن بود.
اما این دو تیم در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا سال ۲۰۰۰ هم به مصاف هم رفتند که تیم ایران در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیحه یازده بر صفر به برتری رسید.
در بازی رفت ایران با نتیجه ۸ بر صفر حریف خود را شکست داد. علی دایی(۳گل) و مهدی مهدوی کیا، سیروس دین محمدی، حمید استیلی، مهدی هاشمی نسب و علی موسوی گلزنان ایران بودند.
در دیدار برگشت که ۲۵ فروردین سال ۷۹ برگزار شد، تیم ایران با ۳ گل علی دایی، حمید استیلی و بهنام ابوالقاسم پور مالدیو را شکست داد.
هدایت ایران در این مسابقات بر عهده جلال طالبی بود.
اما تیم مالدیو در سال ۲۰۱۱ مجموعاً پنج بازی رسمی و دوستانه داشته که حاصل آن دو برد مقابل کامبوج و قرقیزستان، دو مساوی با تاجیکستان و هند و یک شکست چهار بر صفر برابر سنگاپور بوده است. آنها در سال های اخیر تیم هایی نظیر هند، مالزی، بوتان و سریلانکا را شکست داده اند اما هنوز در رنکینگ فیفا، موقعیت خوبی ندارند و بالاتر از فیلیپین و بنگلادش در جایگاه ۱۵۱ دنیا قرار دارند.
در این کشور ۳۵۰ هزار نفری که فقط ۲۹۸ کیلومتر مربع مساحت دارد، یک لیگ ۸ تیمی برگزار می شود که فقط پس از ۱۴ هفته، چهره قهرمان مشخص می شود. بهترین تیم های باشگاهی مالدیو "وی بی اسپرت" و "ویکتوری" هستند که تقریباً تمام ملی پوشان آن از همین دو باشگاه بیرون می آیند.
مالدیو در سال ۲۰۰۳ بهترین پیروزی خود را با نتیجه عجیب ۱۲-۰ مقابل مغولستان جشن گرفت.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد (اصفهان) IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    17 9
    عشق است پرسپولیسیای قدیمی*****
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    22 2
    یعنی مقدماتی جام جهانی 98 علی دایی در دو بازی رفت و برگشت جمعا 4 گل زده، درسته؟ پس چرا از بازی پُر گل ایران-مالدیو، به عنوان یک عامل تاثیرگذار در آقای گل شدن آقای دایی یاد میشه ؟!!
  • مالیدوو IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    10 1
    در پاسخ به دوستمون بگم دایی 8 گل تو 4 بازی به مالدیو زده....8تا به لائوس 5تا سریلانکا، 6 تا گوام و...
  • مصطفی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    4 3
    دوست عزیز 4 تا نه ، 10 تا حالا بازی با سریلانکا بوتان پاکستان و ... حساب نکردم
  • فرشاد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    5 11
    بنظر منکه یکجورایی ضعیف کشی کردند. درست نبود اونارو با زدن 17 گل تحقیر کردند
  • بدون نام US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    9 4
    واقعا چرا می گن دایی به مالدیو گل زد آقای گل شد؟! عرق ندارن حداقل چرندم نگن!
  • رامين IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
    24 1
    اخلاق حرفه اي حكم ميكند كه وقتي از پيروزي 17 بر صفر ايران ياد ميشود فقط از بازيكنان آن تيم ياد نشود و از مربي بينواي آن تيم هم ياد كوچكي بشود . متاسفانه در طي اين مدت هيچ رسانه اي نامي و يادي از مربي آن تيم نكرده است و همه سهم از آن برد را تقديم بازيكنان و ... (جز مربي) كرده‌اند واقعا اخلاق حرفه‌اي و ورزشي يعني اين؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    5 0
    ياعلي